پیام ویژه
پتنت جدید سامسونگ خبر از گوشی تاشو تازه می‌دهد
يکشنبه 2 آذر 1399 - 02:12:44
پیام ویژه - دیجیاتو / سامسونگ تا به امروز چندین گوشی تاشو وارد بازار کرده است. حالا طبق جدیدترین پتنت این شرکت کره‌ای، شاید در آینده با یک دستگاه تاشو با طراحی Z شکل روبه‌رو ‌شویم.
به تازگی اطلاعات جدیدترین پتنت سامسونگ در «سازمان جهانی مالکیت فکری» (WIPO) مشاهده شده که دستگاه الکترونیکی با قابلیت خم شدن در دو ناحیه را نشان می‌دهد. این دستگاه طراحی شبیه به Z دارد و شاید سامسونگ در حال توسعه آن باشد.
در صورتی که چنین محصولی به تولید برسد، به دو لولا مجهز می‌شود که می‌توانند در جهات مختلف خم شوند. با توجه به سبک طراحی، همیشه یک بخش از نمایشگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ با استفاده از دو لولا می‌تواند دستگاهی با نمایشگر بزرگتر از گلکسی زد فولد 2 تولید کند.
گلکسی زد فولد 2 از یک نمایشگر خارجی 6.23 اینچی بهره می‌برد و صفحه نمایش داخلی آن ابعادی برابر 7.6 اینچ دارد. اگر دستگاهی دارای طراحی Z شکل باشد و بتوان آن را از دو ناحیه خم کرد، احتمالا به نمایشگری بزرگتر از 9 اینچ مجهز می‌شود.
با این سبک طراحی می‌توان تبلت تاشو تولید کرد که تبدیل به گوشی هوشمند می‌شود. چنین فناوری اگرچه باعث می‌شود کاربران به صورت همزمان به گوشی و تبلت دسترسی داشته باشند، اما وزن آن بیشتر از گلکسی زد فولد 2 می‌شود و حمل آن به عنوان گوشی دشوار خواهد بود.
با وجود ثبت این پتنت، هیچ تضمینی برای تولید این محصول وجود ندارد و شاید همیشه به عنوان یک ایده باقی بماند. با توجه به وزن بالای چنین دستگاهی، شاید سامسونگ به فکر توسعه گوشی با نمایشگر رول‌شونده باشد. اخیرا نایب رئیس سامسونگ با یک گوشی ناشناخته مشاهده شده که انتظار می‌رود نمونه اولیه گوشی رول‌شونده این کمپانی باشد.
علاوه بر سامسونگ، کمپانی‌های دیگری نیز روی محصولات مجهز به نمایشگر رول‌شونده تمرکز کرده‌اند. به تازگی اوپو ایکس 2021 به عنوان یک گوشی مفهومی با این فناوری معرفی شده و ال جی نیز اخیرا پتنتی برای لپ‌تاپ با پنل رول‌شونده به ثبت رسانده است. ال جی سرمایه‌گذاری زیادی روی نمایشگرهای رول‌شونده انجام داده، بنابراین شاید زودتر از رقیب هموطن خود چنین محصولی را معرفی و وارد بازار کند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504760/پتنت-جدید-سامسونگ-خبر-از-گوشی-تاشو-تازه-می‌دهد
بستن   چاپ