پیام ویژه
ویندوز شمع 35 سالگی‌اش را فوت کرد
شنبه 1 آذر 1399 - 21:38:53
پیام ویژه - سخت افزار / سال پیش در چنین روزی، اولین نسخه از سیستم عامل قابل احترام ویندوز 1.0 عرضه شد. نکته برجسته این سیستم عامل گردآوری رابط کاربری گرفیکی و MS-DOS بود، که انتخاب و علامت گذاری و کار با سیستم عامل را آسان می‌کرد. حال بعد از 35 سال می‌توانیم تولد 35 سالگی ویندوز را شاهد باشیم.
 سیستم عامل ویندوز در طول 35 سال گذشته تغییرات زیادی کرده و ویندوز 10 امروزی در مقایسه با ویندوز 1.0 قابل شناسایی نیست. با اینحال، با وجود تمام تغییراتی که این سیستم عامل متحمل شده است، می‌توان در هر نسخه از ویندوز نشانه‌هایی از ویندوز 1.0 را ردیابی کرد. ویندوز 1.0 توسط بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، با الهام گرفتن از Visi On ، VisiCorp (سیستم عامل مبتنی بر رابط گرافیکی برای رایانه‌های IBM) ساخته شد. این سیستم عامل یک رابط کاربری گرافیکی برای MS-DOS معرفی کرد و آیکون‌های کاربر پسند را به ویندوز آورد (که از آن زمان به یک عامل اصلی سیستم عامل تبدیل شده است). گرچه استقبال از ویندوز 1.0 به اندازه استقبال مدرمان امروزه از سیستم عامل ویندوز 10 نبود، اما اهمیت آن در آینده ویندوز قابل انکار نیست.

پیام ویژه


ویندوز 1.0 پایه‌ای برای نسخه‌های موفق ویندوز 3.0 و همچنین ویندوز 95 ایجاد کرد. این سیستم عامل اجزایی مانند ماشین حساب و Control Panel را اضافه کرد که از آن زمان در همه نسخه‌های ویندوز اعمال شده است. ما از ویندوز 1.0 تا ویندوز 10، فقط تکامل علامت‌های مشخصی مانند دکمه Start، نمادهای قابل کلیک، نوار وظیفه و منوی Start را دیده‌ایم.
شما تولد 35 سالگی ویندوز به ما بگویید که کدام آیکون ویندوز را دوست دارید؟

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504652/ویندوز-شمع-35-سالگی‌اش-را-فوت-کرد
بستن   چاپ