پیام ویژه

آخرين مطالب

گزارش ایسنا از آخرین جلسه شورای شهر پنجم:

تاکید شورانشینان بر قضاوت مردم تبریز در خصوص عملکرد شورا فرهنگی و اجتماعی

تاکید شورانشینان بر قضاوت مردم تبریز در خصوص عملکرد شورا
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار گفت: از خبرنگاران فعال در حوزه شورای شهر تقدیر می‌کنیم و این روز را تبریک می‌گوییم، در واقع خبرنگاران آگاهی بخشان جامعه و فرهیختگانی در پی طلوع حقیقت اند.
وی همچنین با تبریک میلاد امام موسی‌کاظم و روز اهدای خون بیان کرد: امیدواریم فرهنگ اهدای خون در جامعه تکمیل شود تا هیچ موقع شاهد کمبود خون در جامعه نباشیم.
وی با بیان اینکه شورا یک نهاد مردمی است ادامه داد: شورا در پنج دوره گذشته سیر تکاملی را گذرانده و در دوره پنجم نیز تمام تلاش خود را برای داشتن شورای منسجم و به‌کار بستیم و سعی کردیم به دور از مسائل سیاسی باهم کار کنیم که توانستیم اقدامات خوبی نیز انجام دهیم و همه اعضا پایبند قانون بودند.
دبیری افزود: راه‌اندازی مرکز پژوهش های شورای شهر در این دوره یکی از نقاط عطف شورای پنجم بود تا بتوانیم با استفاده از نظرات کارشناسان تصمیمات درستی بگیریم.
وی اضافه کرد: در سطح کشور شورایی که همانند شورای پنجم براساس اصول و مقررات پیش رود و اقدامات مثبت زیادی داشته باشد کم نظیر است که آیندگان می‌توانند در خصوص اقدامات بنیادی و اساسی این شورا قضاوت کنند.
وی با اشاره به اینکه درآمد پایداری برای شهرداری ها در نظر گرفته نشده است گفت: قانون مدیریت واحد شهری چندین دوره است که در مجلس بلاتکلیف باقی مانده که نباید انتظار داشته باشیم مشکلات بدون تصویب قانون مدیریت واحد شهری به صورت کامل رفع شود.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امیدواریم شورای آینده دنباله رو اقدامدت شورای پنجم باشد و براساس برنامه پنج ساله و چشم انداز 12 ساله حرکت کند و سال به سال مشکلات جامعه کاهش یابد و به صورت تدریجی به ایده‌آل ها برسیم.
وی با بیان اینکه شورا ها می‌آیند و می‌روند و در آینده مردم درخصوص عملکرد شورا قضاوت خواهند کرد اضافه کرد: ما نیز باید عملکرد خود را مستند کنیم تا آیندگان درست قضاوت کنند.
دبیری با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری گفت: پرداخت با تاخیر حقوق‌ها نارضایتی هایی ایجاد کرده، در این خصوص و علت این امر شهردار تبریز توضیحات خود را ارایه دهد.
وی با اشاره به مشکلات و سوال های موجود در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری خواستار توضیح شهرداری در راستای شفاف سازی این موضوع شد.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: خواستار همکاری تمام نمایندگان مجلس و استانداری برای افزایش سهمیه تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز هستیم.
در ادامه لایحه شهرداری تبریز در خصوص صدور مجوز قراداد مابین شهرداری تبریز و تاکسی های اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت.
سونیا اندیش، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در این خصوص گفت: در سال 98 وزارت کشور دستورالعملی برای نحوه نظارت بر تاکسی های اینترنتی ابلاغ کرد که کمیسیون خواستار عمل براساس دستورالعمل وزارت کشور است.
وی افزود: تاکسی های اینترنتی چون به صورت سیستمی اطلاعاتشان ثبت می‌شود نظارت برآنها خوب و تامین امنیت نیز بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا برخی مشکلات در خصوص مفقودی وسایل شهروندان به وجود آمده که چون نهادی ناظر بر این برنامه ها وجود ندارد شهرداری با این قرارداد نهاد ناظر بر تاکسی های اینترنتی خواهد شد.
فرج محمد قلی‌زاده، رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای شهر نیز گفت: هدف از این اقدام نظارت جدی و مستمر بر تاکسی های اینترنتی است که باید در این زمینه توجه شود.
محمدحسن اسوتچی، دیگر عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: سابقه نشان می‌دهد که مقوله نظارت در شورا و شهرداری تعطیل است بطوریکه اگر با تاکسیرانان صحبت کنیم می‌گویند تاکسیرانی فقط در تمدید کارت شهری تاثیر گذار است و حراست نیز در موضوع نظارت فقط به صورت موردی وجود دارد.
شکوراکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز گفت: شهرداری با استفاده از این قرارداد با تاکسی های اینترنتی می‌تواند درآمد پایدار داشته باشد که می‌توان در آینده آن را چکش کاری و تکمیل تر کرد.
در نهایت لایحه شهرداری تبریز در خصوص صدور مجوز قراداد مابین شهرداری تبریز و تاکسی های اینترنتی تصویب شد.
در ادامه این جلسه، لوایح شهرداری تبریز در خصوص اصلاحیه آیین نامه فرهنگسراهای خصوصی و مصوبات کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه 254 شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
فرج محمدقلی‌زاده در این خصوص گفت: قبل از اینکه شیوه‌ نامه آماده شود کارشناسان ما از چند شهر بازدید کردند و این فرهنگسرا ها دایر بود و نقاط ضعف و وقوت آنها تجمیع شد و سعی کردیم این شیوه نامه نسبت با آنها کامل تر باشد.
وی افزود: در اینجا برخی تسهیلات به وجود می‌آید که در اینجا ایجاد هماهنگی لازم است.
لایحه مذکور با اعمال برخی تغییرات به تصویب رسید.
سونیا اندیش، رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در اردیبهشت ماه لایحه ای برای جابجایی نرخ حمل ونقل بار و کالا در شهر و نگهداری تاسیسات و... به تعدادی تعرفه است که بند به بند در کمیسیون بررسی شد و با لایحه شهرداری موافقت شد.
وی افزود: نامه‌ای از طرف انجمن های صنفی شرکت های پایانه‌ای‌ که برای توقف خودروها در پارکینگ های پایانه تبریز به دلیل شیوع کرونا و کاهش درآمد ها خواستار کاهش تعرفه 4 هزار تومانی به 2 هزارتومان شدند.
وی گفت: ورودی خودروهای سواری به ترمینال تبریز برای هر شرکت ورود سه خودرو رایگان و از آن بیشتر با 50 درصد تخفیف در سال 1400 در نظرگرفته شد.
رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ورودی پارکینگ ها که به 4 هزار تومان افزایش یافته است شرکت ها امکان پرداخت این مبلغ را ندارند و از اول سال تا امروز این تعرفه را پرداخت نکرده‌اند.
محمد باقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز گفت: تغییر در درآمدهای شهرداری باید به صورت لایحه باشد و شهرداری کاهش درآمد را مشخص و محل تامین آن را نیز اعلام کند.
وی ادامه داد : شورا نمیتواند در خصوص کاهش درآمد ها بدون هماهنگی شهرداری تصمیم گیری کند.
در نهایت اعضای شورا با طرح کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در خصوص تعرفه عوارض توقف روزانه اتوبوس ها در پایانه مرکزی تبریز به تصویب رسید.
درادامه از سیامک صالح فرج زاده ، بهمن رضایی ،حاج علی کشفیا و ابراهیم فیروزی که به ترتیب قهرمان، مربی، داور و سرپرست اعزامی به پارالمپیک 2020 توکیو بودند، تجلیل شد.
سعید نیکوخصلت، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: صرف حضور در المپیک افتخار بزرگی است. در بخش پارالمپیک نیز آذربایجان حضور فعالی دارد.
وی ادامه داد: امروز در خدمت حاج علی کفشیا خواهیم بود که 32 بار سابقه حضور در پارالمپیک دارد و من از شورای بعدی خواهش می‌کنم که زندگینامه این ورزشکاران به تصویر کشیده و امروز بر اساس شیوه‌نامه این افراد را مورد تقدیر قرار می‌دهیم.
مورد بررسی قرار گرفت
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز همچنین در خصوص اصلاحیه شیوه نامه حمایت از قهرمانان گفت: برای صعود به قله‌های 8هزار متر مبلغی در نظر گرفته بودیم که از طرف شهروندان و ورزشکاران مورد استقبال قرار گرفت که برای قله های 7 هزار متری نیز 25 میلیون تومان در نظر گرفتیم که حداقل هزینه های سفر تامین شود.
وی ادامه داد: برای المپیک و پارالمپیک نیز 25 میلیون تومان در نظر گرفته بودیم که برای استقبال ورزشکاران عزیز درخواست داریم‌ این مبلغ به 100 میلیون تومان افزایش یابد.
