پیام ویژه

آخرين مطالب

ربایش دختر سفیر افغانستان: آیا ماجرا ساختگی است؟! بين الملل

ربایش دختر سفیر افغانستان: آیا ماجرا ساختگی است؟!
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - پس لرزه ها مرتبط با ربایش دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران ، تنش ها میان افغانستان و پاکستان و پس لرزه ها پس از ربایش دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد همچنان ادامه دارد.
در پی فراخواندن سفیر و دیپلمات‌ های ارشد افغانستان در اسلام آباد، گفته می‌ شود «منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل امروز در یک پرواز اختصاصی به اسلام آباد بازگشت.
خبرگزاری خامه پرس افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد وزارت خارجه افغانستان روز گذشته بدنبال ربوده شدن «سلسله علی خیل» دختر سفیر این کشور در اسلام آباد و شکنجه شدن وی به کابل فراخوانده شد.
وزارت خارجه افغانستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که سفیر و دیپلمات های افغانستان تا زمانی که امنیت آنها در پاکستان تامین نشود به اسلام آباد بر نمی گردند.
تنش بین افغانستان و پاکستان طی روزهای گذشته پس از سخنان اشرف غنی در ازبکستان افزایش یافت. رئیس جمهور افغانستان در نشستی در ازبکستان گفت که طی ماه های اخیر 10 هزار جنگجوی خارجی در کنار نیروهای طالبان در افغانستان می جنگند.
تنش در روابط دو کشور با ربودن و شکنجه دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ادامه یافت و باعث شد که دو کشور سفرای خود را از اسلام آباد و کابل فرا بخوانند.
وزارت خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ ای از گفت و گوی تلفنی «محمد حنیف اتمر» با «شاه محمود قریشی» وزرای خارجه دو کشور خبر داد و افزود: وزیر خارجه افغانستان در گفت و گوی تلفنی با همتای پاکستانی خود از اظهارات اخیر وزیر کشور پاکستان درباره مسئله ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ابراز نگرانی کرد و اظهارات وی را غیر فنی و قضاوت زودهنگام قبل از تحقیقات درباره ربایش دختر سفیر افغانستان و باعث آسیب به روابط دوجانبه دانست.
اتمر افزود: افغانستان آماده است در انجام تحقیقات تا بازداشت و محاکمه عاملان این جنایت و تأمین امنیت مطمئن نمایند‌گی‌ های سیاسی و دیپلمات‌ های افغانستان در پاکستان با دولت آن کشور همکاری کند، در همین راستا قرار است هیئتی به پاکستان نیز سفر کند که پس از بررسی‌ های این هیئت، اقدامات بعدی در مورد بازگشت دوباره سفیر و دیپلمات‌ های افغانستان به محل ماموریت اتخاذ خواهد شد.
وزیر خارجه پاکستان نیز ضمن ابراز تاثر گفت: موضوع خانم «سلسله علی خیل» همانند فرزند خودمان پیگیری خواهد شد و براساس دستور مستقیم نخست وزیر پاکستان، تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل و براساس آن تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. قریشی همچنین از اقدامات کشورش برای تأمین امنیت نمایندگی‌ های سیاسی و دیپلمات‌ های افغانستان اطمینان داد.
این در حالی است که وزیر کشور پاکستان گفته است هنوز هیچ مدرکی مبنی بر ربوده شدن سلسله علی خیل وجود ندارد، اما اطلاعات هندوستان در این زمینه سر و صدا ایجاد کرده است.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماجرای ربوده شدن و تعرض به دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد به دستور مستقیم نخست وزیر پاکستان در بالاترین سطح در حال بررسی و پیگیری است. «زاهد حفیظ چودهری» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح کرد: امنیت سفیر، خانواده وی و پرسنل سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در پاکستان تقویت شده است.
وی با بیان اینکه شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در دیدار با سفیر افغانستان وی را از روند تحقیقات مطلع ساخته افزود: پاکستان امیدوار است که دولت افغانستان در تصمیم خود تجدید نظر کند.
ربایش دختر سفیر ساختگی است؟!
این در حالی است که وزارت کشور پاکستان از ساختگی بودن این ماجرا خبر داده است.
وب سایت خبری «داون نیوز» گزارش داد : «شیخ رشید احمد» وزیر کشور پاکستان که از سوی نخست وزیر این کشور مسئول بررسی پرونده ربایش دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد شده است در مصاحبه‌ ای اعلام کرد: ماجرا به هیچ عنوان آدم ربایی نیست.
وی این اتفاق را توطئه‌ ای برای تخریب چهره پاکستان توصیف و اعلام کرد: ما معتقدیم سازمان اطلاعاتی هند بر اساس رویکرد دائمی خود مبنی بر ایجاد هرج و مرج در پاکستان در پس پرده این ماجرا حضور دارد.
شیخ رشید افزود: تصاویر دوربین‌ های امنیتی نشان می‌ دهد، دختر سفیر افغانستان با یک آژانس از اسلام آباد به «گهکر مارکت» شهر راولپندی رفته است، این در حالی است که سفارت افغانستان در شکایت خود رفتن شخص مذکور به راولپندی را تکذیب می‌ کند.
وزیر کشور پاکستان اظهار داشت: به رغم اظهارات ضد و نقیض و مغایر با حقیقت شاکی پرونده دولت پاکستان با بازداشت راننده آژانس و بررسی بیشتر دوربین‌ های امنیتی به دنبال تکمیل تحقیقات است.
پیشتر وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعه برای چند ساعت به دست افراد ناشناس ربوده و «به شدت شکنجه» شده است.
بر اساس گزارش پلیس پاکستان، خانم سلسله بعد از خرید از بازار، با تاکسی به خانه باز می‌ گشت که فردی وارد خودرو شده و او را با خشونت بیهوش کرده است. طبق گزارش‌ ها، سلسله علی‌ خیل برای پنج ساعت در دست ربایندگان بوده است.
وزارت خارجه افغانستان یکشنبه در بیانیه‌ ای خواستار دستگیری و پیگرد آدم ربایان شد و اعلام کرد: در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان، دولت افغانستان سفیر افغانستان و دیگر دیپلمات‌ های ارشد را از اسلام آباد به کابل فرا خوانده است تا همه تهدید‌های امنیتی برطرف شود.
این وزارتخانه افزوده بود دختر سفیر افغانستان پس از آن که از دست آدم ربایان آزاد شد، در بیمارستان تحت درمان است.
افغانستان طی هفته‌ های گذشته شاهد نبردهای شدیدی با طالبان بوده و دولت پاکستان را متهم کرده است که اجازه استفاده این گروه افراطی از خاک خود را برای انجام عملیات در خاک افغانستان می‌ دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/701790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

شهید مطهری در کنار روحانیون انقلاب/ عکس

واکنش حسام‌الدین آشنا به هتاکی بی‌شرمانه محمدرضا شهبازی

قیمت پیکسل 8A احتمالاً نسبت به نسل قبل افزایش نخواهد یافت

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

کنایه‌های علی ربیعی در روز معلم؛ شلیک به اندیشه مطهری

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟

حمله مسلحانه افراد ناشناس به پزشکان در کرخه

تکذیب فوت پزشک طرحی در هرمزگان

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به 5 زن

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

مردی که تسلیم نمی‌شود

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

رادان: برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

دلار به دنبال بازه آرامش

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

زارع‌پور خبر داد؛ بسته هدیه اینترنت 30 گیگابایتی برای معلمان

گجت جنجالی ربیت R1 از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند

تیک‌تاک شاید در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود

اشتغال اهمیت دارد

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