پیام ویژه

آخرين مطالب

آخر هفته چی بازی کنیم؟ خواندنی ها

آخر هفته چی بازی کنیم؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - زومجی / در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، ترکیبی از بازی‌های بزرگ و مستقل ارزشمند را داریم. همراه ما باشید. 
این هفته سراغ معرفی چهار بازی مختلف رفته‌ایم و سعی کرده‌ایم تا هم بازی‌های بزرگ نسبتا قدیمی را داشته باشیم و هم آثار مستقلی که ارزش تجربه بسیار بالایی دارند.
Gears of War

پیام ویژه


در معرفی بازی‌های بزرگ این سری مقاله‌ها، به‌سراغ آثاری می‌رویم که در گذر زمان ارزش تجربه‌شان را از دست نداده‌اند و کماکان می‌توانند بسیار لذت‌بخش باشند و خب اولین نسخه از سری Gears of War هم اثری است که قطعا چنین شرایطی دارد. اولین نسخه این مجموعه توسط استودیو اپیک گیمز ساخته و توسط مایکروسافت هم ابتدا به‌عنوان یک بازی انحصاری برای ایکس باکس 360 در سال 2006 منتشر شد و بعد‌ها نسخه کامپیوتر آن هم در دسترس قرار گرفت. 
Gears of War در زمان خودش از آن دست بازی‌هایی بود که مکانیک‌های جالبی برای یک تجربه شوتر سوم‌شخص معرفی کرد و سیستم سنگرگیری بسیار کاربردی آن، اسلحه‌های جذابش و کلا مکانیک‌های مبارزاتش از جمله مواردی بودند که نه فقط در آن زمان بلکه حتی همین الان هم می‌توان از آن‌ها لذت زیادی برد.
اما جدا از جذابیت‌ها در گیم پلی، Gears of War از آن دست شوتر‌هایی است که داستان خوبی هم برای روایت کردن دارد؛ شخصیت مارکوس فنیکس و اعضای گروهش شخصیت‌هایی بی‌نهایت دوست‌داشتنی هستند که دنبال کردن ماجراهای حماسی مبارزات آن‌ها هم لذت‌بخش و هم حسابی تاثیرگذار است. 
Gears of War در زمان خودش جزو بازی‌هایی با گرافیک بسیار خوب بود و با اینکه گذشت 15 سال روی این جنبه از بازی تاثیر گذاشته، ولی قطعا با تجربه شدیدا کهنه‌شده‌ای هم طرف نخواهید بود که تو ذوق بزند. پس اگر به هر دلیلی تا امروز سراغ اولین نسخه از این مجموعه شوتر ارزشمند نرفته‌اید، هنوز هم برای این کار دیر نشده است و می‌توانید از این یادگاری همیشه جذاب کلیف بیلزینسکی و اعضای تیمش حسابی لذت ببرید. 
Northgard

پیام ویژه


تا امروز بازی‌های استراتژی مشهور زیادی را در مقالات‌مان معرفی کرده‌ایم و خب این بار سراغ اثری در این سبک رفتیم که شاید مشهور نباشد، اما در قالب یک تجربه مستقل اثر استراتژی بسیار دلچسبی تقدیم مخاطبش می‌کند. Northgard در سال 2018 عرضه شد و استودیو شیرو گیمز سازنده و ناشر آن است. 
Northgard ما را با وایکینگ‌هایی همراه می‌کند که موفق به کشف سرزمینی پر رمز و راز شده‌اند و به‌دنبال سکونت در آن هستند. اینجاست که بازیکن باید با مدیریت درست به آن‌ها کمک و البته در برابر تهدید‌های مختلف مقاومت کند. برای این منظور امکان ساخت سازه‌های مختلفی فراهم شده و می‌توانید وایکینگ‌هایتان را به شکلی می‌خواهید تربیت کنید و وظایفی چون جمع‌آوری منابع یا جنگیدن را بر عهده آن‌ها بگذارید.
دنیای بازی پر از شگفتی‌های مختلف است و موجودات ساکن آن می‌توانند حسابی شما را به چالش بکشند و باید حسابی برای نبرد با آن‌ها و همینطور وضعیت کلی جهانی که کشف کرده‌اید خودتان را آماده کنید. 
Northgard همچنین یک بخش داستانی هم دارد که چالش‌های خوبی برای اثری در این سبک پیش‌روی مخاطبش می‌گذارد. به‌طور کلی طرفداران سبک استراتژی همزمان که این روز‌ها بازی‌های زیادی هم در این سبک ندارند، می‌توانند حسابی از تجربه Northgard لذت ببرند. بازی در زمان عرضه هم کیفیت خوبی داشت اما الان و به‌لطف آپدیت‌هایی که طی سه سال گذشته دریافت کرده، کامل‌تر و بهتر هم شده است. 
Euro Truck Simulator 2

پیام ویژه


اگر در این روز‌ها دلتان اثری می‌خواهد که به معنی واقعی کلمه آرامش‌بخش باشد، قطعا نشستن پشت فرمان یک کامیون در بازی Euro Truck Simulator 2 این حس را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. کلا مجموعه بازی‌های Truck Simulator از حیث ارائه چنین حسی بسیار لذت‌بخش هستند و در این مقاله سراغ نسخه Euro Truck Simulator 2 رفتیم اما بازی‌های دیگر این مجموعه هم دست‌کمی از آن ندارند. 
Euro Truck Simulator 2 با اینکه امکانات زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد، اما قطعا جذاب‌ترین بخش آن همان بار زدن یک محموله و پس از آن رانندگی تا رساندنش به مقصد است. سازندگان نقشه بزرگی با محوریت شهر‌های اروپایی برای‌تان تدارک دیده‌اند که این نقشه با بسته‌های الحاقی پرتعداد بازی بزرگ‌تر هم می‌شود. لذت رانندگی در جاده‌های بازی و تماشای بناهای مشهوری که شبیه‌سازی شده‌اند، همین کار ساده رساندن یک بار به مقصد را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند و البته که در این راه باید حواس‌تان به رعایت قوانین مختلف و رانندگی اصولی هم باشد. 
جدا از این ویژگی، در Euro Truck Simulator 2 همچنین می‌توانید کسب و کار خودتان را گسترش بدهید و جدا از رانندگی، کارهایی مثل استخدام رانندگان مختلف و موارد دیگر را هم مدیریت کنید. گستردگی بسیار بالای بازی و در عین حال ساده بودن یادگیری اصول کلی آن Euro Truck Simulator 2 را برای همه به اثری مناسب تبدیل کرده و اگر اندک علاقه‌ای به ماشین و مخصوصا کامیون دارید، تجربه این اثر به‌تان پیشنهاد می‌شود. 
Atom RPG

پیام ویژه


آخرین بازی این هفته هم یک اثر مستقل دیگر با نام Atom RPG است که بهشتی برای طرفداران آثاری مثل فال‌اوت یا Wasteland به‌حساب می‌آید. Atom RPG که دنباله آن هم به‌شکل یک تجربه Early Access در دسترس قرار دارد، در سال 2016 عرضه شده و استودیو AtomTeam وظیفه ساختش را برعهده داشته است. 
Atom RPG بازیکنان را به شوروی می‌برد؛ اما شوروی که در اثر یک نبرد اتمی تبدیل به ویرانه شده و بازیکنان در نقش یکی از بازماندگان این اتفاق،‌ حال باید در خرابه‌های پس از جنگ به ماجراجویی بپردازد. Atom RPG هر آنچه که یک از اثر نقش آفرینی آخرالزمانی کلاسیک بخواهید دارد؛ از بخش ساخت کاراکتر بسیار کامل گرفته تا تنوع بسیار بالای مهارت‌ها که امکان دستیابی به شخصیتی کاملا منحصربه‌فرد برای هر بازیکن را فراهم می‌کنند.
از طرف دیگر بازی ماموریت‌های متنوعی هم دارد که می‌توانید با آزادی‌عمل بسیار بالایی آن‌ها را به شکلی که دوست دارید انجام بدهید و یک تجربه کاملا خاص برای خودتان رقم بزنید. 
سیستم دیالوگ‌ها و تاثیری که آن‌ها در بازی می‌گذارند و همینطور دشمنان جالبی که برای رویارویی با آن‌ها یک سیستم مبارزه نوبتی به سبک نسخه‌های اول فال‌اوت طراحی شده، از دیگر ویژگی‌های مهم Atom RPG به‌حساب می‌آیند. به‌طور کلی اگر شما هم خاطرات زیادی با آثاری چون فال‌اوت دارید، Atom RPG گزینه بسیار ایده‌آلی برای‌تان خواهد بود. 
در پایان لطفا نظرات‌تان را در مورد بازی‌های این هفته با ما به‌ اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/707846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

مرغ کیلویی چند؟

واکنش ها به تذکر دفتر رهبری در مورد گشت ارشاد جدید/ طرح نور تعطیل می شود؟

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

پدر گلاب ایران درگذشت

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است/ جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

دامغان لرزید

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور