پیام ویژه

آخرين مطالب

منتظری:

سند تحول قضایی 64 وظیفه بر عهده دادستانی کل قرار داده است فرهنگی و اجتماعی

سند تحول قضایی 64 وظیفه بر عهده دادستانی کل قرار داده است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان فارس که معاونین دادستان کل، اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان فارس هم حضور داشتند، با عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین و گرامیداشت ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س)، به روایتی از حضرت علی (ع) پیرامون خط و منش مدیریتی اشاره و بر لزوم برنامه ریزی دقیق و جلوگیری و پیشگیری از خرابی امور تاکید کرد.
وی بیان کرد: خوشبختانه در دوره تحول بر این مسئله بسیار تأکید شده است و تمامی اقدامات و فعالیت‌ها با یک برنامه ریزی خوب در حال اجرا هستند.
منتظری در ادامه به سند تحول قضایی هم اشاره کرد و گفت: در سند تحولی که توسط ریاست قوه قضاییه ابلاغ گردیده، دادستانی کل و دادستان‌ها بیشترین وظایف و مسئولیت‌ها را دارند به طوری که 33 تکلیف مستقیم برای دادستانی کل و 31 تکلیف به صورت موردی و به عنوان همکار به این مرجع محول شده است که جمعا 64 وظیفه مستقیم و غیر مستقیم بر عهده دادستانی قرار گرفته است.
وی افزود: همه ما چه در دادستانی کل و چه در تمامی دادسراها وظیفه داریم سند تحول را به نحو احسن عملیاتی کنیم و با تمام توان در اجرای آن کوشا باشیم. اگرچه در برخی حوزه‌ها نیازمند ملزومات، امکانات و بسترهایی هستیم؛ اما کار جهادی اقتضا می‌کند با همین سرمایه‌های موجود کارها را پیش ببریم تا سند تحول به بهترین شکل پیاده گردد.
منتظری گفت: در مواردی که برای اجرای این سند نیازمند قانون هم باشیم اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و حتما پیگیر دیگر ملزومات خواهیم بود.
دادستان کل کشور در ادامه خطاب به دادستان جدید مرکز استان فارس و سایر همکاران قضایی تصریح کرد: اولین تأکید ما به همه و دادستان جدید استان فارس این است که بدانیم همه ما باید صادقانه خدمتگزار مردم باشیم، تکریم ارباب رجوع اولویت اول برای همه کارکنان قضایی خصوصا دادستان‌ها است، چون دادسرا اولین پیشخوان مراجعه به دستگاه قضایی است و تکریم ارباب رجوع باید در همین ابتدا به بهترین شکل انجام شود.
وی گفت: نظارت مستمر و مدیریت شده بر دادسراهای استان از دیگر وظایف دادستان‌های مراکز استان‌ها است و دادستان جدید باید نظارت مستمر و عملی و واقعی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد.
منتظری موضوع حقوق عامه را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئله بعدی اهتمام ویژه همه، خصوصا دادستان‌ها برای صیانت از حقوق عامه است که دامنه بسیار وسیعی دارد. خوشبختانه گام‌های خوبی در استان فارس در این زمینه برداشته شده، اما با توجه به گستردگی این حوزه نیازمند تلاش‌های بیشتر هستیم.
دادستان کل کشور گفت: نظارت جدی بر زندان و زندانیان و استقرار ناظر در زندان‌ها مورد دیگری است که دادستان جدید استان فارس موظف به اجرای آن است. ما بر اساس قانون موظف هستیم حقوق زندانیان را رعایت کنیم که این امر مستلزم نظارت دائم بر زندانیان از طریق استقرار ناظر در زندان‌ها و پیگیری احوالات زندانیان به صورت روزانه است.
وی افزود: مسئله دیگری که به صورت یک سیاست کلی در دستگاه قضایی دنبال می‌شود این است که از بازداشت‌های غیر ضرور پرهیز گردد.
منتظری در ادامه به موضوع صلح و سازش بین مردم تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم دعاوی و اختلافات مردم را با صلح و سازش به انجام برسانیم. خوشبختانه قانون شورای حل اختلاف مراحل نهایی خود را گذرانده و به زودی ابلاغ خواهد شد. قانون جامع و خوبی است و می‌تواند از ورود بسیاری از دعاوی به دستگاه قضایی جلوگیری کند.
دادستان کل کشور افزود: در خصوص صلح و سازش همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، حتی دستگاه‌های اجرایی هم باید همکاری کنند تا بسیاری از اختلافات قبل از ورود به دستگاه قضایی در شوراها حل و فصل شود.
وی به شرایط اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و به دلیل این جنگ نابرابر و تحریم‌های ظالمانه مردم دچار سختی معیشت شده‌اند، لذا باید با یک وحدت و همدلی و هم افزایی بین قوا آثار این تحریم‌ها و جنگ اقتصادی را به حداقل برسانیم. اگر چه در حوزه اقتصاد قوه قضاییه اختیار و ابزاری ندارد؛ اما با دستور مقام معظم رهبری با تمام توان به میدان آمده است تا کمک حال اقتصاد کشور باشد که خوشبختانه آثار برخی از این اقدامات در استان فارس در ابتدای جلسه گزارش شد.
منتظری گفت: مسئله دیگر تامین امنیت مردم و جامعه است و باید برای این مسئله اهتمام کافی صورت گیرد که از جمله آن برخورد قاطع با مخلان امنیت مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و اراذل و اوباش است لذا تاکید به همه دادستان‌ها این است که درباره تامین امنیت مردم با تمام توان به میدان بیایند.
دادستان کل کشور گفت: مسئله دیگر این است که باید همه دستگاه‌ها به میدان بیایند تا بازاجتماعی کردن زندانیان به بهترین شکل صورت گیرد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه مردم و تمامی دستگاه‌ها در شرایط کرونا به میدان مبارزه با این ویروس آمده‌اند و ما هم باید کمک کنیم که ویروس‌های اخلاقی جامعه که سلامت جامعه را هدف قرار داده‌اند از بین برود.
منتظری در بخش پایانی سخنان خود بر تقویت نفس تاکید کرد و گفت: ما جامعه قضات و دستگاه قضایی قبل از اینکه بخواهیم با فساد بیرونی مبارزه کنیم باید با هوی و هوس درونی خود مقابله نماییم. با تقوی و تهذیب نفس ایمان خود را تقویت کنیم تا خدای ناکرده دچار انحراف و سستی در ایمان نگردیم و پس از آن است که می‌توانیم با قدرت و صلابت به مبارزه با فساد بپردازیم.
دادستان کل کشور در پایان از خدمات و تلاش‌های حیدر آسیابی دادستان سابق مرکز استان فارس قدردانی کرده و برای سید مصطفی بحرینی دادستان جدید مرکز این استان آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/560023/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

پدر گلاب ایران درگذشت

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است/ جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

دامغان لرزید

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد