پیام ویژه

آخرين مطالب

روایت «مشرق» از پروژه حذف رضا پهلوی يادداشت

روایت «مشرق» از پروژه حذف رضا پهلوی
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مشرق /متن پیش رو در مشرق منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
حواشی اختلافات میان براندازان به شدن داغ شده است، هفته گذشته مصی علی‌نژاد برای دومین بار در یک‌ ماه اخیر در استودیو شبکه تروریستی اینترنشنال حاضر شد و با انتقاد از اپوزیسیون ایرانی و حمله دوباره به رضا پهلوی، اعلام کرد به جمع ائتلاف اپوزیسیون کشورهای خارجی پیوسته و نمایندگی اپوزیسیون ایران را به دوش می‌کشد.
این نشست تحت عنوان «WORLD LIBERTY CONGRESS» یا کنگره جهانی آزادی، برگزار شده است، در این نشست جمعی از نیروهای معاند از کشورهای افغانستان، ونزوئلا، بلاروس، روسیه و چین حضور دارند.
گفته شده است که مصی علی‌نژاد عضو شورای اجرایی این گروه و به گفته این انجمن، رئیس «wlc» یا همان «WORLD LIBERTY CONGRESS» تعیین شده است.
علی‌نژاد در کنار گری کاسپارف، منتقد تندرو پوتین و نایب‌رئیس کنگره جهانی آزادی، لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و دبیرکل کنگره، جوی سیو، بازرس کنگره آزادی و رهبر معترضان هنگ‌کنگ، کارین کانیمبا، دختر روسساباگینا، مخالف سرسخت رئیس‌جمهور روآندا در سال 2020 و سخنگوی «wlc»، در این انجمن فعالیت می‌کند.
مصی علی‌نژاد پس از شرکت در این کنگره، به استودیو شبکه اینترنشنال آمد و در معرفی این کنگره، ابتدا از اعضای wlc گفت و آن‌ها را به‌عنوان الگوی خود معرفی کرد. او در توصیف لئوپولدو لوپز، او را فردی موفق در کشاندن 400 هزار نفر به خیابان‌های ونزوئلا معرفی می‌کند!
او در ادامه الگوبرداری از اپوزیسیون کشورهای خارجی، به این نکته اشاره می‌کند که اگر در کشورهای دیگر یکی از شخصیت‌های معترض و یا مخالف حکومت از دنیا رفت، کسان دیگری در خارج از آن کشور، باید در امتداد مسیر براندازی فعالیت کند. این اظهارات، مقدمه رونمایی از پروژه حذف رضا پهلوی از گروه اپوزیسیون بود.
در ادامه؛ علی‌نژاد در گفتگو با فرداد فرحزاد، مجری شبکه اینترنشنال، صراحتاً به رضا پهلوی اشاره کرده و اظهار می‌کند: «براندازی جمهوری اسلامی، کارکردن است؛ این‌طور نیست که ما در خارج از کشور بنشینیم؛ دیگران کار کنند و عده‌ای را به حضور در خیابان دعوت کنیم و من را به ایران بازگردانند». فرداد فرحزاد نیز از علی‌نژاد می‌پرسد: «چقدر از اول اشتباه بود که آدم‌هایی با این مقدار تضاد، کنار یکدیگر بنشینند و یک اتلاف تشکیل دهند؟ »
این گفت‌وگوی بین علی‌نژاد و مجری شبکه تروریستی اینترنشنال بهانه‌ای شد تا کاربران سلطنت‌طلب به مخالفان خود حمله توییتری کنند، طرفداران رضا پهلوی ابتدا هشتگ «بایکوت اینترنشنال» را طراحی و ترند کردند. این هشتگ پیش‌تر، در سال گذشته نیز از سوی این افراد طراحی شده بود و درخواست شده بود تا کسی این شبکه را دنبال نکند، علاوه بر این هشتگ، سلطنت‌طلبان به سراغ شناسایی هویت اصلی و پیشینه فرداد فرحزاد، مجری شبکه تروریستی اینترنشنال رفتند!
مریم شریعتمداری، از فعالان سابق و شکست‌خورده «دختران خیابان انقلاب» در تعریف شخصیت علی‌نژاد، او را فاقد دانش تحلیلی می‌داند و معتقد است همواره با ادعاهای رهبری اپوزیسیون، به این جریان خیانت می‌کند! وحید بهمن، فعال رسانه‌ای نزدیک به رضا پهلوی نیز مصی علی‌نژاد را یک عفریته می‌داند و معتقد است برای «هر پرت‌وپلا» گفتن، 30 هزار دلار می‌گیرد!
در آن سو، تجزیه‌طلبان هم سکوت نکردند، بخش قابل‌توجهی از ضدانقلاب نزدیک به عبدالله مهتدی دبیر کل گروهک تروریستی کومله، فعالیت خود علیه رضا پهلوی را آغاز کرده‌اند. رسانه‌های خارجی در هفته اخیر شاهد مطالب انتقادی علیه رضا پهلوی و معرفی او به‌عنوان عامل برهم‌زننده ائتلاف اپوزیسیون بودند. آن‌طور که در رسانه‌های خارجی، اغتشاشات 1401 بازتاب پیدا کرد و تلاش شد روایتی وارونه از ایران به گوش مردم دنیا برسد، به همان نسبت، رضا پهلوی در این رسانه‌ها به‌عنوان عاملی که این آشوب را نابود کرده و به عمر آن پایان داده، معرفی می‌شود.
سینا طوسی، پژوهشگر ارشد نایاک و مریم معمارصادقی، بنیان‌گذار «مؤسسه توانا»، اخیراً مطالبی را در رسانه‌ها غربی در شماتت رضا پهلوی نویسندگی و منتشر کردند. معمارصادقی با اشاره به ائتلاف شخصیت‌های برانداز در جریان نشست «دانشگاه جرج‌تاون»، می‌نویسد: «ضعف پهلوی در رهبری، به زودی آشکار شد. او علی‌رغم میل یا شاید به دلیل منش ملایم خود، مشاورانی را انتخاب کرده که بر نوعی ناسیونالیسم ایرانی تمرکز کرده و خواستار اقدامات انتقام‌جویانه و حذف خشونت‌آمیز مخالفان پهلوی مانند جریان‌های چپ‌گرا هستند. همکاران پهلوی، به جای اقدام واقعی علیه حکومت، وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی، صرف حمله به دیگر رهبران اپوزوسیون می‌کنند و این دقیقاً زمانی رخ داد که بیش از همیشه به یک جبهه متحد، نیاز بود».
بخش دیگر فعالان رسانه‌ای وابسته به تجزیه‌طلبان نیز با طنزپردازی‌های تحقیرآمیز، به سرکوب رضا پهلوی در فضای مجازی می‌پردازند. هفته اخیر شبکه‌های اجتماعی، پر بود از اظهارات یک کمدین موهن درباره سلطنت‌طلبان و سرکرده آنها، رضا پهلوی. او در این اظهارات، رضا پهلوی را «خرس تپلی» خطاب قرار می‌دهد. هم‌زمان، بسیاری از کاربران ضدسلطنتی نیز تصاویر تمسخرآمیز رضا پهلوی را بر مبنای این واژه منتشر کردند.
این اختلافات و نارضایتی‌ها منحصر به چهره‌های اپوزیسیون نیست و آتش آن دامن اسپانسرها را هم گرفته است. «محمد منظر پور» سردبیر پیشین بخش فارسی صدای آمریکا و بی‌بی‌سی با ذکر سوابق خود درباره فعالیت در نهادهای دولتی آمریکا، بخش دولتی و رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکا، نظیر bbc و voa را فاسدترین نهاد در دنیا تلقی می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1471055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار / سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

