پیام ویژه

آخرين مطالب

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

حضور افکار مختلف در کابینه بعدی، شرطی اساسی برای عبور از بحران‌های کشور است فرهنگی و اجتماعی

حضور افکار مختلف در کابینه بعدی، شرطی اساسی برای عبور از بحران‌های کشور است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت سیزدهم، اظهار کرد: از سال 76 تا به امروز، جریان اصلاح‌طلبی مطالبات اکثریت جامعه را نمایندگی کرده است. در حال حاضر مطالبات اصلی اکثر مردم جامعه این است که به حقوق اصلی‌شان توجه شود و این حقوق دارای دو رکن اصلی عدالت و آزادی است.
وی افزود: مردم ما خواهان آزادی در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند. همچنین مردم ما می‌خواهند عدالت به معنای بسیط کلمه رعایت شود. ما در جریان اصلاح‌طلبی وقتی از عدالت صحبت می‌کنیم، منظورمان توزیع عادلانه ثروت است.
معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی ابراز عقیده کرد: بین نگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نسبت به عدالت تفاوت اساسی وجود دارد.
صابریان تاکید کرد: بنابراین خواسته عمومی جریان اصلاح‌طلبی نه فقط از دولت سیزدهم، بلکه از مجموعه حاکمیت کشور این است که همان آرمان‌های اصیل انقلاب که مردم رکن اساسی آن‌ها بودند، رعایت شود. همواره مردم باید محور اقدامات ما قرار گیرند. نمی‌توان همواره حرف از مردم زد، اما جایی که لازم است صدای مردم را بشنویم، بی‌توجه باشیم. این با آرمان‌های حکومت‌داری صحیح و عادلانه مغایر است.
وی ادامه داد: حال اینکه دولت سیزدهم بتواند به این خواسته مردم، یعنی عدالت و آزادی که برگرفته از آرمان‌های انقلاب است، عمل کند یا نکند، به خودش برمی‌گردد. اگر بخواهد و اراده داشته باشد، می‌تواند به آن عمل کند. برای انجام این کار کابینه دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که البته گاهی اخبار ناامیدکننده‌ای در مورد کابینه دولت بعدی و کسانی که به منظور حضور در کابینه با آنان مذاکره شده است، به گوش می‌رسد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای رئیسی با شرایط بسیار سخت سیاسی دولت را تحویل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال‌های 76، 84 و 92 در فاصله بین انتخابات و تنفیذ ریاست جمهوری، نوعی امیدواری نسبت به بهبود اوضاع در جامعه وجود داشت. اما در حال حاضر امید چندانی در جامعه دیده نمی‌شود. فضای عمومی جامعه نشان می‌دهد که مردم از دولت آینده انتظار دارند بتواند مشکلات آنان را حل کند و این شرایط را برای دولت بعدی سخت می‌کند.
صابریان با تاکید بر اینکه دولت موفق با کابینه متخصص و پاکدست شکل می‌گیرد، عنوان کرد: به گواه اعداد و ارقام و اسناد و مدارک، دولت آقای خاتمی موفق‌ترین دولت پس از انقلاب بوده است. رئیس دولت اصلاحات خودش اقتصاددان نبود، اما بهترین عملکرد در حوزه اقتصاد را داشت، چون همکاران فوق‌العاده‌ای در این حوزه برای خودش انتخاب کرده بود. همچنین در حوزه سیاست خارجه چندان تخصصی نداشت، اما این عرصه را به دست متخصصین سپرد و ایران یکی از مشعشع‌ترین دوران خودش در عرصه سیاست خارجه را در دوران ریاست جمهوری وی تجربه کرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای خاتمی در حوزه فرهنگ متخصص بود و اهالی فرهنگ و رسانه خوش‌ترین خاطرات خودش را از آن دوران دارد. لذا انتخاب یک کابینه کارامد، برای حل مشکلات کشور بسیار ضروری است. به عنوان مثال کابینه آقای احمدی‌نژاد، تیم بسیار ضعیفی بود. آقای احمدی‌نژاد نخبگان و متخصصین را کنار زد و باوجود اینکه در هشت ساله دولتش حدود 800 میلیارد دلار درامد نفتی وارد کشور شد، که این میزان برابر بود با کل درامد نفتی ایران از آغاز کشف نفت تا آن روز، اما عملکرد دولت‌های نهم و دهم بسیار ضعیف بود و کشور نتوانست از آن درامدهای خود استفاده کند؛ چراکه کابینه درستی در آن دو دولت انتخاب نشده بود.
معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی اضافه کرد: لذا با توجه به شرایط بحرانی امروز و یاس و ناامیدی حاکم بر جامعه، ضروری است دولت سیزدهم حتما از افراد متخصص و کارامد در کابینه خود استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با استفاده از یک جناح کشور را اداره کرد، بیان کرد: برای اداره کشور نمی‌توان سعی و خطا کرد. افرادی که در سطح کلان دارای رزومه و کارنامه‌ای نیستند، نباید وارد کابینه شوند. کسانی باید در کابینه آقای رئیسی حضور داشته باشند که فارغ از تعلقات جناحی، توان اداره کشور را داشته باشند و در عرصه مدیریتی دارای کارنامه خوبی باشند. آقای رئیسی گفته است شرط حضور در دولتش، قبول داشتن وی نیست. این حرف بسیار مثبتی است، اما باید دید آیا در عرصه عمل هم این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.
صابریان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا اقای رئیسی از بین اصلاح‌طلبان نیز کسی را برای کابینه خود انتخاب خواهد کرد یا نه، گفت: در بین بدنه جریان اصولگرایی اختلافات بسیار شدیدی وجود دارد. لذا من فکر می‌کنم تاکیدهای آقای رئیسی مبنی بر فراجناحی بودن کابینه‌اش، به این معناست که وی کابینه خود را از بین احزاب مختلف اصولگرا انتخاب خواهد کرد، تا بدین ترتیب بتواند التهابات درونی جریان اصولگرا را مدیریت کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب افراد مشخصی هستند. تیم مدیریتی جریان اصلاح‌طلبی متشکل از افراد کابینه و مدیران دولت آقای خاتمی و نمایندگان مجلس ششم می‌باشد. نمی‌شود یک فردی را که نیروی دست چندم جریان اصلاح‌طلبی است وارد کابینه کرد و ادعا کرد که اصلاح‌طلبان هم در کابینه حضور دارند.
وی تاکید کرد: افراد شاخص و تاثیرگذار در جریان اصلاح‌طلبی، افراد مشخصی هستند و آقای رئیسی اگر می‌خواهد اصلاح‌طلبان را هم وارد کابینه خود کند، باید با این افراد وارد مذاکره شود. به این شکل می‌توان یک دولت فراجناحی تشکیل داد. کابینه فراجناحی، به معنای حضور افکار مختلف در کابینه است، نه افراد مختلف.
صابریان بیان کرد: وقتی یک فرد اصلاح‌طلب برای وزارت اقتصاد انتخاب می‌شود، این پیام به جامعه داده می‌شود که دولت به دنبال فعال کردن بخش خصوصی و بخش تعاونی و کاهش رانت‌خواری است. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد به یک اصلاح‌طلب سپرده شود، این پیام به جامعه مخابره می‌شود که دولت به دنبال حمایت از رسانه و هنرمندان است، اما اگر این وزارتخانه به یک اصولگرا سپرده شود، این پیام به جامعه داده می‌شود که دولت به دنبال محدود کردن رسانه و هنرمندان است.
معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی عنوان کرد: لذا آقای رئیسی حتما باید به حضور افکار و ایده‌های مختلف در دولتش توجه داشته باشد و افرادی را به کابینه خود راه دهد که در گذشته دارای عملکردی شفاف بوده‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/704675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به جای گوشی 5 میلیون تومانی می‌توانید شارژر 50 واتی جدید سامسونگ را بخرید!

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم