پیام ویژه
کاهش 6 تا 9 درجه‌ای دمای هوا در شمال شرق کشور
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 00:41:14
پیام ویژه - باشگاه خبرنگاران / کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا پایان هفته شاهد کاهش 6 تا 9 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور خواهیم بود.
نقشینه با بیان اینکه امشب در استان اردبیل شاهد کاهش 13 درجه ای دمای هوا خواهیم بود گفت: این افت دمای استان اردبیل به دلیل جریانات سرد شمالی است که به استان گیلان و سواحل شمالی کشور نفوذ کرده است.
او ادامه داد: فردا با نفوذ سامانه بارشی به شمال شرق کشور در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل به صورت گسترده شاهد بارش باران خواهیم بود.
نقشینه یاد آور شد: همچنین فردا بعد از ظهر سامانه بارشی تقویت شده و به شمال آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز کشیده خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی افزود: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه نیز در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ خواهد داد.
نقشینه ادامه داد: تا پایان هفته دمای هوا در شمال شرق کشور، سواحل دریای خزر و استان اردبیل بین 6 تا 9 درجه کاهش می‌یابد. همچنین دریای خزر تا پنجشنبه مواج خواهد بود.
او تصریح کرد: از پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده برای اغلب مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود که نتیجه آن افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و کلان شهر‌ها از جمله تهران، کرمان و اصفهان خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای پایتخت به 25 درجه و کمترین آن به 12 درجه خواهد رسید.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/479891/کاهش-6-تا-9-درجه‌ای-دمای-هوا-در-شمال-شرق-کشور
بستن   چاپ