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: درخصوص به کارگیری نخبگان ورزشی و علمی نیز می‌خواهیم برای این عزیزان فرصت شغلی ایجاد کنیم.
نیکوخصلت گفت: در برخی رشته‌های جهانی شاهد مدال در تبریز نیستیم که در این زمینه هم هرکس بتواند لباس تیم ملی را بپوشد هرپنج سال فضای حمایتی برای این ورزشکاران ایجاد شود.
اندیش نیز گفت: خواهشمندیم در بحث واگذاری سالن های ورزشی اولویت در مزایده ها مدال آوران و قهرمانان ملی باشد که امکانات سخت افزاری نیز در اختیار این نخبگان ورزشی باشد و همچنین می‌توان در تشخصی استعداد ها نیز خوب باشد که شهرداری می‌تواند در این زمینه اقدام کند.
دبیری، رییس شورای اسلامی شهرتبریز گفت: می‌توان بندی اضافه کرد که در واگذاری سالن های ورزشی در شرایط برابر قهرمانان ورزشی در اولویت باشند.
وی اضافه کرد: بعضی از قهرمانان ورزشی براساس قوانین و ضوابط می‌توانند در اولویت استخدام باشند.
اصلاحیه شیوه نامه حمایت از ورزشکاران شهر تبریز به تصویب رسید.
در ادامه این جلسه محمد حسن اسوتچی طی سخنانی گفت: در شورای پنجم بحث شفافیت مطرح شد و در همین راستا مجبور هستیم در خصوص مسائلی همچون عدم پاسخگویی به درخواست‌های اعضا شورا در برخی زمینه ها اشاره کنیم که شاید خوشایند نباشد.
وی با انتقاد از دبیری اضافه کرد: اگر به سخنان مطلوب و انتقادات صحیح جواب داده شود هیچگاه شاهد اعتراضات تند نخواهیم بود.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: رئیس شورای شهر یا نباید یک نامه را امضا کند یا اگر امضا کرد باید از نظر جایگاه حقوقی پیگیر این نامه باشد.
اسوتچی اضافه کرد: عزیزان می‌گویند می‌توانند در عرض 20 دقیقه بودجه اسمی را تحویل دهند اما این بودجه تحویل داده نمی‌شود که امیدوارم این موضوع پیگیری شود.
وی تاکید کرد: بودجه رسانه را از سال 98 خواسته‌ایم اما هنوز نیامده است و این نیامدن ها دلیل دارد و اینکه نام افراد را در صحن شورا می‌آوریم اقدامی درست نیست اما مجبورمان می‌کنید که از اسامی این افراد را ذکر کنیم.
اسوتچی بیان کرد: تخلفاتی که انجام می شود در سایه عدم نظارت شورا و عدم رسیدگی حراست است که معلوم نیست نتیجه آنها چه موقعی مشخص خواهد شد.
وی گفت: جلسه قبل نام دو نفر را گفتیم که در هئیت فوتبال فعالیت می‌کنند و نمی‌توانستند به عنوان مامور به اداره ای که هم اکنون در حال فعالیت در آنجا هستند بروند که یکی از آنها به محل خدمت خود برگشته و یک نفر هنوز برنگشته و دبیر هیات فوتبال است و از شهرداری حقوق می‌گیرد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: چگونه است که قانون برای افرادی اجرا نمی شود ولی برای مربیان شهرداری سخت گیری می‌شود اگر با کسی رابطه دوستانه داریم از جیب خود حقوق آن را پرداخت کنیم نه از بیت المال.
وی ادامه داد: آخرین موضوع اینکه ورود فرزندان کارمندان به خصوص مدیران تبدیل به چالشی شده که وجود چنین موضوعاتی مغایر با شفافیت است که شعار شورای پنجم بود.
غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در آخرین جلسه شورای پنحم از تمامی همکاران شورا و از انسان های بزرگی که به بنده اعتماد کردند تا نماینده آنها باشم تشکر می‌کنم و امیدوارم قصوری اگر بوده به بزرگی خود ببخشند.
وی تاکید کرد: به اعضای شورای ششم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با استقاده از تجارب اعضای قبلی جایگاه شورا را حفظ کنند چرا که جایگاه شورا در اسلام و قانون اساسی بسیار مهم است و یک سوره از قرآن و یک فصل و 7 اصل از قانون اساسی به شورا اختصاص داده شده است که نشان از جایگاه بالای شورا است.
