پیام ویژه
پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس در میان بهترین اختراع‌های 2020
شنبه 1 آذر 1399 - 21:37:27
پیام ویژه - زومجی / مجله تایم اخیرا فهرست صد اختراع برتر سال 2020 میلادی را منتشر کرد که نام کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورند.
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سونی و مایکروسافت کنسول‌های نسل نهمی خود را عرضه کردند. ژاپنی‌ها با پلی استیشن 5 و ردموندی‌ها با درنظرگرفتن هدف‌‌های متفاوتی با دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.
حال پس از گذشت چند روز از زمان شروع رسمی نسل نهم کنسول‌های خانگی، مجله تایم با انتشار فهرست صد اختراع برتر سال 2020 میلادی به این کنسول‌ها واکنش نشان داد. باتوجه به جدیدترین اخبار بازی، در این فهرست نام کنسول پلی استیشن 5 به‌دلیل استفاده از حافظه SSD سریع و قدرتمند و همین‌طور کنترلر نوآورانه دوال سنس با ویژگی‌هایی چون بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیقی دیده می‌شود.
«سونی در کنسول جدید خود به یک فضایی نیاز داشت تا بتواند فرآیندهای گرافیکی را انجام و بازی‌هایی چون Spider-Man: Miles Morales را به‌زیبایی و بی‌نقص ارایه دهد. به‌همین دلیل پلی استیشن 5 بزرگ‌ترین کنسول تاریخ نیز است. به‌لطف حافظه SSD استفاده شده در دستگاه، تقریبا لودینگ بازی‌ها در آن‌واحد انجام می‌شود. پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 حدود 10 برابر سریع‌تر از PS4 است تا جلوه‌های بصری بازی‌ها را زیباتر به‌تصویر بکشد. کنترلر جدید PS5 از چندین حسگر بازخورد لمسی تشکیل شده که نقش کلیدی در غرق شدن گیمر در بازی ایفا می‌کنند. زمانیکه کاراکترتان به‌عنوان مثال روی شن راه می‌رود، کنترلر دوال سنس حس سنگ‌ریزه و شن و ماسه را به شما القا می‌کند.»
مایکروسافت نیز در این زمینه عقب نمانده و عضو کوچکتر نسل نهم ردموندی‌ها نیز در این فهرست مجله تایم حضور دارد. صدای بسیار کم، پیشرفت قابل‌توجه نسبت به ایکس باکس وان و البته برچسب قیمت منطقی، همگی دست به‌دست هم دادند تا کنسول ایکس باکس سری اس نیز جزو صد اختراع برتر سال قرار گیرد.
«سلاح مخفی ایکس باکس سری اس، سرویس گیم پس است؛ سرویسی که باعث می‌شود اثری مثل Halo Infinite از همان روز عرضه در دسترس مشترکین آن قرار گیرد. سری اس با قیمت 299 دلاری خود قادر است بازی‌ها را با رزولوشن 120 فریم برثانیه اجرا کند. به‌دلیل اینکه ایکس باکس سری اس فاقد درایو نوری است، تقریبا بدون هیچ صدایی ‌کار خود را انجام می‌دهد؛ همین امر هم باعث می‌شود تمرکزتان روی بازی حفظ بماند.»
نکته جالب و شاید کمی عجیب این است که کنسول اصلی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس جایی در این فهرست ندارد.
شما هم نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504642/پلی-استیشن-5-و-ایکس-باکس-سری-اس-در-میان-بهترین-اختراع‌های-2020
بستن   چاپ