پیام ویژه
حاشیه در ستاد مبارزه با کرونا؛ دو مدیر نظام سلامت استعفا دادند
شنبه 1 آذر 1399 - 01:43:32
پیام ویژه - آخرین خبر / در شب آغاز محدودیت های جدید کرونا، معاون وزیر بهداشت و همچنین "نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا" از سمت های خود استعفا دادند.
روز گذشته در اخبار وزارت بهداشت به نقل از سعید نمکی، وزیر بهداشت انتقاداتی نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت مطرح شد و در بخشی از این نامه با اشاره به نام معاون تحقیقات و فناوری این وزارتخانه عنوان شد: «نامه بنده به دکتر ملک زاده در روزهای اول شیوع کرونا در کشور را مشاهده کنید که 10 آیتم تعیین شده، اما یکی از آنها تاکنون جواب نداده است. کدام وزیر کم خرد با چنین یافته های شکسته ای می تواند بخش سلامت کشور را اداره کند؟ اصلا نباید بر یافته هایی که بر حسب یک تخمین به وزیر داده می شود، کار و اعتماد کرد. این تخمین ها تاکنون درست نبوده و 10 مدل اپیدمیولوژیک به من دادند که هیچ کدام صحیح نبوده و برای هیچ اقدامی مناسب نبود.»
به دنبال همین انتقادات وزیر بهداشت نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سمت خود استعفا داد.
به گزارش راهبرد همچنین علی نوبخت حقیقی، (برادر محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه) در نامه ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، از"نایب‌رییسی و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا" استعفا داد‌. 
نمکی چهار روز قبل علی نوبخت را که در مجلس دهم رییس کمیسیون بهداشت بود، به این سمت منصوب کرده بود.
متن نامه علی نوبخت به نمکی بدین‌شرح است:
جناب اقای دکتر سعید نمکی
با سلام و احترام
با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام میدارم.
عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلندپایه ما در جلسه مورخ 16-8-99 و موافقت اولیه جنابعالی که میتوانست باعث وحدت شده واز جو موجود جلوگیری نماید.
اینک بعد از سخنان آنجناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.
با آرزوی توفیق
علی نوبخت99.8.30

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504220/حاشیه-در-ستاد-مبارزه-با-کرونا؛-دو-مدیر-نظام-سلامت-استعفا-دادند
بستن   چاپ