پیام ویژه
روحانی: ایران و آمریکا می‌توانند به شرایط 20 ژانویه 2017 برگردند
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 12:03:09
پیام ویژه - آخرین خبر / رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: انتظار داریم دولت جدید آمریکا، به سرعت تصمیمات ضد ایرانی ترامپ را لغو کند و در این صورت ایران و آمریکا می‌توانند برگردند به شرایط 20 ژانویه 2017(تحلیف ترامپ) و این می‌تواند حل مسئله باشد و شرایط را تغییر بدهد.
اهم اظهارات روحانی:
* از مقاومت سه ساله مردم ایران در جنگ اقتصادی تشکر می‌کنم، در ایران دو دفاع مقدس داشتیم، یکی در برابر عراق و دیگری در برابر ترامپیان.
* یکی از مظاهر پیروزی ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی، پایان دوره ترامپیسم است، حتی او اجازه نداد کمک 5 میلیاردی بین‌المللی برای مبارزه با کرونا به ایران برسد.
* ترامپ جریان پوپولیستی را پیش گرفت و خداروشکر که شر او از سر مردم آمریکا و سایر جهان کم شد.
* انتظار داریم دولت جدید آمریکا، به سرعت تصمیمات ضد ایرانی ترامپ را لغو کند و در این صورت ایران و آمریکا می‌توانند برگردند به شرایط 20 ژانویه 2017 (تحلیف ترامپ) و این می‌تواند حل مسئله باشد و شرایط را تغییر بدهد.
* البته برنامه‌های ما اینطور نیست که فردا چه خواهد شد، برنامه‌های بر مبنای شرایط سخت هست و ما از قبل این برنامه‌ها را تدوین کردیم.
* سیاست ایران همانطور که بارها تاکید کردیم تعهد برابر تعهد است کاهش تنش برابر کاهش تنش است اگر همچون اراده ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد به نظر من حل مسئله بسیار آسان است.
* روحانی: هیچ راهی برای مقابله با کرونا به‌جز رعایت کردن و فاصله گرفتن نداریم، شاید در آینده به دارو و واکسن هم برسیم. در ستاد کرونا 14 تصمیم عملیاتی گرفتیم به‌زودی که اجرا می‌شود، می‌دانیم که اقدامات دولت نمی‌تواند تمام سختی‌ها را جبران کند اما تلاش می‌کنیم.
* رهبر معظم انقلاب در جلسه دیروز در مسئله کسر بودجه، جهش تولید، مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم درآمد جامعه دستورات مهمی دادند که به‌زودی اجرایی خواهد شد.
* رهبری دو دستور ویژه به وزیر صمت و وزیر نفت برای جهش تولید دادند که قرار شد این وزرا برنامه‌های خود را به زودی ارائه دهند
* تراکم در حمل‌ونقل در برخی ساعات نقطه ضعف ماست، دستور داده شد به همه وزرا که از شنبه هفته آینده یک‌سوم کارمندان اگر حضور آنها ضرورت ندارد، هرچه می‌‍شود کمتر شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/507733/روحانی--ایران-و-آمریکا-می‌توانند-به-شرایط-20-ژانویه-2017-برگردند
بستن   چاپ