پیام ویژه
نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان مشخص شد
يکشنبه 2 آذر 1399 - 02:15:38
پیام ویژه - ایرنا / معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شرایط پیش آمده بیماری کرونا برنامه ریزی شده تا امتحانات پایان ترم نیم سال اول تحصیلی 400-99 دانشجویان مجازی برگزار شود.
علی خاکی صدیق روز شنبه در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت علوم که به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: در ابتدای سال تحصیلی جدید تصور شد که می توانیم تلفیق آموزش مجازی و حضوری را داشته باشیم، اما با توجه به مشکلات پیش آمده تمام اقدامات آموزشی مجازی انجام شد.
وی ادامه داد: دروس کارگاهی و آزمایشگاهی تا حدودی ارایه شد، اما به دلیل شیوع بیماری تعدادی از آزمایشگاه ها به صورت الکترونیکی برگزار شد که نیاز به حمایت و زیر ساخت دارد.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: شعار معاونت آموزشی در شرایط پیش آمده توسعه، استقرار و استمرار آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی است و برنامه ریزی شده تا پس از کرونا نیز آموزش مجازی تداوم پیدا کند و تحربه هایی که دانشگاه ها در آموزش الکترونیکی به دست آورده اند تداوم یابد.
وی تصریح کرد: تمام برنامه ریزی ها انجام شده تا دانشجویان از آموزش عقب نیفتند و آموزش تغییر پیدا نکند. همچنین پس از کرونا نیز آموزش حضوری همراه با آموزش الکترونیکی خواهد بود. 
خاکی صدیق عنوان کرد: با توجه به پیش بینی امتحانات پایان ترم دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار می شود؛ مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و ما بتوانیم به صورت حضوری امتحانات را برگزار کنیم.
سنجش و ارزیابی دانشجویان از ابتدای ترم انجام می شود
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در ترم گذشته تجربه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی را نداشتیم. در ترم جدید در نامه هایی به مراکز آموزش عالی عنوان شد تا از ابتدای ترم سنجش و ارزیابی دانشجویان با بهره گیری از امتحان میان ترم، کوییز، عملکرد دانشجویان در کلاس آنلاین در طول ترم انجام شود و این نمرات با نمرات پایان ترم جمع بندی می شود همچنین وزن امتحانات پایان ترم باید کمتر باشد.
وی با بیان اینکه دانشجویان نو ورود واحدهای کمتری را نسبت به سال های گذشته می گذرانند، عنوان کرد: به دلیل اینکه یک و ماه و نیم از ترم گذشته، واحدهای کمتری به دانشجویان نوورود ارایه شده است و همچنین دانشجویان نوورود مجاز هستند ترم را دو تا سه هفته بر حسب نیاز تمدید کنند و فشار زیادی به دانشجویان نوورود وارد نشود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504840/نحوه-برگزاری-امتحانات-پایان-ترم-دانشجویان-مشخص-شد
بستن   چاپ