وی اضافه کرد: 23 درصد از مردم در حوزه انتخابیه شهر تبریز در انتخابات مشارکت کرده اند و باید در بالاترین جایگاه نظام در این خصوص تامل شود که چرا 75 درصد از مردم تبریز در انتخابات شورای شهر شرکت نکرده اند و این می‌تواند یک نکته قوت یا نکته ضعف برای کشور باشد.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز افزود: طرح اخیر مجلس درخصوص صیانت از کاربران فضای مجازی بسیار قابل تامل است، اخیراً جستجوی کلمه مهاجرت در اینترنت 700 برابر افزایش یافته است که این نشان دهنده تفکرات مردم کشور است که باید به این موضوعات توجه شود. امروز در دنیا اقتصاد دیجیتال حرف اول را می‌زند این تصمیم مجلس اگر باعث ازبین رفتن کسب و کار های مجازی شود بسیار مشکل ساز خواهد بود و این مصوبه خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب است.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حدود 70 درصد مردم ایران در شهر ها زندگی می‌کنند که باید بدانند دولت و مجلس ریالی به شورا و شهرداری پرداخت نمی کند و اگر امسال 6 هزار میلیارد تومان بودجه تبریز بود،سهم دولت و مجلس تنها 2 درصد بود و 98 درصد اداره شهر از طریق شورا و شهرداری و از جیب مردم پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه شورا با توانمندی خود شهر را اداره می‌کند گفت: برخی مسئولان از عملکرد شورا ناراضی هستند اما باید گفت چه چیزی داده‌اند و چه چیز طلب می‌کنید.
مسعودی ریحان اضافه کرد: برخی مواقع می گویند شهرداری سالانه 2 هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهد این درست نیست اما باید گفت امروز کدام نهاد غیر دولتی می‌تواند این 15 هزار نفر را استخدام کند شورا و شهرداری به 15 هزار خانواده حقوق می‌دهد برای اشتغالزایی در شرکت های خصوصی وام بدون بهره و تخفیف مالیات می دهند اما شهرداری اینگونه نیست لذا اگر دوره پنجم و چهارم را مقایسه کنیم تفاوت ها مشخص می‌شود.
وی گفت: چندین موضوع را پیگیری کرده و اعتراض کرده‌ایم به خصوص موضوع قطار شهری که فشارهای زیادی را تحمل کردیم اما باید مشخص شود 4 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که به مترو داده شده درکجا هزینه شده‌است.
وی با بیان اینکه شورای پنجم اندیشه را به شهرداری تزریق کرده است، ادامه داد: افراد حاضر در شورا چارچوب فکری داشتند و هویت تاریخی تبریز در این دوره مورد توجه قرار گرفته و می‌توانست بیشتر از این نیز باشد شهری که مقبره‌الشعرا و مقبره‌ العرفا دارد، یک جهان شهر است.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز می‌توانست شهر موزه باشد چراکه هنوز وجب به وجب تبریز مملو از خاطرات انقلاب مشروطه است و آنهایی که برای تاریخ اهمیت قائل هستند، اهمیت آن را می‌دانند.
وی ادامه داد: تبریز شهری است که تفنگ ستارخان و باقرخان در آن صدا ایجاد کرده و این دارایی ها می‌تواند برای این شهر تولید ثروت کند.
در ادامه اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در صحن علنی شورا بررسی شد.
بهشتی با بیان اینکه وزارت کشور چهار سال شورای شهر را معطل کرده است، گفت: شورای شهر موضوعی را تصویب می‌کند اما یک کارشناس وزارت کشور همه تصمیمات را زیر سوال می‌برد.
وی تاکید کرد: افرادی در وزارت کشور حضور دارند که نمی‌خواهند سازماندهی انجام شود.
در نهایت با تصویب اعضای شورا شهر اعضا به مصوبه قبلی خود اصرار کردند
در ادامه لایحه شهرداری تبریز در خصوص صـدور مجوز جهت برنامه ریزی و سـرمایه گـذاری توسط اشـخاص حقیقی وحقوقی و با مشارکت شـهرداری به منظور ایجاد و راه اندازی پارکینگ های مکانیزه تمام اتوماتیک درمحدوده مرکزی شهر بررسی شد.
اندیش گفت: پارکینگ های مکانیزه باید در خارج از محدوده طرح ترافیک شهر تبریز ایجاد شود و نباید در داخل طرح ترافیکی پارکینگ ایجاد کرد چرا که موجب افزایش سفر در محدوده ترافیکی می‌شود.
بهشتی نیز اظهار کرد: مشاوری برای بررسی ابعاد مختلف تاسیس پارکینگ مکانیزه مشخص و سپس در این خصوص تصمیم گیری شود.
بابایی اقدم گفت: این موضوع یک موضوع سرمایه گذاری است که باید سرمایه گذاری شهرداری این موضوع را در قالب یک بسته ارائه کند. پیشنهاد می‌کنم این موضوع مسکوت باقی بماند یا به حوزه سرمایه گذاری اجازه داده شود مطالعات انجام شود و شورای آینده این موضوع را تصویب کند.
اعضای شورای شهر با کلیات لایحه ایجاد پارکینگ مکانیزه در حاشیه محدوده مرکزی شهر تبریز موافقت کردند و مقرر شد مطالعات آن انجام‌ شود مجدداً در صحن شورا رای گیری شود.
لایحه شـهرداری تبریز درخصوص اعمال کارسازی وتهاتر درحسـاب فیمابین دانشـگاه علوم پزشـکی و خـدمات بهـداشتی درمانی تبریز ازطریق اسـناد خزانه تامین و شهرداری تبریز جهت عملیات آسـفالت اساسی محوطه بیمارستان مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی بررسی شد و اعضای شورای شهر با ارائه آسفالت به محوطه بیمارستان شهید مدنی تبریز موافقت کردند.
لایحه شهرداری تبریز درخصوص قراردادهـای اجاره املاک ومستغلات تحت مالکیت شهرداری تبریز بررسی و تصویب شد.
همچنین در ادامه لایحه شـهرداری تبریز درخصوص جابجـایی ردیف هـای بودجه و انتقـال افزایش ردیف اعتبـار احـداث پیـاده راه شـهریار به مبلغ هشت میلیـارد تومـان و جابجـایی فاینانس بودجه از خط 3 به خط دو قطار شهری بررسی شد.
قلی‌زاده گفت: 14 قرن است در کشور مسجد تاسیس شده و هیات راه‌اندازی شده و همه این‌ها به دست مردم بوده است.
وی افزود: ورود دولت به این حوزه باعث خواهد شد این مساجد ویران بمانند شاید امروز 5 نفر را خوشحال کنیم و 5 میلیارد برای احداث مسجد پول ارائه کنیم، باغمیشه یک شهرک است و ساخت مسجد به عهده شهرک سازان است که به لحاظ قانونی کاربری های عمومی به عهده شهرک سازان است ساخت مسجد به دست شهرداری آبادی نیست ویرانی است.
دبیری گفت: این پروژه آغاز شده و مسجد نیز بخشی از این پروژه است و اینطور نیمه کاره ماندن پروژه نیز به ضرر شهرمان است.
فرج قلیزاده گفت: این پروژه در واقع بهانه‌ای برای ساخت آن مسجد است اما اگر مردم بدانند مسجدی با پول شهرداری ساخته شده قدم در این مسجد نمی‌گذارند.
وی اضافه کرد: خواهش می‌کنم هرگز شهرداری را به جاهایی که نه خدا و نا مردم به آن راضی هستند وارد نکنیم.
قلیزاده اضافه کرد: پدران و مادران ما باکارگری پول به دست می آوردند و وقتی می خواستند به عتبات عالیات بروند با حضور در دفتر مرجع تقلیدشان آن را پاک می‌کردند و می‌رفتند ما امروز چگونه این موضوع را تصویب می‌کنیم.
اعضای شورای شهر با جابجایی یودجه پیاده راه شهریار موافقت کردند و مقرر شد مشارکت شهرداری در تکمیل مسجد در شهرک باغمیشه مجدد بررسی شود.
در این جلسه همچنین شهردار تبریز با اهدای لوحی از اعضای شورا قدردانی کرد.
ایرج شهین باهر گفت: شورای پنجم زحمات زیادی در حوزه‌های مختلف کشید و کمتر حوزه‌ای وجود دارد که تأثیر مثبتی در آن نداشته باشد.
وی ادامه داد: در دوره فعلی مدیریت شهری، شاخص های توسعه شهری در تمامی حوزه‌ها تحول اساسی داشت، هرچند پیشرفت ها شاید در برخی موارد چشمگیر و در برخی کمتر بود، اما در مجموع کارها خوب پیش رفته است.
وی اضافه کرد: به عنوان شهردار تبریز و البته یک شهروند، به پاس قدردانی از تلاش های شورای پنجم، لوحی تهیه کردیم که تقدیم این عزیزان می کنیم.
وی افزود: شهر تبریز برای ما است و غیر از ما کسی این شهر را آباد نخواهد کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/710026/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به جای گوشی 5 میلیون تومانی می‌توانید شارژر 50 واتی جدید سامسونگ را بخرید!

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم