پیام ویژه
فسادزدایی در قوه قضائیه
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 00:24:19
آخرین خبر تحلیل
پیام ویژه - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
زمانی‌که در اسفند سال 1397، مقام معظم رهبری، در حکمی آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب کردند، اولین اقدامی که ایشان در دستورکار این قوه قرار داد، فسادزدایی از بدنه دستگاه قضا بود. همان‌گونه که قاضی القضات بارها به این موضوع تاکید داشته‌اند که «حضور یک نیروی ناسالم در مجموعه قضائی دغدغه‌آفرین است و قبل از اینکه غصه‌دار محروم شدن از یک همکار شویم، باید برای صیانت از او تدبیر کنیم.» همچنین آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی تاکید دارد که «هیچ منطقه ممنوعه‌ای برای مبارزه با فساد نداریم، موضوع شفافیت خواست مردم و برای همه قواست.» در طی دو سال اخیر، برخی از کارمندان این قوه به جرم گرفتن رشوه و ارتشا دستگیر شده‌اند.
بازداشت 12 نفر به اتهام اخذ رشوه
با وجود همه اقداماتی که رئیس دستگاه قضا در این رابطه انجام داده‌اند، بسیاری بر این باورند که «مبارزه ایشان با فساد از درون قوه قضائیه ستودنی و امیدبخش است و امیدهای بسیاری را در دل‌ها و افکار عمومی و نخبگان جامعه زنده کرده.» در همین راستا روز گذشته رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه خبر داد که در ماه‌های اخیر 12 نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشا دستگیر و همچنین 18 نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضائی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند. حجت‌الاسلام عبدا...ی در نشست شورای عالی قضائی از اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطین با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و گفت: در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضائی فعالیت داشت، دستگیر شد.
خط قرمز فعالیت ناسالم
رئیس قوه قضائیه نیز در واکنش به این گزارش با تاکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطین با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدان باید بدانند که وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است. آیت‌ا... رئیسی در شورای عالی قوه قضائیه اعلام کرد: ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضا به صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/507142/فسادزدایی-در-قوه-قضائیه
بستن   چاپ