پیام ویژه
97 درصد داروهای مورد نیاز ایران در داخل کشور تولید می شود/ جهانگیری: دولت تلاش خواهد کرد تا ارز 4200 تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد
شنبه 8 آذر 1399 - 23:29:05
پیام ویژه - معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز 4200 تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، تاکید کرد: به هیچ وجه نباید در روند تولید داروهای مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت کار شرکت‌های تولید کننده دارو در کشور گفت: تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در شرایط دشوار تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا کار مهم و ارزشمندی است.
اسحاق جهانگیری عصر شنبه در دیدار هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت، ‌اظهار داشت: باید قدردان زحمات تولید کنندگان بخش دارو در کشور بود که با دلسوزی و تحمل سختی‌ها پای کار ایستاده‌اند تا مردم به پشتوانه آنها و پزشکان و کادر درمان آرامش داشته باشد.
وی با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز 4200 تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، گفت: به هیچ وجه نباید در روند تولید داروهای مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.
معاون اول رییس جمهوری دغدغه دولت را تامین داروی با قیمت مناسب و کافی برای مردم دانست و از شرکت‌های خصوصی خواست تا در ارتباط با بخش خصوصی سایر کشورها در زمینه تامین مواد اولیه برخی داروها اقدامات لازم را انجام دهند.
جهانگیری ادامه داد: همواره به همه دستگاه‌ها تاکید کرده‌ام در سیاست گذاری‌ها نظر مشورتی نهادهای مدنی را لحاظ کنند زیرا این مجموعه ها با کمترین درخواست حاضر هستند پیشنهادها و راهکارهای موثری برای حل مشکلات ارایه کنند.
در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی به طور جداگانه دیدگاه‌ها و مشکلات خود در زمینه تخصیص و تامین ارز کارخانجات داروسازی، کارآفرینی و بومی سازی فناوری های نوین، نیازهای دارویی کشور، قیمت گذاری دارو، تولید داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا، میزان داخلی سازی دارو و توان ارزآوری این صنعت ارایه کردند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/510420/97-درصد-داروهای-مورد-نیاز-ایران-در-داخل-کشور-تولید-می-شود--جهانگیری--دولت-تلاش-خواهد-کرد-تا-ارز-4200-تومانی-بخش-بهداشت-و-درمان-بطور-کامل-تخصیص-یابد
بستن   چاپ