پیام ویژه
سر بریدن یک معلم در فرانسه/ ماکرون: حمله «تروریستی» بود+ واکنش ها و تصاویر
شنبه 26 مهر 1399 - 12:01:59 PM
پیام ویژه - خبرگزاری‌ فرانسه از بریده ‌شدن سر یک مرد در واگن قطار شهری در شمال غربی پاریس خبر داده است.
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه می گوید حادثه سر بریدن یک معلم تاریخ در حومه پاریس «یک حمله تروریستی آشکار» بود.
رئیس جمهور فرانسه در مدرسه محل تدریس یک معلم تاریخ که ساعاتی پیش از آن سر بریده شده بود، حضور یافت. این حادثه در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد.
امانوئل ماکرون خطاب به فرانسوی ها اظهار داشت: «یکی از هموطنان ما به قتل رسید زیرا تدریس می کرد و به شاگردانش از آزادی بیان سخن می گفت.»
او گفت که همه فرانسوی ها در کنار معلمان هستند و از آنها «دفاع» خواهند کرد. رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد که «تحجر» پیروز نخواهد شد.
نمایندگان مجلس ملی فرانسه ساعاتی پیش از این سخنان رئیس جمهور این کشور در واکنش به قتل یک معلم که اخیرا کاریکاتورهای پیامبر اسلام را سر کلاس درس نشان داده بود، به او ادای احترام کردند.
رئیس جلسه مجلس ملی فرانسه قتل این معلم در جریان یک «حمله تروریستی هولناک» را محکوم کرد و «ژان میشل بلانکر» وزیر آموزش ملی قتل این معلم را «حمله به جمهوری فرانسه» توصیف کرد.
این عضو دولت امانوئل ماکرون از لزوم «اتحاد» و «قاطعیت» در برابر «تروریسم سخن گفت.
برخی رسانه ‌ها از قطع شدن سر مقتول توسط فرد مهاجم خبر داده ‌اند، اما برخی دیگر گزارش داده‌ اند که مقتول از ناحیه گردن هدف ضربه چاقو قرار گرفته و بر اثر شدت جراحت و خونریزی جان باخته است.
در این حادثه پلیس فرانسه پس از آنکه فرد مهاجم را به ضرب گلوله کشت، اعلام کرد که پلیس ضدتروریسم در حالی تحقیق درباره این حادثه است.
پلیس فرد مهاجم را در فاصله کمی از محل حادثه در حالی که چاقویی در دست داشت، دیده و به او شلیک کرده بود.
یک منبع در پلیس فرانسه گفت که شاهدان حاضر در صحنه قتل گفته ‌اند که فرد مهاجم هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده است.
«ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه هم اظهار داشت که برای رسیدگی به این حمله کمیته حل بحران تشکیل داده است.
«مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» در واکنش به سر بریده شدن یک معلم در نزدیکی پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک آموزگار به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو سر بریده شد. ما در فرانسه به این حد از بربریت غیرقابل تحمل رسیده ‌ایم. اسلام ‌گرایی در حال جنگ با ما است. ما با زور باید آن را از فرانسه بیرون کنیم.»
«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور پیشین فرانسه جمعه شب در واکنش به سر بریدن یک معلم در حومه پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت که «تروریسم » نظام آموزشی این کشور را هدف گرفته است.
نشریه «شارلی ابدو» نیز در واکنش به این حادثه سر بریدن یک معلم در «کونفلان سنت اونورین» تنها چند روز پس از نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام را محکوم کرد.
این حمله در حالی است که پاریس اوایل مهر ماه نیز شاهد حمله ‌ای دیگر با چاقو در محل پیشین دفتر مجله شارلی ابدو بود که تروریستی اعلام شد.
مکان: فرانسه
منبع: خبرگزاری فرانسه

پیام ویژه

پیام ویژه

پیام ویژه

پیام ویژه

پیام ویژه

پیام ویژه

پیام ویژه

پیام ویژه



http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/476588/سر-بریدن-یک-معلم-در-فرانسه--ماکرون--حمله-«تروریستی»-بود--واکنش-ها-و-تصاویر
بستن   چاپ