پیام ویژه

آخرين مطالب

یادداشت سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا؛

چرا آمریکا در جنگ بعدی شکست می خورد؟ بين الملل

چرا آمریکا در جنگ بعدی شکست می خورد؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - یک کارشناس آمریکایی در یادداشتی گمانه زنی کرد کمبود بودجه برای رفع نیازهای فعلی نیروهای مسلح این کشور ممکن است منجر به شکست واشنگتن در جنگ آینده شود زیرا ارتش آمریکا فاقد قابلیت های مقابله با دشمن توسعه یافته و اطمینان از بازدارندگی هسته ای است.

به گزارش جماران ، «مارک گانزینگر» سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و مدیر ارزیابی نظریه های آینده دار در موسسه پژوهش های هوافضای «میچل» در ستونی برای «دیفنس نیوز» نوشت: وزارت دفاع آمریکا یک عبارت خوب را دوست دارد: توانایی بیش از ظرفیت، انتخاب های دشوار، ریسک در حال حاضر برای کاهش خطر در آینده. وزارت دفاع از هر سه مورد برای منطقی سازی بودجه مالی 2022 استفاده کرده است که اندازه ارتش آمریکا را کاهش می دهد به این امید که فناوری های جدید در نهایت منجر به خریدهای جدید شود. واقعیت این است که بودجه پیشنهادی آخرین مورد از مجموعه درخواست های بودجه است که کمتر از آنچه وزارت دفاع برای بازسازی برای آینده نیاز دارد، است.
30 سال است که ارتش آمریکا «برای ساختن» تخریب می کند
وزارت دفاع ایالات متحده مسیر توسعه اشتباه برای نیروهای مسلح را انتخاب کرده است. پنتاگون با هدایت عبارت «کیفیت مهمتر از کمیت» در حال کاهش اندازه ارتش است و امیدوار است که فن آوری های جدید باعث افزایش کارآیی نبرد آن شود. 30 سال است که ارتش آمریکا «برای ساختن» تخریب می کند.
نتیجه 30 سال «کاهش تدریجی سلاح و تجهیزات نظامی برای بهبود اوضاع» ارتشی است که توانایی جنگیدن با یک متجاوز همسال به علاوه دفاع از میهن و جلوگیری از حملات هسته ای را ندارد. از آنجا که به نظر می رسد رهبران وزارت دفاع تمایل چندانی به صراحت گویی ندارند و زنگ خطر را به صدا در می آورند، کنگره باید وارد عمل شود.
پرونده نیروی هوایی را در نظر بگیرید. طبق استراتژی دفاع ملی 2018 ، شکست دادن حمله یک دشمن مهمترین نیاز برای اندازه گیری ارتش ما است. جلوگیری از تصرف تایوان توسط چین یا حمله روسیه به کشورهای بالتیک نیاز به نیروهای آمریکایی دارد که بتوانند حملات دقیق گسترده ای انجام دهند و در غیر این صورت ظرف چند ساعت حمله کنند. فقط نیروی هوایی - بمب افکن ها، جنگنده های نسل پنجم و سایر سیستم های جنگ هوایی - می توانند در بازه های زمانی جهانی این کار را انجام دهند.
با این حال، از زمان جنگ سرد تاکنون 66 درصد از بمب افکن های نیروی هوایی آمریکا تخریب شده اند و قدرت نیروی هوایی ما اکنون نیمی از نیروهایی است که ارتش عراق را در سال 1991 شکست داد.
عدم پاسخ فوری و طاقت فرسا به چنین تهاجمی تأثیر مخربی برآمریکا خواهد داشت. عدم جلوگیری از تصرف تایوان توسط چین یا تکمیل تسلط خود بر دریای چین جنوبی، خطر سقوط آمریکا به عنوان یک قدرت نظامی ردیف دوم در اقیانوس آرام غربی را به همراه خواهد داشت. به همین ترتیب، یک حمله موفقیت آمیز روسیه به بالتیک می تواند ناتو را شکست دهد.
با کمال تعجب، نطفه های شکست در همان سندی نهفته است که پنتاگون را به سمت برنامه ریزی برای درگیری قدرت بزرگ سوق داده است. استراتژی 2018 دفاعی آمریکا اندازه گیری ارتش را برای جلوگیری از تصرف قلمرو چین یا روسیه در امتداد هر یک از مناطق پیرامونی که آرزوی کنترل دارند، اولویت بندی می کند. همچنین فرض بر این است که شکست دادن چنین تهاجمی منجر به صلح می شود، این بدان معناست که آماده شدن برای درگیری طولانی مدت از اولویت کمتری برخوردار است. اما چه اتفاقی می افتد اگر چین یا روسیه ادامه جنگ طولانی مدت را انتخاب کنند و به اتمام موجودی های مهمات و سایر توانایی های آمریکا که خود را برای یک جنگ کوتاه آماده کرده است، منتهی شوند؟
استراتژی 2018 دفاعی آمریکا همچنین از الزامات دیرینه اندازه گیری ارتش آمریکا برای مبارزه با یک متجاوز فرصت طلب دوم صرف نظر کرد.
بحث «کیفیت مهمتر از کمیت» برای کاهش نیروهای آمریکا ممکن است در گذشته منطقی بوده باشد، اما نه در دوره ای که اکنون هزینه های دفاعی چین و روسیه بیش از بودجه وپنتاگون است. برنامه ریزی برای یک جنگ - و یک جنگ کوتاه - راهی مناسب برای پیروزی برای چین و روسیه است. هر دو از کاهش اندازه ارتش ایالات متحده و این واقعیت که ذخایر فرسایشی ارتش آنها بیشتر برای جبران خساراتی است که در حین آموزش و عملیات روزمره رخ می دهد و نه در درگیری با شدت زیاد، آگاه هستند.
مسدود کردن راه پیروزی برای چین و روسیه مستلزم آن است که وزارت دفاع آمریکا مجدداً مفروضات برنامه ریزی خود را بازنگری کند و نیروها و توانایی هایی را افزایش دهد که به بهترین وجه فرماندهان آمریکایی را قادر می سازد تا به سرعت حمله را خنثی کنند. تعداد بیشتری بمب افکن پنهانکار دوربرد و جنگنده های نسل پنجم، موجودی بزرگتر موشک های هدایت دقیق (از جمله سلاح های ضد کشتی) و هواپیماهای بدون سرنشین باید در صدر این لیست قرار بگیرند.
خبر خوب این است که پنتاگون این فرصت را دارد تا استراتژی دفاع ملی خود را به روز کند و بودجه هایی را برای حمایت از آن تهیه کند. متأسفانه، چشم انداز افزایش اندازه نیروهای آن خوشبینانه نیست. ژنرال «مارک میللی» رئیس ستاد مشترک ارتش اظهار داشت که او با بودجه دفاعی مساعد، که پس از محاسبه تورم، واقعاً بودجه ای در حال کاهش است، راحت است.
رهبران ارشد نظامی آمریکا مایل به حمایت از منابع نیستند
این به طور مستقیم با توصیه کمیسیون استراتژی دفاع ملی با رشد 3-5 درصدی بودجه برای شروع شکاف منابع استراتژی وزارت دفاع ، منافات دارد. چندین تن از روسای بخش خدمات آمریکا نیز در طول حضورهای اخیرشان در کنگره از ارائه رشد واقعی هزینه های دفاعی خودداری کرده اند.
اگر رهبران ارشد نظامی آمریکا مایل به حمایت از منابعی نیستند که لازم می دانند، پس کنگره باید این کار را انجام دهد. گزینه دیگر ادامه چرخه کاهش هایی است که ارتش آمریکا را کوچک می کند و خطر پیروزی چین یا روسیه در جنگ با آمریکا را افزایش می دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/696842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

واردات گوشت گرم از آفریقا

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ده نمکی در دو اپیزود

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

در باکو جایی برای شیعیان نیست

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14