پیام ویژه

آخرين مطالب

اروپای کرونازده؛

از سه روز دورکاری هفتگی در فرانسه تا رویکرد متفاوت آلمان بين الملل

از سه روز دورکاری هفتگی در فرانسه تا رویکرد متفاوت آلمان
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - سویه دلتا در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال غالب شدن است و مقامات این کشورها عزم خود را برای تسریع بخشیدن به واکسیناسیون همگانی جزم کرده‌ اند.

به گزارش جماران ، مقامات اروپایی تسریع بخشیدن به کارزار واکسیناسیون شهروندان را عاملی مهم در پیشگیری از موج تازه همه‌ گیری ویروس کرونا و بیماری کووید 19 در آغاز تعطیلات تابستانی می‌ دانند که این روزها با گسترش روز افزون سویه دلتا بسیار نگران کننده عنوان شده است.
با این حال، دولت آلمان بر خلاف فرانسه روز سه‌ شنبه اعلام کرد که قصد ندارد واکسیناسیون شهروندان را حتی برای افراد شاغل در بخش‌ های درمانی اجباری کند.
«آنگلا مرکل» در حالی بر این موضع کشورش تاکید کرد که اجباری شدن واکسن کووید 19 در کشورهای اروپایی به یک موضوع جدی و مورد بحث تبدیل شده است.
سویه دلتا در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال غالب شدن است و مقامات این کشورها عزم خود را برای تسریع بخشیدن به واکسیناسیون همگانی جزم کرده‌ اند.
سندیکاها و کارفرمایان بخش عمومی و وزارت‌ های سرپرست آنها در فرانسه هم روز سه شنبه توافقی را امضا کردند که بر اساس آن کارکنان دولتی از این پس می‌ توانند سه روز در هفته به دورکاری بپردازند.
توافق بدست آمده میان دولت و سندیکاها هر سه بخش نهادها و موسسات عمومی در فرانسه یعنی وزارتخانه‌ ها و ادارات دولتی، موسسات بیمارستانی و درمانی عمومی و کلیۀ نهادهای محلی نظیر شهرداری‌ ها و شوراهای شهرستان و استان و ادارات وابسته به آنها را در بر می‌ گیرد. این توافق از اول سپتامبر سال جاری، یک ماه و نیم دیگر، قابل اجرا خواهد بود.
بر این اساس، کلیه کارکنان بخش عمومی فرانسه می‌ توانند از اول سپتامبر سه روز در هفته وظایف خود را از طریق دورکاری انجام دهند. کسانی که ناگزیرند از نزدیکان خود مراقبت کنند و یا زنان باردار می توانند با توافق کارفرما بیش از سه روز در هفته به دور کاری بپردازند.
برای کارکنان دولت و کارکنان بخش درمانی فرانسه برای جبران هزینه دورکاری سالی 220 یورو غرامت در نظر گرفته شده است. ادارات وابسته به نهادهای محلی نظیر شهرداری‌ ها و شوراهای شهرستان و استان باید تا پایان سال جاری در گفت و گو و توافق با سندیکاهای کارکنان خود میزان غرامت را تعیین کنند.
از هنگام آغاز بحران کرونا تا ماه مه گذشته، نیمی از کارکنان بخش عمومی فرانسه تنها از طریق دورکاری وظایف خود را انجام می‌ دادند. در دو ماه اخیر حضور در محل کار یک و یا دو روز رایج شد.
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم روز دوشنبه در سخنانی با هدف هشدار نسبت به موج تازه همه‌ گیری، دستورالعمل‌ های جدید دولت تحت ریاست خود را برای کنترل شرایط موجود ارائه کرد که در آن به نوعی الزام به واکسینه شدن برای برخورداری از خدمات تفریحی و رفاهی در طول تعطیلات تابستان گنجانده شده بود.
اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در همین روز اعلام کرد که بنا نیست کشورش شیوه فرانسه را دنبال کند. وی با تاکید بر اهمیت عزم و اراده مردم و نیز انجام تبلیغات برای واکسیناسیون گفت که آلمان هنوز در ابتدای این کارزار قرار دارد و با تغییر آنچه قبلا گفته شده؛ یعنی نبود اجبار برای واکسیناسیون نمی توان اعتماد مردم را جلب کرد.
بیش از 35.4 میلیون نفر یا به عبارتی 42.6 درصد از جمعیت آلمان تاکنون به صورت کامل واکسینه شده‌ اند و حدود 60 درصد شهروندان این کشور را دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌‌ اند.
در کنار آلمان و فرانسه، مسئولان مناطق مختلفِ کشور اسپانیا هم در حال بازگرداندن مقررات منع رفت و آمد و ایجاد محدودیت‌ های جدی در زندگی و معاشرت‌‌ های شبانه هستند.
این تصمیم در پی ظهور نشانه‌ هایی از موج تازه همه‌ گیری ویروس کرونا و گستردگی ابتلا به سویه دلتا به خصوص در میان جوانان واکسینه نشده اتخاذ شده است.
کاتالونیا و والنسیا، دو منطقه ساحلی مشرف به مدیترانه در کشور اسپانیا هستند که قرار است با شیوع موج جدی همه‌ گیری، برگزاری اجتماعات بیش از 10 نفر را ممنوع کنند و محدودیت‌ های پایان شب را نیز که پیشتر در پی بهبود اوضاع برداشته شده بود دوباره برای کلیه فعالیت‌ ها اعمال کنند.
این در حالی است که منطقه شمالی «آستوریاس» پیشتر از روز دوشنبه پذیرایی رستوران‌ ها و کافه ها از مشتریان در داخل را ممنوع اعلام کرد.
در شرایط فعلی که با آغاز تابستان و جشن‌ ها و دورهمی‌ های پایان سال تحصیلی همزمان شده، شمار ابتلا به بیماری کووید 19 در میان افراد زیر 30 سال بیش از سه برابر نسبت به حد متوسط آن افزایش داشته است.
«فرناندو سیمون» یکی از مسئولان امور بهداشتی در دولت اسپانیا اعلام کرد که متغیر سنجش میزان ابتلا که با دقت بالا دنبال می‌ شود روز دوشنبه 368 مورد ابتلا برای 100 هزار نفر را به ثبت رساند.
سیمون در ادامه یادآور شد اگرچه بیماران جوان‌ تر به مراقبت‌ های درمانی ویژه احتیاج ندارند اما ابتلای تعداد بالای افراد زیر 30 سال به تدریج میزان پذیرش در بیمارستان را افزایش می دهد.
اسپانیا تاکنون 21 میلیون تن از شهروندان یا به عبارتی 46 درصد از کل جمعیت خود را واکسینه کرده که تنها 600 هزار نفر از این افراد را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌ دهند.
مقامات منطقه‌ ای پس از لغو وضعیت اضطراری ملی در ماه مه سعی در جلوگیری از گسترش ویروس دارند و برای این کار از مقامات قضایی مجوز‌هایی را برای اعمال محدودیت‌ های تازه درخواست کرده‌ اند که بعضا مشکلاتی را بر سر راه برخی آزادd های اساسی ایجاد می‌ کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/698557/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری