پیام ویژه

آخرين مطالب

بوسه پاپ بر پرچم عراق+عکس بين الملل

بوسه پاپ بر پرچم عراق+عکس
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رهبر کاتولیک های جهان در جریان سفر به استان ذی قار عراق بر پرچم این کشور بوسه زد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان در جریا سفرش به استان«ذی قار» در جنوب عراق که امروز شنبه انجام شد در اقدامی کم سابقه پرچم عراق را بوسید.
عکسی از رهبر کاتولیک های جهان گرفته شده است که نشان می دهد وی پرچم عراق را به دست گرفته و بر آن بوسه می زند و این سنتی است که سابقه نداشته است به استثنای کاری که در ماه سپتامبر گذشته انجام داد و بر پرچم لبنان بوسه زد و برای لبنان دعا کرد.
در همین حال، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در کنار آوارهای شهر تاریخی «اور» در جنوب «ناصریه» مرکز استان «ذی قار» در 300 کیلومتری جنوب بغداد گفت: تروریسم و خشونت از دین برنخاسته است.
پاپ فرانسیس در آیین ویژه موسوم به «دعای ادیان» با حضور نمایندگان مذاهب مختلف عراق که با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد، افزود که تروریسم و خشونت از دین برنخاسته، بلکه از دین سوء استفاده کرده است.
پیشوای مذهبی واتیکان طی سخنرانی خود با اشاره به اینکه شهر تاریخی اور زادگاه حضرت ابراهیم (ع) است، بیان کرد: از اینجا بود که حضرت ابراهیم به آسمان نگاه کرد و ما هم باید در عین حال که در زمین هستیم، به آسمان نگاه کرده و از آسمان استمداد بطلبیم.
پاپ فرانسیس افزود که ابراهیم (ع) به عنوان پدر پیامبران الهی از اینجا سفرش را آغاز کرد، سفری که «سفر صلح» بود و ما نیز که دارای تاریخ مشترک در همزیستی مسالمت آمیز هستیم، باید با یکدیگر همکاری کنیم. 
وی ادامه داد که برادری، ما را به سمت زندگی مسالمت آمیز سوق می‌دهد و نباید نواهای حسنه انسان و پیام صلح و اخوت را فراموش کنیم.
پیشوای کاتولیک‌های جهان خاطر نشان ساخت که از اینجا (شهر تاریخی اور) سرزمین پدرمان ابراهیم بود که ایمان و توحید آغاز شد.

پیام ویژه

پدر معنوی مسیحیان کاتولیک از ظلمی که بر اقلیت ایزدی در جریان ظهور گروه تروریستی «داعش» در سال 2014 رفت، یاد کرد و افزود که وقتی تروریسم به عراق حمله کرد، به بخشی از تاریخ یورش برد، اما در این برهه تاریک، ستاره‌ها درخشیدند و مسیحیان و مسلمانان برای ساخت پایه‌های صلح با همدیگر همکاری کردند.
وی با یادآوری همه گیری «ویروس کرونا» و بیان اینکه این ویروس ما را به همکاری فرا می‌خواند، تاکید کرد: همکاری با یکدیگر عامل پیروزی بر این بیماری است.
پاپ با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بشریت با همکاری یکدیگر بر بحران‌ها از جمله کرونا و کشمکش‌ها پیروز می‌شود، تصریح کرد که بدون صلح، همزیستی مسالمت آمیز وجود ندارد. 
بعد از پایان سخنان رهبر کاتولیک‌های جهان، بیانیه مشترک به عنوان نماز ادیان قرائت شد که در برگیرنده مجموعه‌ای از دعاها برای برقراری صلح در جهان است.

پیام ویژه

شهر اور با سابقه سکونت بشر در 4500 سال قبل از میلاد از اولین شهرهایی است که بشر در آن سکونت داشته و در کتاب مقدس مسیحیان چندین بار به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم (ع) از آن یاد شده است.
پاپ فرانسیس پس از اتمام مراسم، شهر اور را به مقصد بغداد ترک کرد.
برنامه بعدی رهبر کاتولیکهای جهان در ادامه سفرش به عراق، حضور در کلیسای «کلدانی» شهر بغداد و انجام آیین «عشای ربانی» خواهد بود.
این در حالی است که مرجع عالی دینی عراق در شهر نجف اشرف در جوار بارگاه امیرمومنان علی (ع) در کمال سادگی و همانند همیشه به دور از چشم رسانه ها و هیاهوی رسانه ای، امروز شنبه در خانه کوچک خود با پاپ دیدار و گفت وگو کرد.
«حامد الخفاف» نماینده دفتر آیت الله سیستانی از پاپ در خارج از دفتر از پاپ استقبال و بعد از پایان گفت وگوهای رهبر واتیکان با مرجع دینی عراق تا نزدیکی خودرو حامل پاپ فرانسیس، رهبر واتیکان را بدرقه کرد.
رسانه های جهان در انتظار محور گفت وگوهای حدود یکساعته آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس بودند که طبق سنت همیشگی، ملاقات کننده محور گفت وگوها و صحبت های رد و بدل شده را به خبرنگاران اطلاع می داد، اما این بار گویا محتوای گفت وگوها نیز بین خود آیت الله و پاپ مانده است و شاید رهبر کاتولیک های جهان در فرصت دیگری جزییات آن را بیان کند.
پاپ فرانسیس پیشوای مذهبی مسیحیان کاتولیک جهان در مهمترین بخش برنامه سفر 3 روزه خود به عراق امروز شنبه با حضرت آیت الله سیستانی مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف دیدار کرد. در روز دوم سفر پاپ به سرزمین بین النهرین، وی طی یک دیدار تاریخی با مرجعیت اعلای عراق بحث و گفتگو کرد.
مضمون گفتگوی این دو پیشوای بزرگ دینی از مدتها قبل مورد حدس و گمان رسانه ها بوده است که "صلح و دوستی بین ادیان" از محتمل ترین مباحث مطرح شده در چندماه اخیر است.
آیت الله سیستانی با شخصیت های سیاسی و مذهبی کمی دیدار می کند و از طرف دیگر پاپ نیز معمولا با تمام چهره های مذهبی یا در دفتر کاری آنها یا در واتیکان دیدار دارد که از این حیث دیدار امروز یک خرق عادت دوطرفه است که اهمیت این دیدار از سوی طرفین را نشان می دهد.
اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق قبلا گفته بود این ملاقات به صورت خصوصی و بدون رعایت تشریفات معمول بین دو رهبر برگزار می‌شود.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز جمعه وارد عراق شد و در سخنرانی خود گفت: به عنوان زائر و حامل پیام صلح وارد عراق شده‌ام.
رسانه های عراقی به نقل از سخنگوی دفتر آیت الله سیستانی اعلام کردند این دفتر از حضور شخصیت های سیاسی عراق که خواستار شرکت در این دیدار بودند را از ورود به منزل منع کرده و پاپ شخصا دیداری دو نفره (همراه با مترجم) با مرجع اعلای شیعه عراق داشته است.
در همین حال،دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه صادره اعلام کرده که در طول جلسه، پیرامون چالش های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبه رو است و نقش ایمان به خداوند متعال و رسالتش و پای بندی به ارزشهای والای اخلاقی در غلبه بر این چالش ها بحث و گفت وگو شد.
آیت الله سیستانی در مورد بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی صحبت کرد که اکثر مردم در کشورهای مختلف با آن مواجه هستند، به ویژه در منطقه ما که همچنان از جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره اقتصادی و آوارگی و بسیاری امور دیگر رنج می برند که نمونه آن ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی است.
ایشان به نقشی که رهبران بزرگ مذهبی و معنوی باید در مهار این فجایع و آنچه می توانند در ترغیب پاره ای ذیطرف ها - به ویژه قدرت های بزرگ – ایفا کنند، اشاره کردند و گفتند که قدرت های بزرگ باید عقل و حکمت و کنار گذاشتن زبان جنگ، و اولویت دادن به منافع ملت ها به جای منافع شخصی و زندگی با آزادی و کرامت را ترجیح دهند. 
مرجع عالی دینی عراق بر اهمیت تلاش هماهنگ برای تحکیم ارزش های مودت و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع ، مبتنی بر مراعات حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری، تاکید کردند.
ایشان همچنین با اشاره به جایگاه و تاریخ بزرگ و محبت ورزی سخاوتمندانه ای که ملت عراق با همه گرایش هایش دارد، ابراز امیدواری کردند که ملت عراق بتواند سختی برهه کنونی را در آینده نزدیک پشت سر بگذارد.
وی تاکید که امیدوار است مسیحیان مانند دیگر ملت عراق در امنیت، صلح و حفظ کامل حقوق زندگی کنند.
مرجعیت عالی شیعه در عراق به نقش مرجعیت دینی در حفاظت از مسیحیان و دیگران که در معرض ظلم و آزار در نتیجه حوادث سال های گذشته با آن مواجه شدند از جمله قضیه استیلای تروریست ها بر مساحت هایی زیادی از استان های عراق اشاره کرد و گفت که تروریست ها اقدام جنایتکارانه ای مرتکب شدند که مایه شرمساری است.
آیت الله سیستانی برای رهبر کاتولیک های جهان و همه پیروان کلیسای کاتولیک و همه بشریت آرزوی خیر و خوشی کرد و از اینکه زحمت آمدن به نجف اشرف را تحمل کرده، از ایشان تقدیر کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/598656/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

رد حمله موشکی توسط تحلیلگر نظامی شبکه ایران اینترنشنال!/ ویدئو

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش