پیام ویژه

آخرين مطالب

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم:

ازدواج و اشتغال جوانان اولویت نخست مجلس است سياسي

ازدواج و اشتغال جوانان اولویت نخست مجلس است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - منتخب مردم در مجلس دوازدهم در اهواز، گفت: مجلس آینده باید سه دغدغه‌ اصلی جوانان خوزستانی یعنی اشتغال، مسکن و ازدواج را برطرف کند.

محمد امیر، اظهار داشت: مجلس پیش‌رو باید مجلس حل مسائل اساسی مبتنی بر راه‌حل‌های واقعی باشد و بی‌تفاوتی به دغدغه مردم ناسپاسی در حق مردم است.
وی افزود: دغدغه جوانان شایسته و انقلابی خوزستان باید در حوزه ازدواج، اشتغال رفع شود و باید سازوکارها به نفع حضور جوانان شایسته خوزستان تغییر کند.
منتخب مردم در مجلس دوازدهم در اهواز بیان کرد: خوزستان در کنار دغدغه اشتغال و ازدواج و تشکیل خانواده سالم و با نشاط با مسایل زیست محیطی روبه‌رو است که باید مجلس دوازدهم به آن اهتمام جدی داشته باشد.
امیر به نوسازی صنایع خوزستان اشاره و افزود: عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انتخابیه و مشکلاتی که برای تاسیسات صنعتی پیش آمده از دیگر چالش‌های است که نیاز به قانون‌گذاری دارد.
وی عنوان کرد: مشکل همیشگی و ناتمام انتقال آب کارون به سایر استان‌های کشور را نیز باید با توجه به اتصال حیات خوزستان به حیات کارون چاره‌اندیشی اساسی شود و مردم خوزستان به شدت به دنبال پایان یافتن بحث‌های مربوط به انتقال آب کارون هستند.
منتخب مردم در مجلس دوازدهم در اهواز همچنین به تبعیض و نبود شایسته‌سالاری در خوزستان اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم ظرفیت‌های خدادادی، انسانی، طبیعی و صنعتی زیادی در این استان وجود دارد که می‌توان از این فرصت‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی مردم خوزستان استفاده کرد.
امیر ادامه داد: مجلس آینده باید سه دغدغه‌ی اصلی جوانان یعنی اشتغال، مسکن و ازدواج را از نیازهای اساسی آنان دانسته و تلاش خود را در زمینه اختصاص منابع و امکانات استان و کشور برای کاستن از این دغدغه‌ها به کار بگیرد.
وی با تاکید بر لزوم بومی شدن اشتغال در خوزستان، اظهار کرد: اشتغال و به کارگیری نیروهای بومی در صدر مسائل جوانان خوزستانی استف چرا که دو مقوله مسکن و ازدواج نیز متاثر از اشتغال است از این رو تلاش برای حل مشکل بیکاری جوانان و رفع معضلات اقتصادی آنها باید از اولویت‌های نمایندگان باشد.
این منتخب مجلس شورای اسلامی در اهواز، گفت: اولویت اول برای پیشرفت کلانشهر اهواز این است که از فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه شهر استفاده کرد. در عین حال ایجاد فضای معنوی و افزایش نشاط، شادابی و هویت‌بخشی به شهر نقش مهمی در سلامت روانی و اجتماعی شهروندان ایفا می‌کند.
وی افزود: اتمام پروژه‌های آب و فاضلاب و ایجاد سیستم‌های تصفیه فاضلاب و استفاده مجدد از آب نیز از دیگر اولویت‌های شهر اهواز است.
امیر گفت: جبران عقب‌ماندگی‌های شهر اهواز با همت جهادی کمک نمایندگان دیگر شهرستان‌ها اعضای شورای شهر و دیگر دستگاه‌ها امکان‌پذیر است، همچنین برای پاسداشت هویت اهوازی و ایرانی و مفاخر شهر و افزایش تعلق خاطر شهروندان می‌توان از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی در سطح جامعه و مدارس استفاده کرد.
منتخب مردم در مجلس دوازدهم در اهواز بهترین راهکار برای برطرف کردن عقب‌ماندگی محلات اهواز را تزریق امکانات دانست و بیان کرد: با تزریق امکانات به مناطق کم‌برخوردار می‌توان بخش زیادی از مشکلات آنها را حل کرد.
امیر گفت: کارخانجات، شرکت‌ها و صنایع تولیدی باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در برابر مناطق کم‌برخوردار عمل کنند تا از بتوانیم از این ظرفیت برای بهبود شرایط استفاده کنیم.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت صنایع در پیشرفت خوزستان، افزود: راهی که می‌توان صنایع بزرگ را به مشارکت در پیشرفت استان سوق داد این است که صنایع کوچک هر چند در نواحی و شهرک‌های صنعتی احداث و رشد کنند، اما کمک کننده و تکمیل دهنده فعالیت‌های صنایع بزرگ در استان هستند.
منتخب مردم در مجلس دوازدهم در اهواز ادامه داد: صنایع کوچک به واسطه محدودیت فضا همواره محلی برای فرآوری و تبدیل و همچنین تعمیرگاهی برای تعویض، تعمیر و احیای مجدد واحدهای بزرگ صنعتی به‌شمار می‌روند که در استان خوزستان کم و بیش این نقش را ایفا می‌کنند.
امیر گفت: استان خوزستان به واسطه داشتن صنایع بزرگی نظیر پالایشگاه نفت، فولاد ،آلومینیوم، مجتمع کشتی سازی، نیروگاه‌های برق، آب شیرین‌کن‌ها، صنایع شیلاتی و بندری نیازمند داشتن شهرک‌های صنعتی با رویکرد صنایع کوچک است، البته یکی از شیوه‌ها و روش‌های گسترش صنایع کوچک، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم گفت: تورم قانون یکی از نقاط ضعف مجلس است که باید برطرف شود. ما در مجلس شاهد کثرت طرح‌ها بودیم و بهتر بود که مجلس لایحه‌محور می‌شد. مجلس اولویت‌بندی مناسبی در رسیدگی به امور نداشت.
منتخب مردم در مجلس دوازدهم در اهواز، افزود: مباحث هسته‌ای، تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، لایحه‌ عفاف و حجاب و ازدواج و فرزندآوری از نقاط قوت مجلس یازدهم است، اما این مجلس در حوزه محیط زیست، اشتغال، شفافیت، کشاورزی، کسب و کار و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان عملکرد خوبی نداشت.
امیر یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، همچنین توسعه کشاورزی و آبزیان از طرح‌هایی است که باید به صورت ملی پیگیری شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1468778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش تصادفات موتورسواران در تهران

انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت

ابهامات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین؛ شورای شهر دو تکه شد

کیهان گزارش داد: ریزش ادامه‌دار دلار، 10 هزار تومان در 10 روز

اولین نشست بررسی و تدوین برنامه عملیاتی سال 1403 در استان البرز برگزار شد

حراست هر دستگاه از ماموریت و وظیفه آن دستگاه نگهبانی می‌کند

اعتراف زن به قتل همسرش: می خواست به دخترم تجاوز کند، با میله آهنی به سرش کوبیدم

سرمقاله صبح نو/ خروش جهانی در حمایت از آرمان فلسطین

گام نهایی برای مالیات بر سوداگری

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛ بیت‌کوین در اوج

سرمقاله جوان/ آقایان زیباکلام، فاضلی، ارمکی! این بود غایت لیبرال‌بودن شما؟!

سرمقاله آفرینش/ خلیج فارس،اقتدار ملی، حسن همجواری

سرمقاله ایران/ بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»

سرمقاله دنیای اقتصاد/ مردم؛ بزرگ‌ترین بازنده ممنوعیت واردات

معافیت کسب و کارهای اینترنتی از مالیات ادامه دارد؟

سرمقاله فرهیختگان/ بازگشایی سفارت به قیمت مصادره املاک ایران

سرمقاله شرق/ مدرسه و کارخانه

سرمقاله اعتماد/ نگرانی از صادرات نفت کردستان عراق به اسراییل

سرمقاله خراسان/ انتظارات واقع بینانه از مالیات بر عایدی سرمایه

سرمقاله کیهان/  گرگ سیاست اسرائیل چگونه مقابل ایران زانو زد؟

سرمقاله وطن امروز/ آپارتاید علمی

کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه

تقسم استان تهران روی میز دولت

آپدیت جدید گرن توریسمو 7 از ماشین‌های برقی رونمایی می‌کند

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت!

روایت فارس از مسمومیت 29 پزشک با مشروبات الکلی تقلبی

غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش

اعتماد به نفس کجاست؟

جنگ پنهان برای یک کرسی عیان!

مدل ارتباط ماهواره‌ای یکی از قوی‌ترین گوشی‌های دنیا امروز عرضه می‌شود

مدیرمسئول همشهری نوشت: اگر این صحنه‌ها در ایران بود

مهاجری: رئیسی پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که یک بخشدار هم می‌تواند افتتاحش کند

برنامه وزارت کشور فراهم شدن امکان ورود زائران ایرانی به عراق با خودرو شخصی

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

اولین گوشی اندرویدی سامسونگ 15 سال پیش رونمایی شد

هراس تل‌آویو از صدور حکم جلب بین‌المللی برای نتانیاهو

پاسخ کارشناسان به دولت: انتقاد، حق و وظیفه رسانه حرفه‌ای است

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

کلاهبرداری میلیاردی از یک زن کره‌ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک

این گوشی نوستالژی نوکیا پس از 25 سال همراه با طراحی مدرن باز می‌گردد

ویدئویی که شعله تظاهرات در اسرائیل را افروخته‌تر ساخت

اظهارات رئیس پلیس راهور درباره جریمه‌های اشتباهی

پشت پرده ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ 45 دقیقه 2 میلیون تومان!

فروش 2.9 تن طلا در 21 حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف/ اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