پیام ویژه
رئیس جهاددانشگاهی فارس مطرح کرد
ایجاد قرارگاه فرهنگی دانشجویی در استان فارس
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 18:32:54
پیام ویژه - دکتر مظاهر بابایی، با اشاره به برگزاری نخستین نشست هماهنگی کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های مختلف استان نظیر دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، دانشگاه هنر، بسیج دانشجویی و همچنین سازمان فضای مجازی سپاه فجر به‌ میزبانی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، بابایی با یادآوری این که جهاد دانشگاهی مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر در سطح استان فارس را به عهده دارد، افزود: در سال‌های گذشته روال این بوده است که هر دانشگاهی به‌صورت خودجوش برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر را برگزار می‌کرد اما امسال با تشکیل این کمیته تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های مشترک و منسجم را نه تنها در بستر دانشگاه‌ها و ویژه دانشجویان و دانشگاه بلکه برای اقشار مختلف مردم اجرا کنیم که این کار را با همکاری سازمان فضای مجازی سپاه فجر انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا ذائقه عموم مردم را مدنظر قرار دهیم.
بابایی گفت: یکی از مباحثی که در نخستین جلسه این کارگروه مطرح شد این بود که فعالیت‌های کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان تنها به‌صورت مناسبتی نباشد بلکه در طول سال یک قرارگاه فرهنگی ـ دانشجویی با مشارکت دانشگاه‌های مختلف استان فعال باشد و از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها برای مباحث فرهنگی دانشجویی و همچنین سطح جامعه استفاده کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس، مهم‌ترین مسئله را در انجام فعالیت‌های فرهنگی این کارگروه استفاده از ظرفیت دانشجویان برشمرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا باید تلاش کنیم تا استفاده مناسبی از بستر فضای مجازی در راستای اجرای برنامه‌های خود داشته باشیم ضمن اینکه این برنامه‌ها باید در شأن و جایگاه دانشگاه‌های استان اجرا شوند.
وی با تأکید بر اینکه ارتباط با سازمان فضای مجازی سپاه به‌منظور گسترش فعالیت‌های دهه فجر برای ذائقه عموم مردم انجام شده است، گفت: در کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان فارس تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها را به‌دو صورت عمومی و شاخص برگزار کنیم که برنامه‌های شاخص برنامه‌هایی هستند که به‌صورت ویژه برای این ایام در نظر گرفته شده‌اند و امیدواریم تا فردا بتوانیم این برنامه‌ها را اعلام کنیم.
بابایی با یادآوری اینکه برنامه‌های شاخص دهه فجر به‌صورت مشترک میان تمام دانشگاه‌های استان اجرا می‌شود، افزود: برنامه‌های عمومی کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد دهه فجر توسط هر دانشگاهی به‌صورت مجزا اجرا می‌شود اما مخاطبان آن دانشجویان و آحاد جامعه هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس همچنین به همزمانی ایام‌الله دهه فجر امسال با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اشاره و اضافه کرد: با عنایت به این همزمانی مبارک، تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها را با محوریت نقش زنان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در شرایط کنونی، در قالب اجرای همایش و نشست‌های مختلف دنبال و اجرا کنیم.
وی با ذکر این نکته که برنامه‌هایی نیز برای بزرگداشت سالروز ولادت امام(ره) در 15 بهمن اجرا خواهیم کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در برنامه‌های دهه فجر امسال هم در نظر خواهیم داشت، چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که برای این کار برنامه‌هایی برای معرفی شهدای شاخص دانشگاهی استان و چهره‌های شاخص دانشگاهی در دوران دفاع مقدس خواهیم داشت.
بابایی گفت: با هدف کاهش فاصله بین نسل‌های مختلف انقلاب، تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌هایی را نظیر خاطره‌گویی و تبیین خاطرات دوران انقلاب برای دانشجویان و نسل جوان داشته باشیم و با استفاده مطلوب از ظرفیت دانشگاه‌ها و با بهره‌گیری از امکان فضای مجازی، دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای عدالت اجتماعی و برابری امکانات، تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی را به‌نحوی اجرا کنیم تا همه دانشجویان بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، گفت: به‌زودی شرح برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس اعلام می‌شود.
بابایی همچنین گفت: در تمام برنامه‌های مورد نظر، تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود تا بتوانیم بهترین اثربخشی را با بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت نیروهای دانشجویی داشته باشیم و اثربخشی و فراگیری برنامه‌ها را ارتقاء بخشیم.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/558074/ایجاد-قرارگاه-فرهنگی-دانشجویی-در-استان-فارس
بستن   چاپ