پیام ویژه

آخرين مطالب

رکورد عجیب جدید کرونا در هند/واکسن بزنید و پول بگیرید بين الملل

رکورد عجیب جدید کرونا در هند/واکسن بزنید و پول بگیرید
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - کرونا در هند رکوردی جدید و بالایی زده است و همچنان جان بسیاری از هندی ها را می گیرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، هند امروز جمعه رکورد جدیدی را در عرصه مبتلایان و جان باختگان کرونا ثبت کرد.
هند طی 24 ساعت گذشته 414هزار و 188 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد. این در حالی است که تعداد جان باختگان کرونا در این کشور نیز شاهد جهش بود و به 3هزار و 915 فوتی رسید.
تعداد مبتلایان به کرونا در هند تا کنون به 21.49 میلیون مورد و جان باختگان نیز به 234هزار و 83 مورد رسید.
هند فقط درهفته اخیر 1.57 میلیون مورد ابتلا به کرونا و بیش از 15هزار و 100 جان باخته را ثبت کرده است.
.
ماجرای عجیب واکسن کرونا در ونزوئلا
ونزوئلا از ماه مارس تحت تاثیر موج دوم شیوع بیماری کووید-19 قرار گرفته است به طوری که بیمارستان‌ها این کشور مملو از بیمار است. میلیون‌ها ونزوئلایی در جست‌وجوی راه حلی در کشوری هستند که دچار رکود اقتصادی است و واکسیناسیون سراسر پیشرفتی نمی‌کند.
افراد مرفه‌تر به دنبال سفر به ایالات متحده هستند جایی که واکسن حتی برای گردشگران نیز در دسترس است. گزینه‌ای که توسط اکثریت جمعیت 30 میلیونی این کشور که حداقل دستمزد در آن ماهانه 2.5 دلار است قابل بررسی نیست.
به گفته کارلوس آلوارادو، وزیر بهداشت ونزوئلا، این کشور تنها 1.4 میلیون دُز واکسن دریافت کرده است. یعنی 700 هزار نفر می‌توانند به طور کامل واکسینه شوند که حدود 2 درصد جمعیت کشور است.
جیم لورنزو، از سازمان غیر دولتی «مدسن یونی» می‌گوید:«هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون وجود ندارد. برای داشتن برنامه باید تامین [واکسن] تضمین شود.»
دولت ونزوئلا استدلال می‌کند که تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های آمریکا با مسدود کردن دارایی خارج از کشور، مانع از تامین مالی برای تهیه واکسن شده است.
با این حال چند روز پیش نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به خود تبریک گفت که توانسته 120 میلیون دلار را برای تامین واکسن پنج میلیون نفر از طرح کوواکس آزاد کند. از سوی دیگر خوان گوایدو، مخالف اصلی دولت اعلام کرده بود که 130 میلیون دلار از دارایی‌های ونزوئلا را که در توقیف وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد برای تامین همین میزان واکسن آزاد کرده است.
هنوز در ونزوئلا مشخص نیست که واکسن‌های موجود چه زمانی تجویز می‌شوند و چه گروهی از جمعیت این کشور در اولویت قرار دارند. گرچه در حال حاضر برخی از دُزهای واکسن‌های موجود به طبقه فقیر جامعه که کارت‌های مخصوص دارند تزریق شده است.
چه واکسن‌هایی موجود است؟
مقامات بهداشتی واکسن تولید شرکت آسترازنکا را به دلیل برخی از عوارضش ممنوع کرده‌اند. این در حالی است 2.4 میلیون دُز از این واکسن از طریق برنامه کوواکس اختصاص داده شده است.
تاکنون تنها واکسن روسی اسپوتنیک وی و واکسن چینی سینوواک توزیع شده است. این کشور همچنین در آزمایش‌های بالینی واکسن کوبا و یکی دیگر از واکسن‌ها روسیه شرکت می‌کند.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از چندین منبع، کمبود واکسن باعث ایجاد بازار سیاه در کشوری شده است که در شرایط کمبود، به قاچاق کالا عادت کرده است.
مقامات ونزوئلایی در ماه آوریل اعلام کردند که چهار نفر را به خاطر فروش واکسن بازداشت کردند اما برخی شاهدان می‌گویند چنین اقدامی در بیمارستان‌ها جریان دارد.
طبق برخی گزارش‌ها یک دُز واکسن کرونا به قیمت 80، 300 یا حتی 600 دلار به فروش می‌رسد. خبرگزاری فرانسه با این حال در گزارش خود نوشته است که نمی‌تواند وجود این بازار سیاه را تایید کند.
خوان آریباس یک تاجر 39 ساله است که به او تزریق واکسن چینی کرونا در بازار سیاه پیشنهاد شد اما وی می‌گوید که نمی‌خواست خطر کند چراکه شرایط نگهداری واکسن مهم است.
وی ترجیح داد برای واکسینه شدن به ایالات متحده آمریکا برود: «من یک سفر کاری را برنامه‌ریزی کردم اما واکسینه شدن برای من از تجارت مهمتر بود. وقتی اولین دُز را دریافت کردم با فکر به تمام افرادی که جان خود، عزیزان و اعضای خانواده‌اشان را از دست دادند اشک ریختم.»
واکسن بزنید و پول بگیرد
صربستان نخستین کشوری است که شهروندانش در ازای دریافت واکسن کووید19 جایزه دریافت می‌کند، رسمی که اکنون در آمریکا هم باب شده است.
دولت صربستان اعلام کرد به تمام افراد بالای 16 سال که تا پیش از این دست کم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند یا کسانی که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی یک دُز واکسن بزنند، 3 هزار دینار، معادل 25 یورو پرداخت می‌کند. این مبلغ معادل 5 درصد میانگین حقوق ماهانه در این کشور است.
«الکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان در توجیه این طرح ابتکاری گفت: «ما در نظر داریم به افرادی که مسئولیت‌پذیری خود را نشان می‌دهند، پاداش دهیم و برای همین تصمیم گرفتیم به افرادی که واکسن زده‌اند، کمک مالی بیشتری کنیم.»
ووچیچ نزدن واکسن را عملی «غیرمسئولانه و خودخواهانه» خواند. وی گفت که در این زمینه محدودیتی را بر کسی تحمیل نمی‌کنداما در عین حال تأکید کرد آن دسته از کارمندان بخش دولتی که واکسن نزده‌اند در صورت ابتلا به کووید دیگر واجد شرایط دریافت حقوق بیماری نخواهند بود.
ووچیچ همچنین ابراز امیدواری کرد که حداقل 55 درصد از جمعیت صربستان تا پایان ماه جاری میلادی دست کم یک دوز واکسن را زده باشند.
تاکنون تقریباً 22 درصد از جمعیت هفت میلیونی صربستان دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند، آماری که بسیار بالاتر از میانگین 9 درصدی در میان شهروندان اروپاست.
صربستان تاکنون میلیون‌ها دُز واکسن از جمله از نوع «اسپوتنیک وی» روسیه و «سینوفارم» چین خریداری کرده است. اتحادیه اروپا هنوز این دو واکسن را تأیید نکرده است. صربستان حتی چند روزی هم در ماه مارس از اتباع دیگر کشورهای منطقه دعوت کرد تا در این کشور واکسینه شوند.
در کشورهای دیگر ، شرکت ها مشوق هایی را برای استفاده از واکسن ویروس کرونا به کارمندان خود ارائه داده اند.
آمریکا: آبجو، پول، گل، بلیط مسابقه
آبجو، گل، تخفیف بلیط مسابقه ورزشی یا حتی 100 دلار پول نقد؛ در آمریکا شمار این گونه پاداش‌های انگیزشی برای متقاعد کردن افراد بلاتکلیف به زدن واکسن کرونا در حال افزایش است.
تاکنون بیش از 145 میلیون نفر یعنی حدود 56 درصد جمعیت بزرگسالان آمریکا حداقل یک مرحله تزریق واکسن کرونا را انجام داده‌اند. با این حال شمار دُزهای مصرفی روزانه در حال کاهش است و مقامات بر آن شده‌اند که توجه افراد بی‌تفاوت و بدبین را به کارزار واکسیناسیون جلب کنند.
به گزارش یورونیوز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه مرحله جدید واکسیناسیون کرونا را با هدف تزریق حداقل یک مرحله برای 70 درصد از بزرگسالان و در کل 160 میلیون آمریکایی تا 4 ژوئیه، روز ملی ایالات متحده، آغاز کرد. دولت او برای دستیابی به این هدف همکاری با سوپرمارکت‌ها را برای دادن تخفیف به کسانی که واکسن زده‌اند، آغاز کرده است.
«اندی اسلاویت» مشاور کاخ سفید در مبارزه با کووید19، روز چهارشنبه گفت که این کمک‌ها شامل تخفیف‌هایی از 5 دلار تا 10 درصد در هر خرید از سوپرمارکت خواهد بود. وی همچنین گفت برخی از لیگ‌های بزرگ ورزشی نیز به افراد واکسینه شده بلیط رایگان یا تخفیف برای خرید در فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند.
برخی فروشگاه‌های مواد یا مکمل‌های غذایی مانند ویتامین شاپ نیز به افرادی که کارت واکسیناسیون دارند، یک بار خوراکی رایگان می‌دهند. علاوه بر آن برخی شرکت‌ها مانند اوبر برای جابجایی افراد از خانه به محل واکسیناسیون یا برعکس، پول نمی‌گیرند.
«فیل مورفی» فرماندار «نیوجرسی» گفته است تا پایان ماه جاری میلادی بر هر فرد بالای 21 سال که واکسن مرجله اول بزند نوشیدنی رایگان می‌دهد و شهردار واشنگتن نیز پیشنهاد پاداش یک آبجو رایگان را به افرادی داده که برای زدن واکسن تک‌دُز جانسون اند جانسون مراجعه می‌کنند. شهرداری واشنگتن همچنین به مناسبت روز مادر در آمریکا که یکشنبه آینده است، در مجموع 300 دسته گل به داوطلبان واکسیناسیون وعده داده است.
در انتظار روز مادر که روز یکشنبه در ایالات متحده آمریکا جشن گرفته می شود ، شهرداری واشنگتن روز گذشته 300 دسته گل به نامزدهای واکسیناسیون ارائه می دهد. آنها حتی اگر دوست داشته باشند می‌توانند روی بازوی خود خالکوبی رایگان موقت با عبارت «واکسینه شده برای مادر» دریافت کنند.
اما در این میان قطعا هیچ انگیزه‌ای بهتر از پول نیست. لری هوگان، فرماندار ایالت مریلند روز دوشنبه اعلام کرد که کارمندان ایالتی در صورت واکسیناسیون 100 دلار پول نقد دریافت می‌کنند.
در ویرجینیای غربی که واکسیناسیون افراد 16 سال به بالا آغاز شده است، فرماندار «جیم جاستیس» گفته است اوراق پس‌انداز به مبلغ 100 دلار به افراد 16 تا 35 سال می‌دهد. افراد در این گروه سنی معمولا تمایلی به زدن واکسن ندارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/656211/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا 3 ماه طول می‌کشد/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد

آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

دلار 65 هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست/ ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟/ ماجرای عمل جراحی رهبری بدون بیهوشی عمومی/ ایشان دیگر به کوه نمی روند اما در خانه پیاده روی می کنند

سیدمحمد خاتمی: پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

در عملیات «وعده صادق» به هیچ وجه به مردم تعرض نشد و مراکز اقتصادی هدف قرار نگرفت/ مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

چهره‌ سیاسی اصولگرا: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!/ پایداری‌ها نشان دادند برخلاف ادعاهایشان اهل معامله هستند!

حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد