پیام ویژه

آخرين مطالب

شریعتمداری در مراسم رونمایی از سیستم های مدیریت اطلاعات یکپارچه: 88 درصد خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی شد وزارت رفاه

شریعتمداری در مراسم رونمایی از سیستم های مدیریت اطلاعات یکپارچه: 88 درصد خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی شد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با توسعه خدمات الکترونیکی، 80 میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد که اقدام بسیار ارزشمندی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانه های مدیریت اطلاعات یکپارچه سامانه های مدیریت اطلاعات یکپارچه (آمار،برنامه ریزی،پژوهش،منابع انسانی،تشکیلات...) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه که رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز حضور داشت ، تاکید کرد: امیدوارم این مسیر ارزشمندی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش گرفته، همچنان ادامه پیدا کند.
وی افزود: هر 4 سال، نظام سیاسی، رئیس جمهور، معاونین و وزرا تغییر می‌کنند اما از آنجا که هدف همه، خدمت رسانی به مردم است، مدیران میانی باید مسیر ریل گذاری شده را ادامه دهند.
شریعتمداری تاکید کرد: بنابراین مسیری که به عنوان زیرساخت ایجاد شده باید با قوت پیش گرفته شود و همه حکمرانان به آن توجه کرده و آن را دنبال کنند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما به سهم خود برای رشد و تعالی کشور تلاش کردیم تا با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات دهی به جامعه هدف را پایدار و ماندگار سازیم.
وی، پیشرفت در حوزه آمار و اطلاعات این وزارتخانه را مدیون تلاش های همکاران و مدیران فعلی دانست و تصریح کرد: بسیار خشنودم در آخرین روزهای فعالیت دولت، مسیر خوب و ارزشمندی با تلاش های متمادی پیش گرفته شد و توانستیم آن را شتاب دهیم، امیدوارم در سال های آتی نیز این روند ادامه پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هشتاد درصد 188 عنوان خدمت شناسنامه دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعه هایش در سطح کشور الکترونیکی شده که بیش از دو سوم آن در سال‌های 98 و 99 بوده است.
وی ادامه داد: این اهتمام همکاران باعث شد جایگاه سازمان های تابعه ارتقاء پیدا کند به گونه ای که موفق شدیم با ارزیابی های صورت گرفته برون سازمانی به عنوان دستگاه برتر در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و شفافیت معرفی شویم.
وی ادامه داد: با ایجاد سامانه یکپارچه در حوزه آمار و اطلاعات، خوشبختانه به سطح بالایی از جریان دیتا دست یافتیم، 29 سامانه اصلی ایجاد شد تا همه سامانه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکپارچه شده و امکان تبادل اطلاعات و داده ها با سایر دستگاه های مرتبط فراهم شود.
وی تاکید کرد: گستردگی های زیرمجموعه، باعث می‌شد رتبه وزارتخانه تا رسیدن به ایده آل فاصله پیدا کند اما خوشبختانه رتبه اول خدمات الکترونیکی را کسب کردیم و این امکان فراهم شد تا سازمان بنگاه ها ارزیایی شوند و به جایگاه واقعی خود برسند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صدور مجوزهای شفاف و حذف تشریفات زائد کاهش محسوسی پیدا کرده است.
به گفته وی، اگر بسیاری از فعالیت ها الکترونیکی نشده بود، میلیون ها مراجعه به وزارتخانه صورت می‌گرفت که خوشبختانه در سال 99 با ایجاد خدمات الکترونیکی 80 میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد.
شریعتمداری بیان کرد: در ستاد وزارتخانه، 49 خدمت، شناسنامه دار شدند که 38 خدمت آن در سال های 98 و 99 انجام شد و همگی محصول تلاش مدیران فعلی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پایگاه اطلاعات تعاونی های کشور با حضور رییس جمهوری رونمایی شد که شامل شفافیت و برخورد با فساد بود.
وی اتصال این سامانه به سازمان ثبت اسناد کشور با کمک آقای رئیسی در سمت رییس قوه قضائیه را از اقدامات ارزشمند دانست که به توسعه فعالیت های تعاونی ها در سراسر کشور کمک زیادی کرد.
شریعتمداری گفت: پایگاه های اطلاعات و خدمات سازمان بهزیستی باعث شد از اموال محرومین صیانت شود.
وی افزود: متاسفانه پیش از این حتی از اموال سازمان بهزیستی هم سوء استفاده می شد اما در حال حاضر، همه فرآیند ها و فعالیت ها شفاف و روشن است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت فعالیت های پژوهشی اظهارداشت: پژوهش و پژوهشگری در نوع خود بسیار مقدسی است اما همین کار مقدس اگر شفاف نباشد به فساد آلوده می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما پژوهش نیز دستخوش اقدامات فسادآمیزی شدکه با راه اندازی سامانه تجمیع اطلاعات پژوهشی در وزارتخانه، این روند شفاف و روشن می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در سازمان تامین اجتماعی نیز اقدامات بزرگی از جمله خدمت 3070 انجام شد، بیان کرد: بیش از 2 هزار بخشنامه صادره در سازمان به 40 بخشنامه کاهش یافت، تنقیح و اصلاح همه قوانین و مقررات حاکم بر نظام تامین اجتماعی و قرار دادن آنها در یک سامانه شفاف و قابل دسترس از اقدامات بزرگ دیگر بود.
شریعتمداری تصریح کرد: 48 خدمت سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی و به صورت غیر حضوری به همه ذینفعان ارائه می شود که باعث شد 70 میلیون نفر مراجعه به این سازمان در سراسر کشور کاهش پیدا کند. حذف دفترچه تامین اجتماعی و الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی و پزشکی از اقدامات دیگری بود که شریعتمداری بدان اشاره کرد.
وی، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را دستاوردی بزرگ دانست و گفت: این پایگاه، تبدیل حمکرانی غیر هدفمند به یک حکمرانی داده محور بود که خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت.
در این مراسم از سامانه های مدیریت اطلاعات یکپارچه (آمار،برنامه ریزی،پژوهش،منابع انسانی،تشکیلات...)و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه با حضور مدیران و معاونین مربوطه و باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات رونمایی شد.
در حوزه شفافیت فاصله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه ها چشمگیر است
در ادامه این مراسم، دبیر شواری اجرایی فناوری اطلاعات با بیان اینکه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال تجربه گذر به دولت هوشمند است گفت: دولت هوشمند چند رکن دارد که شفافیت، کارآمدی، مشارکت شهروندان، پاسخگویی ، مدیریت بهینه منابع و در آخر ارائه و تحویل سرویس متناسب با نیاز شهروندان از ارکان اصلی آن است. 
باقری اصل افزود: امروز 5 هزار و 238 دیتاکاتالوگ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گردآوری شده که نشان دهنده اجرایی کردن دولت هوشمند است؛ وقتی دیتا کاتالوگ وجود داشته باشد، می توان دو مسیر اشتراک گذاری و آزاد سازی داده ها را همزمان انجام داد.
وی تاکید کرد: این رویکردها در تمام سامانه هایی که امروز رونمایی شد به چشم می خورد.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: شاخص های ما برای سنجش خدمات دولت الکترونیک مشخص و دقیق است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس تمام این شاخص ها توانست در بین ١66 نهاد دولتی و حکومتی رتبه اول را کسب کند. 
باقری اصل افزود: برخی از نهاد ها می پرسیدند که چگونه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته است در این شاخص ها امتیاز بیاورد و پاسخ ما این بود که در امتیاز دهی بسیار دقت شده است.
وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته بسیاری از سامانه های خود را الکترونیکی کرده است گفت: شفافیت موضوع مهمی است که در این وزارتخانه به صورت جدی به آن پرداخته شده است .
باقری اصل با تاکید بر اینکه شاخص ها و مبناهای ما روشن است خاطر نشان کرد: ارزیابان سه مرتبه و برای دستگاه‌های اول، چهار تا پنج مرتبه ارزیابی می کنند، 25 دستگاه اول را شخصا سه بار ارزیابی کردم.
وی اظهار داشت: ما می خوهیم وزارتخانه ها آنقدر رشد کنند تا وقتی برنامه ملی دولت هوشمند تدوین شد امکان اجرای آن فراهم شود .
دبیر شواری اجرایی فناوری اطلاعات گفت: برای این کار اول باید لایه داده ها تعیین شود، استانداردها مشخص شود و تعامل پذیری شکل بگیرد .
وی با بیان اینکه امروز WIX مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته گفت: اینها نشان دهنده هوشمندی در تمام لایه ها هست و امیدوارم نتیجه آن، پاسخگویی و شفافیت باشد که ارکان اصلی توسعه دولت هوشمند است.
باقری اصل تاکید کرد: تجربیات این سامانه ها در اختیار سایر دستگاه ها هم قرار گیرد.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تاکید کرد: در حوزه شفافیت، فاصله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه ها چشمگیر است و سایرین باید تلاش کنند تا به این وزارتخانه برسند.
وی با بیان اینکه از نشست پانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات، در هر نشست یک سامانه از زیر مجموعه های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شده است گفت: سامانه جامع رفاه ایرانیان، حوزه سلامت الکترونیک، 30خدمت تامین اجتماعی، سامانه یکپارچه صندوق بازنشستگی و سامانه هوشمند تعاون کشور از جمله این موارد بوده است .
باقری اصل، موفقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوارم این مسیر تحول ادامه پیدا کند.
10 اَمرداد 1400 12:58
کد خبر : 243,082
کلیدواژه ها: شریعتمداری,وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی,رونمایی از سیستم های مدیریت اطلاعات یکپارچه
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/709884/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند