پیام ویژه

آخرين مطالب

آیا کاربران آیفون وفادارتر از اندرویدی‌ها هستند؟ خواندنی ها

آیا کاربران آیفون وفادارتر از اندرویدی‌ها هستند؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - زومیت / به‌تازگی یک نظرسنجی برگزار شده است که آمار جالبی از وفاداری کاربران اندروید و iOS به سیستم‌ عامل مورد استفاده‌شان ارائه می‌کند.
بازار تلفن‌ هوشمند ایالات متحده آمریکا در چند سال گذشته به نوعی تعادل رسیده است. بسیاری از مردم در حال خرید دستگاه‌هایی با iOS اپل هستند و گروهی دیگر محصولاتی با پلتفرم اندروید گوگل خریداری می‌کنند؛ این واقعیت باعث می‌شود هر کدام از این دو دسته، تقریبا 50 درصد بازار را از آن خود کند؛ اما همیشه شرایط یکسان نیست و اخیرا سهم بازار اندروید به نفع iOS کاهش یافته است و شرکت کوپرتینویی توانسته فروش بیشتری داشته باشد.
اما چه چیزی پشت کاهش آهسته سهم بازار اندروید در ایالات متحده آمریکا است. بر اساس داده‌های CIRP، دلیل این اتفاق «وفاداری» است.
اعداد کوچک تفاوت‌های بزرگی ایجاد می‌کنند
بر اساس اطلاعات CIRP، اندروید در سال 2017 حدود دوسوم بازار تلفن‌ هوشمند ایالات متحده آمریکا را در اختیار داشت؛ ولی تنها حدود یک‌سوم بازار برای iOS بود.
به گزارش Androidauthority، در آن زمان اندروید از رتبه وفاداری 91 درصدی برخوردار بود؛ درحالی‌که iOS رتبه وفاداری 86 درصدی داشت. این بدان معنا است که 91 نفر از 100 خریدار گوشی‌های اندرویدی، هنگام ارتقا به گوشی‌های هوشمند جدید بار دیگر این سیستم‌عامل را انتخاب می‌کردند. طی چهار سال گذشته، وفاداری به این سیستم‌عامل در ایالات متحده آمریکا تغییر چندانی نکرده؛ اما وفاداری به iOS به‌آرامی روند صعودی داشته است.
مایک لوین، شریک و ‌هم‌بنیان‌گذار CIRP، در این باره می‌گوید: «وفاداری و تعویض دستگاه می‌تواند بعضی از تغییرات سهام هر کدام از سیستم‌عامل‌ها در بازار را توضیح بدهد؛ کاربران iOS کمترین مهاجرت را به پلتفرم دیگر داشته‌اند و بدین ترتیب وفادارتر هستند. در سه‌ماهه اخیر اپل در وفاداری پیشرو بوده است؛ به‌طوری که 93 درصد از دارندگان آیفون دستگاه خود را با محصول دیگری از همین شرکت تعویض کرده‌اند که این مقدار در مقابل 88 درصد از صاحبان گوشی‌ هوشمند اندرویدی که در کنار این سیستم‌عامل باقی مانده‌اند بیشتر است.»
در طول چندین سال گذشته، iOS موفق شده است حدود پنج درصد وفاداری بیشتری به‌ دست آورد؛ درحالی‌که اندروید بدون تغییر مانده است. این مسئله به اپل اجازه داد سهم iOS در فعال‌سازی تلفن‌ هوشمند جدید را به‌طور مداوم افزایش بدهد.
وفاداری اندرویدی‌ها بدون تغییر باقی مانده است
به عبارت دیگر، وفاداری کاربران اندروید بدون تغییر باقی مانده؛ درحالی‌که وفاداری کاربران iOS افزایش یافته است. با وجود تفاوت کم درصد وفاداری کاربران این دو پلتفرم، این اتفاق اجتناب‌ناپذیر در حال رخ دادن است.
CIRP این اعداد را از طریق نظرسنجی از 500 نفر که در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 2021، گوشی هوشمند خریداری کرده بودند به دست آورده است. شاید گروه استفاده‌شده کوچک باشد؛ اما یافته‌های کلی سهم بازار CIRP با سایر شرکت‌های تحقیقاتی مطابقت دارد. به‌عنوان مثال، داده‌های کانترپوینت نشان می‌دهد که سهم iOS از بازار ایالات متحده آمریکا در سال گذشته حدود 50 درصد بوده است.
برندها داستان‌های دیگری برای گفتن دارند
در جایی که داده‌های CIRP به ما نشان می‌دهد وفاداری به اندروید به‌طور کلی ثابت مانده است، اطلاعات SellCell چیز دیگری می‌گوید. SellCell اخیراً از 5000 شهروند آمریکایی در مورد تلفن همراهشان نظرسنجی کرده و یافته‌های جالبی در مورد هر کدام از برندها به دست آورده است.
ابتدا باید به این مسئله اشاره کرد که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، وفاداری به اپل بسیار بالا و 92 درصد است که این مقدار نسبت به وفاداری به همین برند در دو سال پیش، تقریبا 1٫5 درصد بهبود یافته است؛ این مسئله با داده‌های CIRP مطابقت دارد. در همان دوره دوساله، وفاداری به نام تجاری سامسونگ از 85٫7 درصد به 74 درصد کاهش یافته است. این بدان معنا است که از هر چهار کاربر سامسونگ، بیش از یک نفر گفته‌اند قصد دارند دفعه بعدی که دستگاه خود را ارتقا می‌دهند، برند دیگری انتخاب کنند. به طرز شگفت‌انگیزی، 53 درصد از افرادی که قصد خرید از یک برند دیگر غیر از سامسونگ داشته‌اند، به آیفون روی آورده‌اند.
کاربران سایر برندهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز وفاداری خود را از دست داده‌اند. وفاداری به پیکسل گوگل از 84 درصد در سال 2019 به 65٫2 درصد در سال 2021 رسیده است. شرایط برای موتورولا و ال‌جی بسیار بدتر بوده و به ترتیب 71 درصد و 62٫6 درصد از صاحبان گوشی‌های هوشمند این برندها گفته‌اند قصد دارند محصولات دیگر شرکت‌ها را امتحان کنند.
متأسفانه داده‌های CIRP و SellCell محدود به مصرف‌کنندگان ایالات متحده آمریکا است و از مردم خارج از این منطقه نظرسنجی نکرد‌ه‌اند.
چرا آمار وفاداری به برندها تغییر کرده است؟
مهم‌ترین سؤال این نیست که کدام برند توانسته است بیشترین وفاداری را حفظ کند؛ بلکه دلیل تغییر تدریجی این فاکتور مهم است. کوتاه‌ترین جواب برای این سؤال یک واژه است: حریم خصوصی.
SellCell متوجه شده است که 31٫5 درصد از پاسخ‌دهندگان، به دلیل نگرانی از حریم خصوصی دستگاه‌های خود قصد مهاجرت از سامسونگ به آیفون داشته‌اند. اپل در سال‌های اخیر روی مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز بیشتری داشته است. 25٫2 درصد دیگر از مهاجران گفتند به دلیل قیمت مناسب دیگر برندها، سامسونگ را ترک خواهند کرد.
البته باید به این مسئله نیز اشاره کرد که همه دارندگان آیفون راضی نیستند و برخی حتی به برندهای دیگر روی می‌آورند. حدود 38 درصد از دارندگان آیفون، فناوری بهتر برندهای دیگر را دلیل مهاجرت خود می‌دانند؛ همچنین 26٫4 درصد از آن‌ها طراحی دیگر شرکت‌ها را ترجیح می‌دهند و 12٫9 درصد از کاربران قصد استفاده از ویژگی‌های جدیدتر در آخرین دستگاه‌های اندرویدی را دارند.
اما بزرگ‌ترین دلیل کاربران برای وفاداری به برندهای خاص چیست؟ وابستگی به اکوسیستم و ترس از تغییر.
ممکن است در سال‌های اخیر وفاداری کاربران ایالات متحده آمریکا به اپل بیشتر شده باشد؛ اما این مسئله به تصویر جهانی آن کمکی نکرده است. بنا بر اطلاعات منتشرشده توسط شرکت‌های مختلف، iOS اپل 15 تا 17 درصد بازار جهانی گوشی‌ هوشمند را در سه‌ماهه اول سال 2021 در اختیار داشت. با سهم تقریبی 85 درصدی بازار، اندروید به‌وضوح در مقایسه با iOS در مقیاس جهانی غالب است و بدیهی است که در طولانی‌مدت، کاربران اندروید به آن وفادار هستند.
نظر شما همراهان گرامی درباره این مسئله چیست؟ به نظر شما کدام گروه وفادارتر هستند؟

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/709890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