پیام ویژه
گزارش میدانی | روز اول محدویت‌های کرونایی [+عکس]
يکشنبه 2 آذر 1399 - 02:20:23
پیام ویژه - دستورالعمل‌های دولت برای تعطیلی کسب‌وکارها در مرکزشهر تقریبا به صورت کامل انجام می‌شود.
شنبه یکم آذرماه روز اول محدویت‌های شدید کرونایی بود. مشاهدات خبرنگار انصاف نیوز حدود ساعت نه صبح در خط چهار (کلاهدوز-ارم سبز) نشان می‌دهد، برخلاف تصورها متروها چندان خلوت نبود، اگرچه در ساعت‌های مختلف و خط‌های متفاوت مترو تراکم جمعیت متفاوت است.
بخش زنانه‌ی مترو حدفاصل ایستگاه شهدا تا میدان انقلاب تراکم جمعیت به نسبت زیاد است. در ایسگاه‌ها دروازه دولت، و دروازه شمیران این تراکم بیشتر می‌شود. مردم در این بخش مترو درباره‌ی خلوت نبودن مترو و اینکه کارمند بخش خصوصی هستند و تعطیل نشده‌اند صحبت می‌کردند. برخی از اینکه برای امرار معاش مجبور هستند به سرکار بروند، گله می‌کردند. براساس آنچه رسانه‌های دیگر هم‌ منتشر کرده‌اند، بی‌آرتی و متروها چندان خلوت نبوده است.
خروجی‌های ایستگاه میدان انقلاب نیز نسبتا شلوغ هستند. نکته‌ی جالب چکه کردن قطرات باران از سقف بخش گیت‌های چک بلیت در ایستگاه میدان انقلاب است.

پیام ویژه


قسمت زنانه مترو خط 4 حد فاصل دروازه شمیران تا دروازه دولت

پیام ویژه


مترو خط 4 تهران، اسیتگاه دروازه دولت- حدود ساعت 8:30

پیام ویژه


مترو انقلاب حدود ساعت 9
در بخش مردانه خط چهار مترو حدفاصل استاد معین تا انقلاب تراکم کمتر است. این تراکم بعد از ایستگاه شادمان کمی بیشتر می‌شود اما همچنان اوضاع نسبتا مناسب است.

پیام ویژه


مترو خط 4 تهران، حدفاصل ایستگاه حبیب الله تا شادمان- حدو ساعت 8:30

پیام ویژه


مترو خط 4 تهران، حدفاصل ایستگاه توحید تا انقلاب- حدود ساعت 8:30
براساس اعلام ستاد ملی کرونا در برخی ادارات دولتی فقط نگهبانان و یا حداکثر تا یک سوم کارکنان در مناطق قرمز باید حضور پیدا کنند؛ در مناطق نارنجی هم حداکثر نصف کارکنان باید حاضر باشند و اگر کمتر از آن هم حضور داشته باشند مشکلی نیست. در مناطق زرد، حداکثر تا دو سوم کارکنان باید حاضر باشند. البته وضعیت شرکت‌های خصوصی مشخص نیست و معلوم نیست برای کارمندان خود دورکاری را اجرا می‌کنند یا خیر. درواقع نظارتی روی این موضوع نیست.
حدودا ساعت 19 | مرکز شهر
تقریبا از چهارراه کالج تا میدان انقلاب شهر نیمه تعطیل است، کافه و رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر خدمات ارائه می‌دهند. حتی کافه‌هایی که پیش از این به واسطه‌ی اینکه در کوچه‌های فرعی بودند برخلاف دستور ستاد ملی کرونا در مقاطع مختلف زمانی سرویس ارائه می‌دادند اینبار تعطیل‌اند. صاحب یکی از این کافه‌ها در چهارراه ولیعصر به خبرنگار انصاف نیوز گفت: فعلا دو سه روز تعطیل می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود.

پیام ویژه


خلوتی خیابان‌- خیابان انقلاب، خدفاصل فلسطین تا وصال- حدود ساعت 19:15

پیام ویژه


تعطیلی مغازه‌های خیابان انقلاب، اطراف سینما سپیده، حدود ساعت 19:45
اگر چه مشاغل ضروری مثل سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها باز بودند. تراکم مردم در خیابان اندک است، اما تعداد ماشین‌ها بیشتر است. پمپ‌ بنزین‌ها هم چندان خلوت نیستند.

پیام ویژه


ترافیک نسبی ماشین‌ها حدود ساعت 19- تقاطع انقلاب- وصال

پیام ویژه


ترافیک نسبی ماشین‌ها حدود ساعت 19- تقاطع انقلاب- وصال
پارک لاله‌هم به نسبت خلوت است. مردم در این پارک به نسبت روزهای عادی تردد کمتری دارند. هرچند بارش باران نیز در این خلوتی نقش دارد. تقریبا تمام روشنایی‌های پارک خاموش‌اند. فقط چند پرژکتور در حدی که فقط بتوان در بخش‌های اصلی پارک عبور و مرور کرد روشن هستند. نکته جالب اما حضور چای فروش‌های دورگرد است که حتی در این شرایط به کار خود مشغول‌اند.

پیام ویژه


حوض اصلی پارک لاله که تقریبا تمام چراغ‌های اطرافش خاموش است. حدود ساعت 20
به گفته‌ی دولت این محدودیت‌ها قرار است دو هفته به طول انجامد و حتی عبور ماشین‌ها و موتورها هم از ساعت 9 شب به بعد ممنوع شود. اما پس از ساعت 21 هم تعدادی ماشین در معابر تهران در حال عبور و مرورند و نظارتی بر آنها نیست.
بیشتر بخوانید:
هشدار انجمن اسلامی مهندسان درباره محدودیت‌های کرونا
پاسخ به سؤالات و ابهامات طرح جدید محدودیت کرونایی
اطلاعیه جدید کمیته امنیتی-انتظامی ستاد کرونا
اطلاعیه‌ی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا
بیانیه رئیس‌جمهور روحانی درباره محدودیت‌های شدید کرونایی انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/504893/گزارش-میدانی-|-روز-اول-محدویت‌های-کرونایی-[-عکس]
بستن   چاپ