پیام ویژه

آخرين مطالب

گزارش بدون سانسور جماران از جلسه جهانگیری با سران عشایر و نخبگان در مورد مشکلات خوزستان + فیلم سياسي

گزارش بدون سانسور جماران از جلسه جهانگیری با سران عشایر و نخبگان در مورد مشکلات خوزستان + فیلم
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - روز جمعه جهانگیری معاون اول رییس جمهور به خوزستان رفت و با سران عشایر و نخبگان در مورد مشکلات خوزستان جلسه ای را برگزار کرد.

به گزارش جماران؛ روز جمعه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به خوزستان رفت و با سران عشایر و نخبگان در مورد مشکلات خوزستان جلسه ای را برگزار کرد.
در این جلسه انتقادات و اعتراض های شدیدی نسبت به عملکرد دولت در استان خوزستان مطرح شد.
در نهایت محسن حیدری نماینده خوزستان در خبرگان و امام جمعه موقت اهواز معترضین را آرام کرد و خود با حضور در تریبون، ضمن تأکید بر «احترام میهمان»، انتقاداتش از عملکرد دولت های مختلف در خوزستان را بیان کرد.
شیخ کروشاتی: دستگیرشدگان اعتراضات اخیر خوزستان آزاد شوند
به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، یکی از بزرگان عشایر عرب خوزستان در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر رفع محرومیت های موجود گفت: آزادی فوری دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در خوزستان نیز از جمله مطالبات مردم است.
شیخ موسی کروشاتی شامگاه جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و همچنین سران عشایر و نخبگان در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه اظهارداشت: بیکاری، محرومیت ها و بی توجه های مربوط به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهرها و روستاهای استان از جمله مطالبات مردم است؛ بنابراین آب تنها خواسته خوزستانی ها نیست.
وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت برداشت از سرشاخه های کارون، دز و کرخه باید در دستور کار دولت و وزارتخانه های مربوطه قرار گیرد افزود: بررسی ها نشان می دهد که هم‌اکنون بخش قابل توجهی از برداشت آب از سرشاخه های کارون به مصرف صنعتی و کشاورزی می رسد.
کروشاتی یادآورشد: درخواست می شود که خسارت های به وجود آمده ناشی از تنش آبی و خشکسالی در استان خوزستان از سوی دولت جبران شود.
وی بر رفع محدودیت کشت شلتوک در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: این محصول کشاورزی طی قرن های مختلف همواره در استان خوزستان کشت می شده و از دولت خواسته می شود که بدون تعیین محدودیت نسبت به تامین آب برای ادامه کشت شلتوک توسط کشاورزان اقدام کند.
این چهره برجسته در جمع بزرگان عشایر عرب خوزستان با اشاره به ولایت مداری مردم استان خوزستان و حضور اثرگذار آنها در صحنه های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: در حوادث اخیر استان خوزستان، مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند اما انتظار می رود که بازداشت شدگان جریانات اخیر نیز آزاد شوند.
کروشاتی همچنین خطاب به جوانان خوزستان عنوان کرد: مسئولان کشور صدای شما را شنیدند و باید منتظر اقدامات وعده هایی که می دهند باشیم؛ بنابراین از جوانان و مردم خوزستان می خواهیم با اعتماد همیشگی که به نظام و رهبری دارند به خانه های خود بازگردند.

پیام ویژه

دغدغه آب بهانه ای برای فریاد مردم خوزستان از سایر مشکلات است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چالش های پیش آمده فعلی ناشی از بروز آثار خشکسالی است اما باید توجه داشت آب بهانه ای برای فریاد مردم این استان بخاطر انباشته شدن سایر مشکلات باقیمانده از گذشته تاکنون است.
آیت الله محسن حیدری شامگاه جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه اظهار به اظهارات امروز مقام معظم رهبری در مورد مردم خوزستان و مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: این فرمایشات نشان دهنده توجه مستمر و همیشگی ایشان به مردم این استان است.
آیت الله حیدری بیان داشت: خواسته های مردم خوزستان دقیقا همین فرمایشان امروز مقام معظم رهبری است و چیزی بیشتر از این را نمی خواهیم.
وی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان صف خود با اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم عمومی جدا کرده اند افزود: بنابراین هر مطالبه و گفته ای که از سوی عوامل خارجی بیان شده باشد ربطی به مردم خوزستان ندارد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از اقدامات دولت در راستای کاهش مشکلات فعلی بیان داشت: با این وجود، این اقدامات در استان خوزستان مسکن هستند و نیاز است که کارهای اساسی برای رفع مشکلات موجود صورت گیرد.
حیدری با تاکید بر اینکه مشکلات موجود خوزستان ریشه در 2 جنگ تحمیلی و جنگ آب دارد عنوان کرد: پیش از جنگ تحمیلی، استان خوزستان رتبه سوم کشور در زمینه برخورداری را به خود اختصاص داده بود که بعد از آن این رتبه به 17 و در حال حاضر در جایگاه 30 کشور قرار دارد؛ لذا این شرایط شایسته خوزستان نیست.
وی بیان داشت: جنگ تحمیلی آثار مخربی را برای استان خوزستان به وجود آورده است که از جمله این آثار می توان به توسعه حاشیه نشینی و تبعات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از آن اشاره کرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی تا کنون 10 تا 12 درصد از آثار جنگ در استان خوزستان بازسازی شده است.
حیدری با بیان اینکه ایده مقام معظم رهبری در خصوص احیاء و توسعه زمین های کشاورزی خوزستان تنها 550 هزار هکتار نبوده است گفت: در نشستی که ایده احیاء زمین های کشاورزی در استان مطرح شد، ایشان بر احیاء و توسعه شبکه های زهکشی کشاورزی برای 2 میلیون هکتار تاکید کردند.
حیدری تصریح کرد: دولت در اجرای فاز اول طرح 550 هزار هکتاری اقدامات خوبی انجام داده است اما کافی نیست و باید اجرای کامل آن با جدیدت دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: کشور در حال بهره مندی از منابع تولید نفت، گاز و محصولات کشاورزی خوزستان است اما این درحالی است که عوارض این بهره مندی برای مردم استان است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم استان باهوش هستند و از همان ابتدا خط خود از اغتشاشگران را جدا کردند افزود: اما انتظار می رود که مطالبات و خواسته های به حق مردم با جدیت مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
دولت باید مطابق مصوبه شورای عالی آب از انتقال بین حوضه ای بجز مصارف شرب جلوگیری کند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوزستان یک سوم از آب کشور را داشته است گفت: این منابع هم‌اکنون در رودخانه های استان خشکیده شده است.
حیدری با بیان اینکه مردم خوزستان با انتقال آب برای مصارف شرب مشکلی ندارند گفت: اما باید توجه داشت که در حال حاضر به بهانه شرب، آب کارون برای استفاده کشاورزی و فعالیت کارخانجات فولا در حال انتقال است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: همواره مصوبه 25 دی ماه سال 1392 شورای عالی آب کشور مبنی بر ممنوعیت هرگونه برداشت از سرشاخه ها بجز مصارف شرب را خواستار هستیم.
پنج سال پیش نسبت به ایجاد سدهای متعدد در بالا دست هشدار داده شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: پنج سال پیش در منبر نماز جمعه نسبت به تبعات جبران ناپذیر ایجاد سدهای متعدد در بالا دست هشدار داده شده بود که انتظار می رفت مسئولان از بروز این مشکلات پیشگیری می کردند.
حیدری بیان داشت: با توجه به روزهای پایانی دولت، درخواست می شود که در همین دولت طی مصوبه ای در شورای عالی آب ، دستور داده شود که برخی از دریچه های انتقال آب مسدود شود تا این اقدام باعث ایجاد جان دوباره در رودخانه های کارون، دز و کرخه شود.

