پیام ویژه

آخرين مطالب

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت:

کابینه نیمه خالی بایدن بين الملل

کابینه نیمه خالی بایدن
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - کابینه جو بایدن با کمترین سرعت در مقایسه با اسلاف خود در حال شکل گیری است و پس از بیش از یک ماه هنوز نیمی از آن بدون مسئول است.

به گزارش جماران ، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: کابینه جو بایدن با کمترین سرعت در تاریخ معاصر در حال شکل گیری است.
از میان 23 کاندیدای بایدن، فقط 13 نفر توسط سنا تأیید شده اند یعنی کمی بیشتر از نیمی از این افراد. و در میان 15 کاندیدای اصلی برای هدایت آژانس های فدرال، 10 نفر، یا حدود دو سوم تایید شده اند. طبق مرکز انتقالی رئیس جمهور آمریکا، حدود یک ماه پس از آغاز دوره ریاست جمهوری گذشته، چهار رئیس جمهور قبلی 84٪ از انتخاب اصلی کابینه خود را تأیید کرده بودند.
روز سه شنبه، وقتی «نیرا تاندن» کاندیدای وی برای رهبری دفتر بودجه کاخ سفید با مخالفت سناتورهای اصلی از هر دو حزب مواجه شد، کابینه بایدن با بی ثباتی بیشتری مواجه شد.
تأخیر در تأییدها بدین معناست که برخی از بخش ها که در تلاشند تا سیاست های خود را برای حل بحران های ایجاد شده توسط ویروس کرونا تعیین کنند، بدون تصمیم گیرنده اصلی مانده اند.
«دونا شالالا» وزیر بهداشت و خدمات انسانی پیشین گفت که تعدادی از «تصمیمات بزرگ» در بخش بهداشت و در سراسر دولت فدرال وجود دارد که از بالا منتظر رهبری هستند.
وی گفت: «این بسیار جای تأسف دارد. و در میانه یک بحران عظیم سلامت، انجام این کار اشتباه است. کارمندان دولت توانایی دارند، اما به رهبری نیاز دارند. و آنها به داشتن رهبر عادت کرده اند.»
شالالا دو روز پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور بیل کلینتون تأیید شد و گفت که وی دستورکار خود را آماده کرده است و می تواند بلافاصله لیست طولانی تصمیمات و تغییر سیاست ها را جستجو کند.
خاویر بکرا دادستان کل کالیفرنیا کاندیدای وزارت بهداشت و خدمات انسانی در دولت بایدن، روز چهارشنبه رأی کمیته را بدست می آورد و انتظار می رود وی تأیید آسان را بدست آورد. اما شالالا به لیستی از مسائل مربوط - از نظارت بر بیمارستان ها، شرکت های مراقبت های بهداشتی و خانه های سالمندان در طی همه گیر شدن بیماری کرونا تا مسائل مربوط به قیمت گذاری دارو، پزشکی از راه دور و خدمات مراقبت از کودکان - اشاره کرد که نیاز فوری به رسیدگی وی دارند.
وی گفت که فقدان رئیس بخش، فقط همه چیز را کند می کند.
مت استیر ، رئیس و مدیرعامل مشارکت برای خدمات عمومی، یک سازمان غیرانتفاعی که مراحل انتقال ریاست جمهوری را ردیابی می کند، گفت که ادارات فدرال تمایل دارند با محافظه کاری بیشتر در مورد سیاست های تصمیم گیری و تغییر سیاست های بدون حاکمیت بالا عمل کنند.
وی گفت: از دست دادن نفر برتر به این معنی است که در واقع پرداختن به سوالات بسیار بزرگ و ایجاد تغییرات بزرگ بسیار دشوار است. و هنگامی که مردم هنوز نمی دانند که فرد برتر چه چیزی را می خواهد ، یک محافظه کاری طبیعی در کار است.
کندی سرعت در تأییدها تا حدی ناشی از تأخیر در روند گذار است که ناشی از تلاش های رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ برای شبهه افکنی در مورد باخت خود در رقابت های ریاست جمهوری سال 2020 و آنچه کاخ سفید بایدن می گوید عدم همکاری مقامات دولت ترامپ است.
دموکرات های سنا اکثریت کرسی های کنگره را تا انتخابات دور دوم جورجیا در 5 ژانویه به دست نیاوردند و پس از آن تقریباً یک ماه طول کشید تا رهبران دموکرات و جمهوری خواه در مورد قطعنامه حاکم بر تشکیل کنگره به توافق برسند که کار را بیشتر به تأخیر انداخت. 
و دموکرات ها به طور خصوصی اذعان می کنند که دادگاه استیضاح دوم ترامپ روند کار را کند کرد، و یک هفته وقت ارزشمند را در سنا هدر داد و نمایندگان مجلس را با کارهای دیگر فراتر از بررسی و پردازش کاندیداهای بایدن درگیر کرد.
اندرو بیتس، سخنگوی دولت انتقالی بایدن گفت که پس از تأخیر ناشی از مقاومت دولت قبلی در برابر خواست مردم آمریکا، پیشرفت تأیید نسبتاً روان در هفته های اخیر هم قابل استقبال است و هم مورد قدردانی قرار می گیرد. 
