پیام ویژه

آخرين مطالب

اصلاحات علیه اصلاحات ویژه سایر رسانه ها

اصلاحات علیه اصلاحات
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اصلاح‌طلبان به فرافکنی عادت کرده‌اند و هر زمان که نتیجه انتخابات باب میلشان نمی‌شود، دست به اتهام‌زنی می‌زنند و می‌خواهند فضا را متشنج کنند.
: جبهه اصلاحات ایران روز گذشته در بیانیه‌ای تندترین مواضع را اتتخاذ کرد و عملا سعی کرد هرگونه عرف سیاسی را کنار بزند و ساختار انتخاباتی در جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد؛ کاری که اصلاح‌طلبان به آن عادت کرده‌اند و هر زمانی که نتیجه دلخواه‌شان حاصل نمی‌شود، با فریادکشیدن‌های سیاسی و متشنج‌کردن فضا، ناکارآمدی و پایین بودن مقبولیت و محبوبیشان را توجیه می‌کنند. در بیانیه اخیر نهاد اجماع‌ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران آمده است: « 28 خرداد 1400 مهندسی‌شده‌ترین انتخابات ریاست جمهوری ایران با کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به سرانجام رسید و اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و حتی اصولگرایان معتدل و دیگر جریان‌های منتقد وضع موجود، نامزدی در صحنه نداشتند. تا چند روز قبل از روز رای‌گیری معلوم نبود چه کسانی قرار است رقابت کنند و جریان‌های سیاسی شناخته‌شده از چه کسانی حمایت می‌کنند. مهندسان انتخابات، صحنه را به شکلی سامان دادند که مشارکت حداکثری شکل نگیرد و در هر شرایطی نامزد مورد نظر آنان به پیروزی برسد. قدرت‌طلبان با تفسیرهای اقتدارگرایانه از قانون اساسی و با سلطه بر نهادهای حاکمیتی و با ردصلاحیت گسترده نامزدهای رقبا، صحنه‌ای ساختند که منجر به تحقق خواستشان و قهر اکثر شهروندان با انتخابات شد. بخش بزرگی از شهروندان ایران به صحنه‌آرایی خطرناکی که در این انتخابات شده بود به حق معترض بودند. گروهی به‌دلیل عدم حضور نامزد مطلوب خود، در یک حرکت اعتراضی و برای رسمیت ندادن به این صحنه‌آرایی، در انتخابات شرکت نکردند و گروهی با حفظ ماهیت اعتراضی رای‌شان و به امید تغییر صحنه، در چند روز آخر، از تنها نامزد متفاوت موجود حمایت کردند. علی‌رغم تفاوت تحلیل و تصمیم، هر دو گروه هدفی ایران‌دوستانه داشتند».
این بیانیه سراسر از نفرت‌پراکنی در حالی است که وزارت کشور دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان انتخابات این دوره را برگزار کرد و نمی‌توانند ادعا کنند که آمار و ارقام خلاف واقع است و بر اساس همین آماری که وزارت کشور اعلام کرده است، عبدالناصر همتی، نامزد مورد حمایت نیروهای اصلاح‌طلب، کمتر از سه میلیون رأی و حتی کمتر از آراء باطله رأی آورد. از سوی دیگر لیست شوراهای اصلاح‌طلبان که با حمایت مستقیم محمد خاتمی مواجه شد هم نتوانست هیچ توفیقی به دست آورد. همه اینها نشان می‌دهد که مهم‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان نداشتن پایگاه اجتماعی است که حتی اگر تمام نامزدهای اولیه آنها هم تأییدصلاحیت می‌شدند، بازهم بسیار بعید بود که بتوانند رأی بیاورند.
علاوه بر این عدم هر گونه واکنش از سوی جامعه به همین بیانیه اخیر هم نشان می‌دهد وضعیت اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه مانند گذشته نیست و آنها در اتاقی در بسته و به دور از واقعیات موجود جامعه اقدام به بیانیه‌نوشتن می‌کنند.
افزون بر همه این‌ها اختلافات چند وقت اخیر اصلاح‌طلبان به خوبی نشان می‌دهد صدای واحدی از نیروهای این جبهه سیاسی به گوش نمی‌رسد؛ برای مثال همین چند روز پیش بود که سعید حجاریان در توئیتی نوشت: «اصلاحات صندوق‌محور مُرد اما قبل از تدفین شکوهمند باید به اتاق تشریح برده شود تا علت مرگ روشن شود. آیا مرگ به علت کهولت سن بوده است یا می‌توان ردپای قاتل یا قاتلانی را پیدا کرد؟»
این توئیت حجاریان با واکنش‌های خود اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد به نحوی که حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با سایت جماران در واکنش به حجاریان گفت: «اصلاح‌طلبی نمی‌میرد ممکن است افراد جابه جا شوند. الان بهزاد نبوی از کارگزاران جلوتر است». مرعشی مدعی است که منظور حجاریان از قاتل اصلاحات بهزاد نبوی است و می‌گوید که منظور حجاریان خاتمی نیست زیرا «او خاتمی را در این حد نمی داند».
یا صادق جوادی‌حصار از اعضای حزب اعتماد ملی به تندی به حجاریان تاخته و گفته است: « اگر اینک کالبد بی جان اصلاحات روی میز تشریح است ، دلیلش تجویزهای نادرست ، نابهنگام و تغذیه نامناسبی است که پزشکان مدعی تخصص در این حوزه از جمله خود آقای حجاریان انجام دادند و موجب شدند که وضعیت عمومی این بیمار روز به روز بدتر شد تا جایی که به قول دیگر ایشان باید دفن شود... اگر قرار به تشریح جنازه اصلاحات است، اول باید دید که چه کسانی این بیمار را مدیریت کرده و چه داروهایی برایش تجویز کرده بودند. اگر قرار به کالبد شکافی جنازه است، پرونده تیم پزشکی بیمار هم باید بررسی شود. تیمی که عده‌ای از آنان بیش از بیمار و مقاومت بدنی او مقصر هستند. کسانی که یک روز می‌گویند تقلب شده و مردم را از صندوق رای ناامید می‌کنند اما مدتی بعد به عنوان پزشک متخصص ، می‌گویند که تقلبی در کار نبوده و تشخیص ما اشتباه بوده است! مثل اینکه بعد از کندن دل و روده بیمار بگویند بیمار سرطان روده نداشته تومور مغزی داشته است . لذا بعد از آنکه دل و روده آن را دور انداخته‌ایم باید سراغ مغر آن برویم! با همین رویکرد است که هم خود بیمار را زمین‌گیر و فلج نموده و هم اطرافیان او یعنی مردم را دچار سردگمی کردند».
همه اینها نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان میان خود چنان اختلافات بی‌شماری دارند و حتی نمی‌دانند چه موضعی باید اتخاذ کنند که برای برشمردن مقصر دیگر نوبت به حاکمیت و مردم نمی‌رسد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/689104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

نجات روسیه با اقتصاد موازی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد