پیام ویژه
اصرار بانیان وضع موجود برای گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 00:25:03
آخرین خبر تحلیل
پیام ویژه - کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمد صادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی مدعی اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات چند سناریو محتمل است. نخست اینکه به همان شکل که بایدن عنوان کرده آمریکا دوباره به برجام باز‌گردد، اگر بایدن بلافاصله پس از حضور در کاخ سفید دوباره به برجام باز‌گردد فرصتی پیش خواهد آمد که پنج به علاوه یک به تعهدات خود عمل کند.در چنین شرایطی ایران نیز به تعهدات برجامی خود باز‌خواهد گشت و به آنها عمل خواهد کرد».
جوادی‌حصار در ادامه گفت:«به ازای انجام تعهدات طرفین گشایش‌های اقتصادی برای ایران پیش خواهد آمد، تحریم‌ها برداشته خواهد شد و فضای اقتصادی ایران رونق خواهد گرفت و فضای عمومی جامعه امیدوار خواهد شد.این وضعیت در اتمسفر سیاسی ایران نیز تغییر ایجاد خواهد کرد.گشایش و رونق اقتصادی در جامعه این امید را در بین مردم ایجاد خواهد کرد که برای انتخابات آینده از فضای دلسردی که در آن قرار دارند، خارج شوند و با امیدواری و دلگرمی بیشتری به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نگاه کنند».
طیف مدعی اصلاحات در هفت سال و نیم اخیر با گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی و قربانی کردن ظرفیت‌های عظیم داخلی به پای برجام، سفره مردم را کوچک کرد.نکته قابل تأمل اینجاست که این طیف به عنوان بانی اصلی وضع موجود همچنان اصرار دارد که معیشت مردم را به سیاست خارجی گره زده و به عبارت دیگر، اقتصاد را شرطی کند.
در شرایطی که بایدن در دولت اوباما، کارنامه سیاهی در مسئله ایران بر جای گذاشته است و در ماههای اخیر نیز چندین بار اظهارات ضدایرانی بیان کرده است، مدعیان اصلاحات با ذوق زدگی کودکانه و تحقیرآمیز از گشایش اقتصادی به واسطه روی کارآمدن بایدن می‌گویند! اینها همان جماعتی هستند که در سال‌های گذشته ابتدا تاکید کردند که به واسطه برجام تمامی تحریم‌ها لغو خواهد شد و سپس مدعی شدند که هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/507151/اصرار-بانیان-وضع-موجود-برای-گره-زدن-معیشت-مردم-به-سیاست-خارجی
بستن   چاپ