پیام ویژه
پاسخ نود صفحه‌ای رضا ملک‌زاده به بسیج دانشجویی
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 12:46:51 AM
پیام ویژه - ایسنا نوشت: دکتر رضا ملک‌زاده با انتشار متنی 90 صفحه‌ای به سوالات بسیج دانشجویی چند دانشگاه علوم پزشکی در خصوص عملکرد وی در زمان تصدی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پاسخ داد.
دکتر رضا ملک‌زاده، معاون مستعفی وزارت بهداشت، در بخش هایی از این نامه خطاب به بسیج چند دانشگاه علوم پزشکی بیان کرده است: انتظار می‌رفت ادعاهای مطرح شده در لابه‌لای سوالات، متکی بر مستندات و ارجاعات باشد، چرا که رویه موجود در انتشار شبهات در فضای رسانه‌ای نه تنها موجب توسعه فرهنگ انتقادپذیری نخواهد شد بلکه بیم آن می‌رود که موجب تخریب اعتماد و ناامیدی سرمایه‌های اجتماعی کشور شود.
وی در بخشی از این پاسخ‌ اظهار کرده است: از سال 1392، بیش از 117000 طرح تحقیقاتی مصوب و اجرا شده است که نزدیک به 70 درصد آن‌ها در راستای حل مشکلات بهداشت و درمان کشور و اولویت‌های تحقیقاتی، بهداشتی، درمانی، اجتماعی و آموزشی بوده است.
ملک زاده در پاسخ به سوالی درباره‌ی اعتقاد وی بر ایمنی جمعی در خصوص کرونا و مشاوره «اشتباه به رییس جمهور» گفت: جناب رییس جمهور فقط دو بار از اینجانب برای شرکت و سخنرانی در ستاد کرونا دعوت به عمل آوردند که متن کامل سخنرانی اینجانب موجود است و اتفاقا در هر دو سخنرانی ضمن توضیح مفهوم ایمنی جمعی به طور کامل، با آن مخالفت و توصیه اکید نمودم که باید پیشگیری برنامه اصلی باشد چرا که منتظر ایمنی جمعی ماندن اقدامی خلاف اخلاق پزشکی است و پیشنهاد اینجانب برقراری فوری جریمه برای افرادی که ماسک نمی‌زنند و تجمعات تشکیل می‌دهند، بود. این که اینجانب توصیه به ایمنی دسته‌جمعی کرده باشم واقعا یک تهمت آشکار است.
متن کامل این نامه را می‌توانید در اینجا ببینید.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/507399/پاسخ-نود-صفحه‌ای-رضا-ملک‌زاده-به-بسیج-دانشجویی
بستن   چاپ