پیام ویژه

استاندار: خوزستان دارای مجموعه ای از مشکلات و چالش ها است
استاندار خوزستان گفت: این استان علیرغم ظرفیت های متعدد اقتصادی در زمینه های مختلف، دارای مجموعه ای وسیع از مشکلات و چالش ها است.
قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان در محل سالم امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه اظهارداشت: معاون اول رئیس جمهوری طی روزهای گذشته با جدیت موضوع مشکلات استان خوزستان را مورد پیگیری قرار داده است.
وی ادامه داد: این پیگیری ها نیز منجر به مصوبه ارزشمند هیات دولت برای اختصاص منابع مالی مورد نیاز برای کاهش آثار خشکسالی و تنش آبی در استان خوزستان شد.
استاندار خوزستان اضافه کرد: این پیگیری ها نیز تا امروز از سوی دولت و شخص معاون اول رئیس جمهوری ادامه داشته و از همین رو نیز با حضور وی، بازدیدی کارشناسی از سد کرخه و همچنین تالاب هورالعظیم صورت گرفته است.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه فردا نیز نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی با حضور معاون اول رئیس جمهوری برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش مشکلات برگزار خواهد شد گفت: این مقام مسئول در دولت (اسحاق جهانگیری) اشراف بسیار خوب و دقیقی به مسائل استان خوزستان دارد و قطعا با دستوراتی که ابلاغ می شود بخش مهمی از چالش ها قابل رفع خواهد بود.
وی تصریح کرد: استان خوزستان در دوران پیروزی مشروطه، انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و حمایت از تمامیت ارضی کشور، ولایت فقیه و هچنین جمهوری اسلامی نقش برجسته و غیرقابل انگاری داشته و خواهد داشت.
استاندار خوزستان با بیان اینکه علیرغم اقدامات بسیار خوبی که از سوی دولت و نظام در استان انجام شده، خوزستان همچنان با مجموعه ای از مشکلات و چالش ها روبرو است گفت: به عنوان مثال، خوزستان در دوران پرآبی دارای مشکلاتی است که این مشکلات در زمان کم آبی نیز شکل متفاوتی پیدا می کنند.
سلیمانی دشتکی به بروز مشکلات پیش آمده درجریان تنش آبی و همچنین بروز پدیده خشکسالی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: این مشکلات باعث خسارات متعددی شده که باید با حفظ وحدت و یکپارچکی به دنبال رفع اساسی آنها بود.

پیام ویژه

یکی از بزرگان بختیاری در خوزستان: مردم خوزستان هرگونه اغتشاشگری را محکوم می کنند
یکی از بزرگان قوم بختیاری در خوزستان گفت: مطالبه گری مردم از طریق مراجع قانونی ادامه خواهد داشت اما در این بین هرگونه اغتشاشگری محکوم است.
گودرز عیدوندی در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و همچنین سران عشایر و نخبگان در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه اظهارداشت: اقوام و عشایر خوزستان همواره به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و باید توجه داشت که عوامل اغتشاشگر از ما مردم خوزستان نیستند.
وی با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران موضوع مشکلات مردم با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد گفت: مسئولان باید رسیدگی فوری به چالش های پیش آمده ناشی از تنش آبی و همچنین بروز پدیده خشکسالی را به صورت مستمر دنبال و رفع کنند.
این چهره برجسته قوم بختیاری در خوزستان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور به این استان بستگی دارد و در عین حال شاهد پدید آمده مشکلاتی هستیم که رفع آنها نیازمند توجه و رسیدگی مسئولان دارد.
عیدوندی بیان داشت: به نظر می رسد که از جمله بی توجهی های صورت گرفته به استان خوزستان بخاطر بکارگیری نشدن چهره های مدیریتی استان در هیات دولت است.
وی ادامه داد: از دولت جدید درخواست می شود که حتما از ظرفیت چهره های مدیریتی استان خوزستان در جمع اعضای هیات دولت استفاده کند.


حجم ویدیو: 89.49M | مدت زمان ویدیو: 00:04:54
دانلود ویدیو

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/704657/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی؛ جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان ها، در تعارض است

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

اصولگرایان منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت