پیام ویژه

آخرين مطالب

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد

ثبات در ظرفیت بستری‌های موقت تعداد بیماران کرونایی در استان‌های شمالی فرهنگی و اجتماعی

ثبات در ظرفیت بستری‌های موقت تعداد بیماران کرونایی در استان‌های شمالی
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت و ناظر عالی وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان‌های شمالی، به دنبال سفر دو روزه خود و پس از حضور در دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران از دانشگاه علوم پزشکی گلستان بازدید کرد.
وی در این سفر چگونگی سیر افزایشی بیماران کرونایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل، مازندران و گلستان را مورد توجه قرار داد و گزارشی در خصوص تست‌های انجام شده، تعداد دُزهای واکسن دریافتی، روند درمان بیماران در بخش‌های سرپایی، تعداد تخت‌های درمانی بیماران کرونایی، ارائه داروهای آنتی وایرال به بیماران بخش‌های سرپایی، روند واکسیناسیون گروه‌های هدف در فاز اول واکسیناسیون به خصوص دانشجویان بالینی را مورد توجه قرار داد.
سخنگوی وزارت بهداشت در پایان این سفر دو روزه در جمع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به جمع‌بندی شرایط دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل، مازندران و گلستان پرداخت و گفت: در حقیقت ما در اینجا حضور پیدا کرده‌ایم تا خدا قوت و خسته نباشیدی گرم را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. به واقع زمانی که به دانشگاه‌ها سفر می‌کنیم می‌بینیم عزیزان ما در صحنه حضور پر قدرتی دارند و با تسلط به اوضاع در حال فعالیت هستند به نحوی که آرامش خوبی در مدیریت بیماری وجود دارد که این مهم دلگرم کننده است.
از واکسیناسیون و روند کار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کاملا اطمینان داشتیم
دکتر لاری با بیان اینکه ما از واکسیناسیون و روند کار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کاملا اطمینان داشتیم، اظهار کرد: وزیر بهداشت دستور دادند که با حضور در کنار شما خداقوتی محضر تمامی خادمان سلامت و بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به عنوان ناظران وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عرض کنیم و اگر در مسیر تلاش‌هایی که در دست اقدام دارید مشکلاتی احصاء شد، در صدد رفع آن برآییم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مهمترین موفقیت‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی گلستان وجود دارد در کنار مدیریت سیستماتیک معاونت بهداشتی و شخص دکتر جعفریان، ارائه پیشنهادات بسیار خوب است که به ما در مسیر مبارزه با بیماری بسیار کمک می‌کند.
ثبات در ظرفیت بستری‌های موقت تعداد بیماران بستری کرونایی در استان‌های شمالی کشور
ناظر عالی وزارت بهداشت در استان‌های شمالی استفاده از ظرفیت بستری‌های موقت را امری بسیار مهم دانست و گفت: سه دانشگاه علوم پزشکی بابل، مازندران و گلستان با به کار گرفتن این سیستم به خوبی توانستند بار بیماران بستری کرونایی را کنترل کنند و به ثبات در تعداد بیماران بستری کرونایی برسند که این تجربه موفق باید در تمام کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشکل شما اکنون تعداد تخت نیست بلکه نگران هستید با درمان‌های آنتی بایرال و افزایش این بار، آیا می‌توانید همچنان پاسخگوی بیماران باشید یا خیر؟ خاطر نشان کرد: موضوع نگران کننده دوم، اکسیژن است که در این میان گرمای هوا کمی نگران کننده است که امیدواریم بتوان از طریق رفع مشکلات زیرساختی این مشکل را نیز حل کرد.
شفافیت در دستورالعمل‌ها از نکات مورد تاکید در دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالی است
لاری در ادامه تاکید بر شفافیت دستورالعمل‌ها را نیز از نکات مطرح شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل، مازندران و گلستان عنوان و ابراز کرد: این موضوع در این سفر از سوی عزیزانمان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح شده است. شاید بهتر است کمیته واکسن بررسی‌های لازم را انجام و دستورالعمل‌های مربوط به واکسن را سریعتر در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهند تا عزیزان ما در سطح دانشگاه‌ها دچار سردرگمی در این خصوص نشوند.
دانشگاه علوم پزشکی گلستان در عرض 20 روز رشد 350 درصدی تعداد بیماران بستری کرونایی را تجربه کرد
