پیام ویژه
وقوع زلزله 7 ریشتری در ازمیر ترکیه و یونان؛ 14 تن کشته شدند
جمعه 9 آبان 1399 - 22:57:47
پیام ویژه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / زلزله‌ای قدرتمند به بزرگی 7 ریشتر در مرز غربی ترکیه و یونان به وقوع پیوست که منجر به تخریب ساختمان های زیادی در شهر ازمیر ترکیه و کشته شدن 12 شهروند تُرک و 2 نوجوان یونانی و زخمی شدن 419 نفر شد. 
به گزارش فارس به نقل از «اسپوتنیک»، این زلزله جزیره «دودکانسا» در یونان را به لرزه درآورد و در عین حال زمین‌لرزه‌ای به همین بزرگی در سواحل استان ازمیر ترکیه احساس شد. تا کنون خبری درباره تلفات و خسارات احتمالی این زلزله قوی در یونان گزارش نشده است. این زلزله در آتن هم احساس شد.مرکز زلزله 24 کیلومتری شمال غربی جزیره «ساموس» در عمق 10 کیلومتری اعلام شده است.
در همین حال رویترز هم گزارش داد ریاست مدیریت بحران ترکیه اعلام کرده زمین‌لرزه‌ای به همان شدت در سواحل اژه ترکیه احساس شده است. 
این زلزله تاکنون بیش از 84 پس‌لرزه داشته که به گزارش آناتولی 13 پس‌لرزه بالای 4 ریشتر ثبت شده است.
وزیر بهداشت ترکیه نیز در پیامی توئیتری شمار قربانیان زمین‌لرزه در ترکیه را 12 نفر و شمار مجروحان به 419 نفر اعلام کرد. در یونان نیز 2 نوجوان در جزیره «ساموس» جان خود را از دست دادند. گزارشی درباره مصدومان احتمالی این زلزله در یونان منتشر نشده است.

پیام ویژه

مرکز این زلزله 17 کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق 16 کیلومتری زمین بوده است. بنابر گزارش رسانه‌ها در ترکیه، لرزه در استان‌های مختلف در غرب این کشور از جمله در استانبول احساس شد. 

پیام ویژه

فرماندار ازمیر در بیانیه‌ای اعلام کرد چندین ساختمان در نتیجه این لرزه سیب دیده و ترک برداشته و مرکز بحران در حال بررسی شرایط است.

پیام ویژه

در تصاویر منتشر شده از زلزله در ترکیه ساختمان‌های فرو ریخته دیده می‌شود. 
مسئول منطقه «برنوا» در ازمیر اعلام کرد زلزله به ساختمان‌های زیادی خسارت وارد کرده و باعث فروریختن یک ساختمان چهار طبقه شده است. به گفته او، در مرکز منطقه مشکلی وجود ندارد. 
توضیح ویدیو
«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هم گفت تیم‌های امداد و نجات در حال کار در محل ساختمان‌های تخریب شده هستند. سویلو تعداد ساختمان‌های آسیب دیده در مناطق برنوا و بایراکلی در ازمیر را شش مورد اعلام کرد. وی همچنین گفت خسارات جزئی‌تر در استان‌های اطراف ازمیر از جمله، اوشاک، دنیزلی، مانیسا، بالیکسیر، آیدین و موغله گزارش شده است. با این حال «تونچ سویر» شهردار کلان‌شهر ازمیر، ساختمان‌های تخریب شده را حدود 20 مورد اعلام کرد. 
اندکی پس از وقوع زلزله، «رجب طیب اردوغان» از بسیج همه نهادهای دولتی برای کمک به ازمیر خبر داد. 
بنابر گزارش رسانه‌های محلی، پس‌لرزه‌هایی به قدرت 3.9 و 4.8 همچنان در این منطقه ادامه دارد. 
آماده‌باش هلال‌احمر 5 استان ایران در پی زلزله ازمیر ترکیه
ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر گفت: به دنبال وقوع زلزله 6.6 ریشتری در ازمیر ترکیه، جمعیت‌های هلال احمر 5 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و تهران به حالت آماده‌باش درآمدند تا برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان اقدام کنند.
سونامی در مقیاس کوچک باعث جاری شدن سیل در خیابان‌های شهر کوچک Sığacık در منطقه Seferihisar ازمیر شده است.
توضیح ویدیو

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/487595/وقوع-زلزله-7-ریشتری-در-ازمیر-ترکیه-و-یونان؛-14-تن-کشته-شدند
بستن   چاپ