پیام ویژه
تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 19:42:05
پیام ویژه - معاون نخست وزیر روسیه تاثیر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای نفت را کمتر از فصل بهار دانست.

به گزارش خبرگزاری تاس ، الکساندر نواک روز سه‌شنبه (27 آبان‌ماه) در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) اعلام کرد: اقدام‌های کشورهای مختلف برای مهار موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به گذشته تأثیر کمتری بر تقاضای نفت داشته است.
وی افزود: یافتن راه مبارزه با این بیماری همه‌گیر عامل مثبتی برای رشد بازار است.
معاون نخست وزیر روسیه گفت: این واقعیت که جهان اکنون نحوه مقابله با این همه‎گیری را بهتر درک می‌کند، عامل مثبتی است. اقدام‌های تازه برای مهار این ویروس تأثیر کمتری بر تقاضا دارند و ما شاهد پیشرفت چشمگیری در تولید واکسن هستیم.
اوپک در گزارش ماه نوامبر خود چشم‌انداز کاهش تقاضای نفت برای سال 2020 را 300 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 9 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رساند بنابراین انتظار می رود تقاضای نفت 90 میلیون بشکه در روز باشد. 
کاهش تقاضا به‌دلیل ضعف تقاضای نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماه سوم امسال و محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کروناست که به‌تازگی در بعضی از کشورها اعلام شده است و این مسئله بر حمل و نقل سه ماه چهارم تأثیر می‌گذارد.
انتظار می‎رود تقاضای نفت در سال 2021 و نسبت به مدت مشابه 2020، 6 میلیون و 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد، که نسبت به ارزیابی ماه گذشته 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است، پیش از این انتظار می‌رفت این رقم 6 میلیون و 500 هزار بشکه در روز باشد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/502798/تاثیر-موج-دوم-کرونا-بر-تقاضای-نفت-کمتر-از-بهار-است
بستن   چاپ