پیام ویژه
نفوذ فرقه ضاله بهائیت میان شطرنج‌بازان ایران/ جایزه‌های دلاری برای اغوای جوانان ایرانی
شنبه 1 آذر 1399 - 8:08:47 AM
مشرق نیوز
پیام ویژه - حضور شطرنج‌بازان ایرانی در مسابقاتی که از سوی یک سایت با مدیری بهایی اداره می‌شود، زنگ خطر جدی را برای ورزش کشورمان به صدا درآورده است.
به گزارش مشرق ، شطرنج یکی از رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در ایران کرده و به واسطه همین موضوع، شطرنج‌بازان کشورمان توانسته‌اند در رویدادهای بزرگ شرکت کنند، عناوین زیادی بدست بیاوردند و نام خود را در دنیای این رشته بر سر زبان بیندازند.
با شیوع ویروس کرونا ، این فرصت برای شطرنج‌بازان ایران به وجود آمد تا در مسابقات اینترنتی بیشتری نسبت به قبل شرکت کنند و بعضاً جوایز بسیار خوبی نیز بدست بیاورند. یکی از این سایت‌ها که اتفاقاً جوایز دلاری خوبی هم در نظر می‌گیرد، مربوط به یک باشگاه با مدیری از فرقه ضاله بهائیت است که در چند ماه اخیر با نفوذ در استان‌های مختلف و جذب شطرنج‌بازان جوان، توانسته وارد این حوزه در کشورمان شود. صحبت از یک باشگاه شطرنج در آمریکا به نام «UNITY CHESS CLUB» است؛ باشگاهی که توسط یک فرد ایرانی و بهایی به نام پدرام عطوفی اداره می‌شود.
موضوع حضور شطرنج‌بازان جوان کشورمان در مسابقات این باشگاه، یکی از مسائلی بود که از سوی رئیس هیئت شطرنج استان البرز در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون مطرح شد. مهدی کیان‌پور رئیس هیئت استان البرز در این باره گفت: سال‌ها قبل فردی به نام پدرام عطوفی در کشور حضور داشت که از قهرمانان جوانان ایران بود و پس از آن علناً گفت که به فرقه بهائیت گرایش دارد و به همین دلیل از حضورش در مسابقات بین‌المللی و رسمی توسط فدراسیون ممانعت شد. وی بعد از مهاجرت به ترکیه، در نهایت راهی آمریکا شد. این فرد در آمریکا باشگاهی به نام «UNITY» تاسیس کرد؛ باشگاهی که به دنبال تحقیقاتی که صورت گرفته، مشخص شده بود که تا همین چند وقت قبل از نماد بهائیت آمریکا استفاده می‌کرد.
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و مهیا شدن بستر برای رقابت در فضای مجازی، این فرد شروع به یارگیری در داخل ایران کرد. عطوفی کار را با جذب یک نفر در هر استان به عنوان نماینده‌اش آغاز کرد و دستمزدی را هم برای آن نماینده در نظر گرفت تا این فرد شطرنج‌بازانی را برای مسابقات زیر نظر باشگاه UNITY جذب کند. حتی بین آنها مقرر شد که نصف مبلغ ورودی هر بازیکنی که در این مسابقات شرکت می‌کند، به آن نماینده تعلق بگیرد.
کیان‌پور با اشاره به اینکه کرونا در همه کشورها شیوع پیدا کرده و به ورزش همه آنها ضربه زده و در این شرایط، برگزاری این مسابقات فقط هزینه برای مسئول برگزار کننده دارد و بازدهی دیگری نخواهد داشت، گفت: تبلیغ فرقه بهائیت به صورت مخفیانه است و عضوگیری‌اش هم بر همین اساس صورت می‌گیرد. این خطر را نسبت به شطرنج‌بازان ایران احساس کردیم، چون اکثر استادبزرگ‌های شطرنج کشورمان در مسابقات این باشگاه شرکت می‌کردند که اتفاقاً از سوی میزبان به آنها حق‌القدم داده می‌شود. در واقع این شرایط باعث می‌شود که آنها به راحتی شطرنج ایران را قبضه کنند.
رئیس هیئت شطرنج البرز گفت: این موضوع را با نیکوخصال سرپرست فدراسیون در میان گذاشتم. در جلسه‌ای که این موضوع مطرح شد، فرد دیگری همراه من بود تا توضیحات کامل‌تری را ارائه دهد، اما او را محترمانه از جلسه اخراج کردند و به من هم گفتند که حق ورود به این مسئله را ندارم. آنها با لحن بدی صحبت کردند و گفتند «شما ممکن است باعث تعلیق شطرنج ایران شوید». من به مسئولان فدراسیون گفتم که این سایت و مسابقات زیر نظر یک فرد بهایی اداره می‌شوند و طبق فتواهایی که داده شده، هرگونه مراوده میان مسلمانان و افراد این فرقه ممنوع است. متاسفانه افراد برگزار کننده این مسابقات به صورت چراغ خاموش در حال نفوذ بین شطرنج‌بازان ایرانی هستند.
وی یادآور شد: مسئولان فدراسیون ایران از این می‌ترسیدند که حراست وزارت ورزش متوجه حضور شطرنج‌بازان قهرمانان کشورمان در این مسابقات «UNITY CHESS» شود و آنها را از ادامه فعالیت در شطرنج محروم کند. حتی در جلسه‌ای که داشتیم، به شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون گفتم تا زمانی که فدراسیون و وزارت ورزش از حضور شطرنج‌بازان ممانعت نکنند و دستوری به ورزشکاران داده نشود، هیچ اتفاق خاصی در این موضوع رخ نخواهد داد. به آنها گفتم «اگر فکر می‌کنید فیده برخورد می‌کند، به صورت خصوصی با شطرنج‌بازان صحبت کنید و از آنها بخواهید که دیگر با این سایت و مسابقات همکاری نکنند»، ولی متاسفانه تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده، یعنی شطرنج‌بازان همچنان شرکت می‌کنند و آن نمایندگان نیز یارگیری و جذب نفرات موردنظر را انجام می‌دهند.
کیان‌پور در پاسخ به این سؤال که «آیا موضوع را با حراست وزارت ورزش مطرح نکرده‌اید؟» گفت: این مسئله پیگیری شده و حراست هم در جریان است، اما مسئله مهم رأس فدراسیون است و نیکوخصال به عنوان سرپرست فدراسیون باید بگوید که آنها شرکت نکنند. نیکوخصال اما گفت که به او ارتباطی ندارد و این یک موضوع حراستی است که سایر مسئولان باید ورود کنند.
رئیس هیئت شطرنج البرز در پاسخ به این سؤال که در پیگیری‌هایش درخصوص این موضوع به نتیجه خاصی رسیده یا خیر؟ گفت: نیکوخصال گفت که حراست وزارت ورزش تذکر داده، ولی من ندیدم که اتفاقی افتاده باشد و جامعه شطرنج و ورزشکاران عکس‌العملی نسبت به جلوگیری از حضورشان نشان داده باشند.
کیان‌پور در پایان گفت: وقتی دیر به سراغ یک سرطان بروید، ریشه می‌دواند و برای جبران هم زمان از دست رفته است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504299/نفوذ-فرقه-ضاله-بهائیت-میان-شطرنج‌بازان-ایران--جایزه‌های-دلاری-برای-اغوای-جوانان-ایرانی
بستن   چاپ