پیام ویژه
خرید و فروش‌های بی‌برنامه در بورس
شنبه 1 آذر 1399 - 21:46:42
پیام ویژه - خبرآنلاین /به جز مواقعی که بورس در اثر هیجانات دچار رشد یا افت قابل توجه می‌شود، در سایر مواقع افرادی برنده این بازار هستند که برای معاملات خود استراتژی داشته باشند.
بورس کم‌کم در حال رسیدن به نقطه‌ای است که از فروش‌ها و خریدهای هیجانی فاصله بگیرد و روند معمولی خود را طی کند. در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران باید برای معاملات خود استراتژی داشته باشند.
پیام الیاس کردی، تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه درباره اهمیت انجام معامله با استراتژی گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مردم استراتژی برای خرید و فروش در بورس ندارند. یعنی پولشان را می‌سپارند به رودخانه‌ای به نام بازار سرمایه و اگر مثبت باشد سود می‌کنند و اگر منفی باشد ضرر می‌کنند.
وی افزود: سهم‌های ارزنده‌ای که روز چهارشنبه صف خرید داشتند، تا چند روز قبل از آن در صف فروش قفل بودند. یا برعکس، ‌بعضی سهم‌ها را مردم نمی‌دانند که چرا می‌خرند. بازندگان بازار افرادی هستند که برای خودشان استراتژی نمی‌چینند که این به خاطر عدم آموزش است.
الیاس کردی گفت: خیلی‌ها می‌گویند بازار ایران دستوری است و نیاز به آموزش ندارد. مردم به موضوع آموزش توجه نمی‌کنند و یک هفته در صف خرید می‌نشینند و یک هفته در صف فروش. بازار پویا، نوسانات عجیبی دارد و از این به بعد هم در بورس تهران بالا و پایین زیادی خواهیم داشت. باید به عنوان سرمایه‌گذار، بیشتر دقت کنیم و روندها را بررسی کنیم. صرفا صعودی یا نزولی بودن بازار نباید برایمان اهمیت داشته باشد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504697/خرید-و-فروش‌های-بی‌برنامه-در-بورس
بستن   چاپ