برنامه‌های سالروز عملیات بازی دراز در بنیاد شهید کرمانشاه تدوین شد

دستگیری اراذل قمه‌کش در ارومیه

وزیر علوم: برخی جو سازی ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

جزئیاتی از انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»

فرار ناموفق زندانی در ونزوئلا

بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟

نینتندو سوییچ 2 احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت

برآورد هزینه های محمود احمدی نژاد برای زیباسازی صورتش از ابتدا تا کنون/ نظر پزشک متخصص درباره عمل های زیبایی رئیس جمهور اسبق

جراحت جوان با غیرت برای دفاع از 3دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش

عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب

قیمت های عجیب رحم اجاره‌ای؛ از 400 تا 900 میلیون تومان!

ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی

بیش از دوهزار و هشتصد فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ایثارگران شهرستان‌های استان تهران اعطا شد

اختلاف 5.6 درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم؛ کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟

دوره نسخه نجات‌بخش برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

واریز 527 میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی

بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی

وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران به 153 میلیارد دلار رسید

چراغ قوه جیبی چندکاره Kit

حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا

بورس در سکوت؛ رشد هزار واحدی شاخص کل

سخنگوی کمیسیون تلفیق: کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است

هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند

شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

پیش نشست هماهنگی اولین کنگره «شهدای غریب در اسارت» برگزار شد

پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی فعال است

مناطق آزاد پرچمداران بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند

بغض وزیر بهداشت سابق برای مهاجرت شاگردانش!

رقم واریزی متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران مشخص شد

رویداد گلکسی آنپکد بعدی سامسونگ احتمالاً 20 تیرماه برگزار می‌شود

رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد

جلسه کمیسیون احراز پرونده‌های ماده 87 در استان اردبیل برگزار شد

همت بنیاد شهید آذربایجان شرقی برای خانه دار شدن ایثارگران

پایان نشست دوروزه مناطق آزاد کشور با دستاوردهای ارزشمند

تکان خوردن آمارها با بارش‌‌های بهاره سیستان و بلوچستان یک‌ طرف، سایر استان‌ها یک طرف!

تغییرات اساسی برای شغل‌های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌ها/ تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

کیش در فکر بازارهای جهانی/ گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

قتل سه عضو یک خانواده با سلاح گرم؛ قاتل دستگیر شد

چهار اشکال جداول بودجه 1403

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

گوگل دوربین پیکسل 8a را با عنوان “AI-mazing” تبلیغ می‌کند؛ 7 سال آپدیت سیستم عاملی

تغییرات اساسی برای شغل های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه ها و تمدید مهلت ثبت نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

امید آفرینی، سلامت روح و جسم با توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها به میزبانی نگین خلیج فارس

تولید بیش از 196 میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی

رئیس قوه قضاییه: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد