پیام ویژه

آخرين مطالب

کرونا باعث قرنطینه نیمی از جمعیت استرالیا شد بين الملل

کرونا باعث قرنطینه نیمی از جمعیت استرالیا شد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - بیش از 12 میلیون نفر از مردم در دو شهر استرالیا به دلیل گونه جدید کرونا قرنطینه شدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزدیک به نیمی از جمعیت 25 میلیون نفری استرالیا به دلیل شیوع کرونا قرنطینه شد.
خیابان های «ملبون» روز جمعه در پی قرنطینه این شهر برای پنجمین بار در سکوت فرو رفت.
دولت این کشور تلاش می کند که از شیوع گونه جهش یافته کرونا موسوم به «دلتا« در بزرگترین شهرهای استرالیا جلوگیری کند.
در حال حاضر و با قرنطینه شدن ساکنان شهر ملبورن و نیز شهر سیدنی که از هفته ها پیش قرنطینه شده است، بیش از 12 میلیون استرالیایی قرنطینه شده اند.
به ساکنان این دو شهر فقط برای کارهای محدودی مانند ورزش و خرید مواد ضروری اجازه خروج از خانه های شان داده می شود اما مردم امیدوار هستند که قرنطینه کوتاه مدت باشد.
روز جمعه 6 مورد ابتلا به کرونا از نوع گونه دلتا در شهر ملبورن ثبت شد.
در سیدنی نیز کانون شیوع کرونا و مبتلایان جدید روزانه 100 مورد ابتلا ثبت می شود.
« براد هازارد» وزیر بهداشت در ایالت«نیوساوث ولز»گفت که « این یک گونه خطرناک است و وجود دارد و ما را تهدید می کند بنابراین باید احتیاط کنیم».
انتظار می رود که قرنطینه شهر سیدنی به دلیل آن که تعداد مبتلایان از مرز هزار نفر در یک ماه فراتر رفته است، تا دو هفته دیگر ادامه پیدا کند.
نقض قانون اساسی در برخی کشورهای اروپایی
دیوان قانون اساسی اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که قرنطینه سختگیرانه سال گذشته در این کشور که همزمان با موج اول شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمد «بر خلاف قانون اساسی» بود.
شهروندان در دوره اجرای این قرنطینه سراسری جز برای انجام خریدهای کوتاه روزمره و یا مراجعه به محل کسب و کارهای ضروری و دیگر امور ضروری خود اجازه خروج از منازل خود را نداشتند. این مقررات در چهارچوب وضعیت اضطراری که از سوی دولت اسپانیا اعلام شد به اجرا درآمد.
اکثریت قضات دیوان قانون اساسی اسپانیا اعلام وضعیت اضطراری را برای وضع قرنطینه سختگیرانه ناکافی تشخیص دادند. به گفته آنها اعلام وضعیت اضطراری طبق قانون اساسی اسپانیا برای وضع قرنطینه سراسری ساز و کار مناسبی نبوده است.
وزیر دادگستری اسپانیا در واکنش به حکم دیوان قانون اساسی این کشور گفت که دولت با این تصمیم موافق نیست اما آن را می پذیرد. وی افزود که وضع قرنطینه جان «صدها هزار نفر» را در اسپانیا نجات داد.
تصمیم دیوان قانون اساسی اسپانیا به دنبال شکایت حزب راست افراطی وُکس اتخاذ شد.
تظاهرات در شهرهای مختلف فرانسه علیه گواهی بهداشتی
دیوان قانون اساسی اسپانیا در حالی قرنطینه سختگیرانه سال گذشته در این کشور را «غیرقانونی» تشخیص داد که بحث درباره حدود آزادی های فردی در دوران همه گیری ویروس کرونا در دیگر کشورهای اروپایی نیز ادامه دارد.
بنا به اعلام مقامات فرانسه روز چهارشنبه همزمان با روز ملی این کشور بیش از 19 هزار نفر در اعتراض به تدابیر جدید دولت برای مقابله با شیوع بیماری «کووید 19» تظاهرات کردند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که ارائه گواهی بهداشتی برای ورود به اماکن عمومی به زودی اجباری خواهد شد.
گواهی بهداشتی شهروندان فرانسه 14 روز پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا و حداکثر تا 48 یا 72 ساعت پس از آزمایش منفی ابتلا به «کووید19» معتبر است.
شرکت کنندگان در تظاهرات روز چهارشنبه در فرانسه شعار «آزادی» سر دادند و سیاست دولت در زمینه کنترل گواهی بهداشتی در اماکن عمومی را «دیکتاتوری» خواندند. دولت فرانسه امیدوار است تا با اجرای سیاست اعلام شده در زمینه کنترل گواهی بهداشتی بتواند جمعیت بیشتری را به واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا تشویق کند.
نشانه های اولیه حاکی است که دولت فرانسه تا حدودی به این هدف خود دست یافته است زیرا بیش از دو میلیون نفر از شهروندان پس از سخنان امانوئل ماکرون برای تزریق واکسن ثبت نام کردند.
تظاهرات علیه واکسیناسیون نوجوانان در یونان
فرانسه تنها کشوری نیست که این روزها با اعتراض ها به واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر «کووید 19» روبرو است. هزاران نفر روز چهارشنبه در آتن، پایتخت یونان در اعتراض به تصمیم اخیر دولت این کشور در این زمینه به خیابان ها آمدند. دولت محافظه کار «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان اعلام کرده است که از این پس امکان تزریق واکسن کرونا به نوجوانان 15 ساله یا بالاتر وجود دارد.
دولت یونان همچنین در نظر دارد واکسیناسیون برای کارکنان بخش بهداشت و درمان و خانه های سالمندان را اجباری کند. از سوی دیگر امکان دسترسی به مراکز تفریحی یونان قرار است تنها برای افراد واکسینه شده وجود داشته باشد.
شرکت کنندگان در تظاهرات آتن شعار «به بچه های ما کار نداشته باشید!» و «ما به واکسن سمی نه می گوییم» سر دادند.
تزریق واکسن کرونا به نوجوانان 15 ساله یا بیشتر در یونان از روز پنجشنبه در صورت موافقت والدین آنها انجام خواهد شد.
احتمال پیدایش گونه های خطرناک تر
کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت، روز پنجشنبه 15 ژوئیه (24 تیر) نسبت به «احتمال زیاد» پیدایش گونه‌های جدید ویروس کرونا که «احتمالا خطرناک‌تر» هستند، هشدار داد.
کارشناسان این کمیته که به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مشاوره می‌دهند در بیانیه‌ای یادآور شدند: «پایان بیماری همه‌گیر کرونا دور است.» آن‌ها اضافه کردند: «احتمال پیدایش و شیوع گونه‌های نگران‌کننده جدید که احتمالا خطرناک‌تر هستند و حتی مهار آن دشوارتر است وجود دارد.»
دیدیه اوسین، رئیس فرانسوی این کمیته در یک نشست خبری تاکید کرد: «روندهای اخیر نگران‌کننده است. 18 ماه پس از اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی بهداشت عمومی، ما همچنان به دنبال ویروس هستیم و ویروس همچنان به دنبال ما می‌آید.»
در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت چهار گونه ویروس کرونا را در دسته گونه‌های «نگران‌کننده» طبقه بندی کرده است که شامل گونه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا می‌شود. گونه دلتا که منشا آن از هند است بسیاری مسری‌تری از بقیه گونه‌ها معرفی شده که در برابر واکسن‌ها کمی مقاوم‌تر است.
پروفسور اوسین تاکید کرد که این کمیته دو توصیه اصلی را ارائه داده است که یکی از آن‌ها دفاع از دسترسی عادلانه به واکسن‌ است. وی درباره دومین موضوع گفت که با توجه به نابرابری در دسترسی به واکسن، تزریق دُز سوم که برخی از شرکت‌های داروسازی مانند بیون‌تک و فایزر اشاره کرده‌اند، توصیه نمی‌شود.
درخواست سازمان جهانی بهداشت
«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه 15 ژوئیه (24 تیر) گفت که چین باید با تیم تحقیقاتی که درباره منشا بیماری همه‌گیر کووید-19 که نخستین موارد آن در ووهان در دسامبر 2019 کشف شد، فعالیت می‌کند، همکاری بهتری داشته باشد.
وی در نشست خبری سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «امیدواریم که همکاری بهتری وجود داشته باشد تا بدانیم که واقعا چه اتفاقی افتاده است.»
وی افزود: «نخستین مشکل، اشتراک داده‌های خام است. من در پایان مرحله نخست تحقیق گفتم که این مشکل باید حل شود. دوم اینکه یک تلاش زودهنگام برای کاهش تعداد فرضیه‌ها مانند منشا آزمایشگاهی وجود داشت.»
نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد و در ابتدا تصور می‌شد که این ویروس از یک بازار محلی حیوانات بیرون آمده باشد. هنوز اکثر دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا ابتدا از حیوانات به طور طبیعی به انسان منتقل شده است، اما برخی از آنها احتمال خارج شدن ویروس از سالن‌های پنهان آزمایشگاه ووهان را مطرح می‌کنند.
کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نیز محتمل‌ترین حالت را انتقال این ویروس از حیوان به انسان ذکر کرده بودند اما احتمال نشت آزمایشگاهی را گرچه طور کامل رد نکرده‌ بودند اما احتمال آن را خیلی کم توصیف کردند.
با این حال ماه گذشته در آمریکا گزارشی منتشر شد که فرضیه انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین را تقویت می‌کرد، موضوعی که در دوران دونالد ترامپ نیز مطرح شده و انتقادات زیادی را علیه رئیس جمهوری پیشین آمریکا برانگیخته بود. از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمریکا دستور داده است که این موضوع در اولویت قرار گیرد. این فرضیه همیشه از سوی مقامات چینی رد شده است.
دکتر تدروس با اشاره به سابقه خود به‌عنوان یک ویروس‌شناس گفت: «حوادث آزمایشگاهی اتفاق می‌افتد و این موضوع بسیار رایج است. من خودم این حوادث را دیده‌ام و اشتباهاتی مرتکب شده‌ام.»
وی تاکید کرد: «بنابراین می‌تواند اتفاق بیافتد و بررسی آنچه در آزمایشگاه‌ها اتفاق افتاده مهم است.»
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه مرحله دوم تحقیق درباره منشا ویروس کرونا متوقف شده است، افزود:‌ «امیدواریم همکاری بهتری وجود داشته باشد و ما با چین و کشورهای عضو بحث و گفت‌وگو کنیم.»

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/699371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

درآمد عجیب از زباله گردی