وی افزود با این حال این اقدامات کافی نیست و کاندیداهای دارای حمایت قوی دو حزب - و کسانی که برای مقابله با همه گیری و چرخاندن اقتصاد ما با ایجاد میلیون ها شغل بسیار مهم هستند - توسط اعضا با مخالفت روبرو می شوند. این رویکرد باید تغییر کند.
دولت بایدن تأیید کاندیداهایی را که در تصمیم گیری های امنیت ملی، اقتصاد و بهداشت عمومی کلیدی هستند در اولویت قرار داده است. بایدن اکنون مدیر اطلاعات ملی خود، و بالاترین مقام خود را در وزارت خارجه، امنیت داخلی و دفاع، و همچنین وزیر خزانه داری را دارد.
اما علاوه بر انتظار در مورد بکرا در وزارت بهداشت، دولت فاقد رهبران عالی در وزارت دادگستری، مسکن و شهرسازی و اداره تجارت کوچک است ، بخش هایی که برای برخی از اولویت های اصلی بایدن و اجرای بسته کمک های 1.9 تریلیون دلاری کرونا مهم هستند، البته اگر اواخر این ماه به تصویب رسیده باشد.
و تأخیر در تأیید پست های بالا همچنین به معنی تأخیر در تأیید و آغاز کار معاونان دبیران و معاونان وزیر است که غالباً در اجرای سیاست های اصلی مسئولیت های خطیری را بر عهده دارند. شالالا خاطر نشان کرد، به عنوان مثال مراکز خدمات سلامت که در مورد چگونگی تأمین هزینه های ویروس کرونا و اجرای بیمه ها در جنبه های لایحه کمک کووید 19 راهنمایی ارائه می دهند و در حال حاضر فقط یک مدیر موظف دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد وزارت بهداشت معاونانی دارد که از اسکان پناهندگان گرفته تا برنامه های مراقبت از کودکان را نظارت می کنند.
و رد صلاحیت سه شنبه تاندن سوالات بیشتری در مورد روند بودجه دولت بایدن ایجاد می کند.
کاخ سفید هنوز به دلیل تأخیرهای گذار و عدم همکاری دولت ترامپ، جدول زمانی برای انتشار بودجه خود را ارائه نداده است. این مسئله بایدن را در پس روسای جمهور اخیر قرار می دهد که به طور معمول خطوط اصلی بودجه را به صورت مکتوب تا پایان فوریه به کنگره می رسانند ، هرچند ترامپ تا اواسط ماه مارس هم این کار را نکرد.
با این حال برغم این سرعت کم، دولت بایدن کاملاً مختل نشده است. کاخ سفید تعداد زیادی دستورالعمل اجرایی صادر کرده است که شرح سیاست ها و تغییراتی را که در ادارات فدرال در جریان است شرح می دهد و کارمندان دولت در حال انجام تصمیمات مهم سیاسی هستند ، حتی بدون تأیید رهبری سنا.
به عنوان مثال ، در حالی که میگل کاردونا کاندیدای بایدن برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه به تازگی توسط سنا تأیید شد، سرپرست وزارتخانه ماه گذشته دستورالعمل هایی را ارائه داد که ایالت ها را ملزم به انجام آزمایش های استاندارد با وجود همه گیری می کند.
و استیر خاطرنشان کرد که دولت بایدن صدها کارمند غیر تأیید شده از سوی سنا را در سرتاسر دولت فدرال نصب کرده است ، و حتی بدون حضور رئیس بخش ها به ارائه راهنمایی کمک می کند. خود بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود بیش از 1100 کارمند غیر تأیید شده از سنا را در سرتاسر دولت فدرال منصوب کرد؛ تعدادی که استایر اظهار داشت بی سابقه است.
استیر گفت: این اقدام، مشکل را از این نظر بهبود می بخشد که شما در آن جا افرادی را دارید که می توانید در مورد موقعیت ها و اولویت های دولت به تیم شغلی راهنمایی کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/596247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

انتقاد از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی/ نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

قصد ساخت سلاح هسته‌ای و آزمایش آن را نداریم/ من تعجب می‌کنم از اظهارات یک نماینده؛ واقعا می‌خواهد کجا آزمایش کند؟

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

افزایش 8درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم 11درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

14 جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی 60 تنی در نفت و گاز مارون

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

قیمت نفت افزایش یافت

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها