پیام ویژه
درخواست برای درج نیروهای سوری حامی ترکیه در فهرست تروریستی بین‌المللی
شنبه 8 آذر 1399 - 13:26:07
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، فعالان حقوقی در شمال سوریه در بیانیه ای تأکید کردند که ائتلاف نیروهای مخالف سوریه مورد حمایت ترکیه پوشش سیاسی تروریست‌ها و مجرمان جنگی است و باید در فهرست تروریسم بین‌المللی قرار بگیرد.
این فعالان همچنین خواستار محاکمه ترکیه به دلیل حمایت از تروریسم در منطقه شدند.
فعالان حقوقی سوریه به این دلیل خواستار درج نام ائتلاف نیروهای سوری حامی ترکیه در فهرست تروریسم بین‌المللی شده‌اند که این ائتلاف اخیراً روابطی را با "احمد حسان فیاض الهایس"، معروف به "حاتم أبو شقرا"، سرکرده گروه تروریستی موسوم به "احرار الشرقیه" ایجاد کرده است، فردی که به "قاتل زنان کرد و ایزدی" شهرت دارد.
طبق گفته این فعالان، ابو شقرا که اخیراً با رهبران ائتلاف مخالفان سوریه در دفتر این ائتلاف در شهر اعزاز در شمال این کشور دیدار کرده به اواسط مهر به شخصه بر اعدام 9 غیرنظامی سوریه ازجمله "هفرین خلف"، دبیرکل حزب سوریه آینده نظارت داشته است.
در همین حال، "ابراهیم شیخو"، مسئول سازمان حقوق بشر عفرین در سخنانی گفت که ائتلاف نیروهای مخالف حامی ترکیه در جنایات فجیع علیه غیرنظامیان سوری دست دارد و با چراغ سبز ترکیه دست به جنایت علیه ملت سوریه می زند و جامعه بین‌الملل در وهله اول باید ترکیه را محاکمه کند، چراکه این کشور این تروریست‌ها را به منطقه آورده است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/509988/درخواست-برای-درج-نیروهای-سوری-حامی-ترکیه-در-فهرست-تروریستی-بین‌المللی
بستن   چاپ