پیام ویژه
انتقاد شدید رئیس‌جمهور ارمنستان از رژیم صهیونیستی
شنبه 26 مهر 1399 - 21:31:42
پیام ویژه - رئیس‌جمهور ارمنستان در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی همچنان به فروش سلاح به جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهد و این اقدام موجب نا امیدی شدید وی از این رژیم شده است.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، «آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان با انتقاد شدید از همکاری‌های نظامی رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان گفت که این همکاری‌ها موجب نا امیدی بسیار وی از تل آویو شده است.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت: اسرائیل باید هنگامی که جنگ آغاز شد، مسلح کردن آذربایجان را متوقف می‌کرد، اما این کار را نکرد. این اقدام اسرائیل به شدت نا امیدم کرد. دوستان یهودی بسیاری دارم و روابط خوبی نیز با اتباع یهودی دارم.»
سارگسیان سپس گفت که دوستان یهودی‌اش نیز از نوع عملکرد رژیم صهیونیستی در قبال جنگ قره‌باغ احساس تأسف می‌کنند.
او گفت: «می‌دانم که بسیاری در اسرائیل خواهان به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها هستند، اما دولت فعلی اسرائیل آمادگی چنین کاری را ندارد.»
رسانه‌های ارمنستانی روز پنجشنبه هفته گذشته تصاویری از اصابت موشک‌های خوشه‌ای ساخت رژیم صهیونیستی در منطقه قره‌باغ منتشر کردند.
در نتاریخ 12 مهر ماه نیز «آرتسرون هوهانیسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان با انتشار تصاویری در صفحه فیس بوک خود نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان از راکت‌های حاوی بمب خوشه‌ای و لانچرهای ساخت اسرائیل در جنگ قره‌باغ کوهستانی بهره می‌برد.
دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 27 سپتامبر (6 مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.
بیشتر بخوانید:
حمله موشکی ارمنستان به دو شهر جمهوری آذربایجان/ 5 کشته و 35 زخمی
جمهوری آذربایجان از ارمنستان خواست به قطعنامه‌های بین‌المللی احترام بگذارد
ارمنستان از گشودن پرونده جنایی علیه جمهوری آذربایجان خبر داد

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/476867/انتقاد-شدید-رئیس‌جمهور-ارمنستان-از-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