پیام ویژه
مهلت فروش تیک تاک تمدید شد!
دوشنبه 10 آذر 1399 - 05:07:37
پیام ویژه - سخت افزار / دولت ترامپ یک بار دیگر مهلت ByteDance برای فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی را تمدید کرد. طبق گزارش رویترز کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) به شرکت چینی بایت‌دنس تا 4 دسامبر (14 آذر) فرصت داد تا پلتفرم اشتراک گذاری ویدیویی خود را به شرکت‌های آمریکایی بفروشد. گفته شده که CFIUS برای بررسی پیشنهاداتی که جدیداً به کمپانی چینی ارائه شده مهلت تعیین شده را طولانی‌تر کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه آگوست تیک‌تاک و کمپانی مادر یعنی ByteDance را به عنوان خطری برای امنیت ملی آمریکا قلمداد کرد و اعلام کرد که تنها در صورت فروش TikTok به کمپانی‌های آمریکایی این برنامه در در آمریکا مسدود نخواهد کرد. ترامپ تهدید کرده بود که تمامی معاملات ایالات متحده با بایت‌دنس مسدود خواهد شد.
تمدید چندباره مهلت فروش تیک تاک
در ماه سپتامبر چنین اتفاقی افتاد و وزارت بازرگانی ایالات متحده دستور مسدود شدن دانلود تیک تاک در آمریکا را صادر کرد. پس از آن ترامپ اعلام کرد که طرح معامله بایت‌دنس با اوراکل و والمارت را که ایجاد یک برنامه تماماً آمریکایی با نام TikTok Global بود پذیرفته است. این توافق هنوز به تصویب نهایی نرسیده و تیک تاک در اوایل ماه جاری اعلام کرد که مدتی است که هیچ بازخوردی از سمت دولت ترامپ برای این موضوع دریافت نکرده است. دولت سپس در تاریخ 13 نوامبر ددلاین جدیدی برای این معامله مقرر کردند که تاریخ آن 27 نوامبر، یعنی دیروز بود.
 از طرف دیگر دادگاه فدرال در پنسیلوانیا در تاریخ 30 اکتبر با حکم مسدود شدن تیک تاک در آمریکا مخالفت کرد. باوجود آنکه دولت همچنان به حکم صادر شده از سمت دادگاه پایبند بوده و تیک تاک به فعالیت خود در آمریکا ادامه می‌دهد، مشخص نیست که پس از 14 آذر چه سرنوشتی در انتظار این برنامه پرطرفدار خواهد بود. آیا شرکت چینی در نهایت راضی به فروش دارایی ارزشمند و پولساز خود به یک شرکت آمریکایی خواهد شد و یا در نهایت باید شاهد ایجاد محدودیت برای این برنامه در آمریکا باشیم.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/510760/مهلت-فروش-تیک-تاک-تمدید-شد!
بستن   چاپ