پیام ویژه
فیسبوک و توئیتر در قبال رفتارهای انتخاباتی خود شهادت می‌دهند
يکشنبه 4 آبان 1399 - 14:33:36
پیام ویژه - جی اس ام / مدیران عامل دو شرکت فیسبوک و توئیتر قرار است اواخر ماه آبان در مجلس سنا حاضر شده و در قبال رفتار خود پیرامون مدیریت محتواهای زمان انتخابات آمریکا پاسخگو باشند.
کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا از مدیرعامل دو شرکت بزرگ فیسبوک و توئیتر خواسته تا در ماه نوامبر به‌صورت داوطلبانه مقابل این نهاد شهادت دهند. جک دورسی از توئیتر و مارک زاکربرگ از فیسبوک قرار است در تاریخ 27 آبان به سنا بروند و در این جلسه استماع شرکت کنند. رئیس این کمیته همان کسی است که پیش‌تر بر سر حذف مقاله نیویورک پست خواستار برخورد با مقوله سانسور در این پلتفرم‌ها شده بود.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی کمیته قضایی سنا، قانون‌گذاران می‌خواهند از این موقعیت برای بررسی چگونگی عملکرد توئیتر و فیسبوک در جریان انتخابات و پس از آن استفاده کنند. با توجه به جو پرتنش پیرامون شرکت‌های فناوری، این جلسه می‌تواند حاشیه‌های زیادی داشته باشد.
جمهوری‌خواهان می‌خواهند بدانند که علت عملکرد مدیران عامل این دو شرکت در قبال مقاله نشریه نیویورک پست چه بوده است. این نشریه چندی قبلی در گزارشی به انتشار اطلاعات هک‌شده پسر کاندیدای رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن، پرداخته بود. نمایندگان جمهوری‌خواه می‌گویند رفتار رسانه‌های اجتماعی در قبال این اتفاق گواه دیگری مبنی بر جهت‌گیری سیاسی علیه محافظه‌کاران بوده است.
با وجود این‌که تصمیم حاضر برای فراخوانی دورسی و زاکربرگ از سوی جمهوری‌خواهان گرفته شده، اما دموکرات‌ها نیز مطمئنا سوالات بسیاری درباره چگونگی برخورد با محتوا در این دو پلتفرم محبوب خواهند داشت.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/483098/فیسبوک-و-توئیتر-در-قبال-رفتارهای-انتخاباتی-خود-شهادت-می‌دهند
بستن   چاپ