در ادامه دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیان کرد: در پیک چهارم کرونا استان گلستان با تاخیری کوتاه نسبت به سایر استان‌های کشور کار خود را آغاز کرد. این پیک شدت بیماران بستری را به سرعت افزایش داد به نحوی که روز اول فروردین 1400 تعداد بستری‌های بیماران کرونایی استان حدود 180 نفر بود که در روز 20 فروردین به 680 بیمار بستری افزایش پیدا کرد به این معنا که در عرض 20 روز 350 درصد رشد بیماران بستری کرونایی را داشتیم.
وی در خصوص روند کنترل تعداد بیماران بستری کرونایی، افزود: مدیریت مختلف بیماری انجام شد و تلاش کردیم بیماران را بیشتر به صورت سرپایی درمان کنیم که در این مسیر به لطف خدا موفق عمل کردیم به نحوی که امروز در اولین روز از اردیبهشت ماه سال 1400 به ثبات در تعداد بیماران بستری رسیدیم و افزایشی را در این حوزه مشاهده نمی‌کنیم و امیدواریم این شرایط ثابت بماند و شیب نزولی خود را طی 10 روز آینده پیدا کند.
مشکلی در تزریق واکسن در دانشگاه علوم پزشکی گلستان وجود ندارد
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تزریق واکسن در دانشگاه وجود ندارد، یادآور شد: واکسیناسیون در پارت اول تا سوم و تا قبل از پارت آخر که واکسن استرازنکا وارد کشور شد به خوبی صورت گرفته است. در این مدت سه نوع واکسن اسپوتنیک‌وی، بهارات بایوتک و سینوفارم تزریق شد که مجموع این سه نوع واکسن 9 هزار و 900 دُز را شامل می‌شد.
دکتر فاضل اضافه کرد: از این تعداد، 9 هزار و 400 دُز واکسن تزریق شده است که پس از دریافت واکسن استرازنکا به دلیل ابهامی که در خصوص این واکسن وجود داشت کمی سرعت تزریق واکسن را کند کرد. بر این اساس تا انتهای هفته جاری واکسن استرازنکایی که در اختیار ما قرار داده شده است تزریق خواهد شد. در حال حاضر تمام داوطلبانی که با حوزه درمان ارتباط داشته‌اند حتی کادر پشتیبان واکسن دریافت کرده‌اند که به طور کل 12 هزار و 300 دُز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا کنون تزریق شده است و 11 هزار و 500 دُز واکسن استرازنکا نیز تا پایان هفته تزریق خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: چهارشنبه اول اردیبهشت ماه هم 9 هزار واکسن سینوفارم وارد استان شد که برای بیماران خاص و عزیزانی که شیمی درمانی می‌شوند، تزریق خواهد شد.
95 درصد دانشجویانی که داوطلب تزریق واکسن در دانشگاه بوده‌اند واکسن دریافت کرده‌اند
وی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز بیان کرد: اولویت ما تمرکز در حوزه دانشجویان به خصوص دانشجویان رزیدنت، اینترن و استاجرهایی است که وارد بخش‌های کرونایی، عفونی و داخلی می‌شوند. تا امروز 95 درصد دانشجویانی که داوطلب تزریق واکسن در دانشگاه بوده‌اند واکسن دریافت کرده‌اند و هر دانشجویی که داوطلب تزریق واکسن باشد نیز به سرعت واکسن دریافت خواهد کرد.
این مقام مسئول در خصوص درمان بیماران کرونایی در بخش‌های سرپایی ابراز کرد: مراکز 16 ساعته درمانگاه شبانه‌روزی تامین اجتماعی، درمانگاه شبانه‌روزی سپاه و درمانگاه تامین اجتماعی فرهنگیان را در این خصوص بسیج کرده‌ایم. تست‌های رپید را نیز در اختیار این مراکز قرار داده‌ایم و دستورالعمل و درمان سرپایی را نیز ارائه داده‌ایم تا بیمار مبتلا خدمات درمانی را سریعتر دریافت کنند.
فاضل اضافه کرد: خانواده این بیماران نیز آموزش داده شدند تا قرنطینه در منزل انجام شود و تست رپید برای اعضای خانواده نیز انجام می‌شود.
مشکل کمبود تخت نداریم
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص وضعیت تخت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیان کرد: در خصوص کمبود تخت در اسفندماه 98 تجربه تلخی داشتیم به نحوی که 60 درصد از تعداد دو هزار و 500 تخت درمانی به دلیل رشد فزاینده بیماری به بیماران کرونایی اختصاص یافت.
بر اساس گزارش وبدا، وی اضافه کرد: به دیگر معنا در تاریخ ذکر شده حدود هزار و 350 بیمار کرونایی داشتیم اما اکنون نگرانی نداریم زیرا آمادگی لازم را به دست آوردیم به نحوی که تعداد بیماران بستری کرونایی ما در پیک دوم و سوم 600 بیمار و در پیک چهارم نزدیک به 700 بیمار بوده است و اکنون کمبود تخت را احساس نمی‌کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/643289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت/ پاسخ ایران می‌تواند اشکال متفاوت داشته باشد

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

توییت جدید عضو دفتر رهبر انقلاب پس از اظهاراتش درباره حجاب

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه