پیام ویژه

آخرين مطالب

سگ‌های رباتیک وارد نیروی پلیس هاوایی شدند خواندنی ها

سگ‌های رباتیک وارد نیروی پلیس هاوایی شدند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - انتخاب / سگ‌های رباتیک، طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی کسب کرده اند و اکنون نیز این سگ‌ها به شکل رسمی به کادر پلیس هاوایی پیوسته اند. درواقع، پس از پهپادها، ربات‌ها از محبوب‌ترین ابزار‌هایی هستند که وارد مشاغل مختلف شده اند.
به گزارش بی سی نیوز، اگر به عنوان فردی بی خانمان به دنبال سرپناه موقت در پایتخت هاوایی باشید، به جای ماموران انتظامی، اکنون یک سگ پلیس رباتیک سلامت شما را برای تب و علائم کرونا بررسی می‌کند.
البته این تنها یکی از کاربرد‌های ربات Spot است که بین برند‌های مختلف سگ رباتیک کار می‌کنند، ایت ربات باهوش درست به چالاکی یک حیوان واقعی کار می‌کند. البته برخی از ناظران حریم خصوصی (از حقوق بشر) هشدار می‌دهند که پلیس به طور مخفیانه برای خرید این ربات‌ها عجله می‌کند بدون این که در برابر استفاده‌های تهاجمی، یا غیرانسانی ربات‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
در هونولولو، اداره پلیس حدود 150000 دلار برای کمک به بیماری همه گیر فدرال خرج کرد تا سگ‌های رباتیک را از شرکت رباتیک بوستون داینامیک برای استفاده در یک منطقه چادرنشین دولتی در نزدیکی فرودگاه خریداری کند.
جونگووک کیم، مدیر حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در هاوایی می‌گوید: "از آنجا که فعلا سگ‌ها برای ساماندهی بی خانمان مورد استفاده هستند، انجام این کار خوب است. اما نگرانی‌هایی وجود دارد که این سگ‌ها پس از پایان همه گیری کرونا مجدداً برای استفاده‌های مختلف ظاهر شوند. "
سرهنگ دوم جوزف اونیل از واحد اطلاع رسانی گروه پلیس هونولولو از استفاده این ربات‌ها در اوایل سال جاری میلادی دفاع کرد. وی گفت که با اسکن دمای بدن بین زمان غذا خوردن در سرپناهی که افراد بی سرپناه می‌توانند افراد را قرنطینه کرده و آزمایش کرونا انجام دهند، در ضمن این ربات‌ها از ماموران و کارکنان سرپناه و ساکنان منطقه محافظت کرده است. این ربات همچنین برای مصاحبه از راه دور با افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است استفاده می‌شود.
اونیل گفت: "ما حتی یک نفر در آنجا نداشتیم که بگوید این کار ترسناک یا نگران کننده است. ما مرتب افراد را اسکن و بررسی می‌کنیم. "
البته استفاده پلیس از چنین ربات‌هایی هنوز نادر است و آزمایش‌های زیادی در این زمینه انجام نشده است، اما استفاده از سگ‌های رباتیک، همیشه مورد استقبال عموم قرار نگرفته است. مقامات هونولولو نیز با واکنش شدید روبرو شدند به خصو وقتی که یک سازمان خبری محلی، Honolulu Civil Beat، فاش کرد که خرید Spot با کمک‌های فدرال انجام شده است.
اواخر سال گذشته، اداره پلیس نیویورک پس از رنگ آمیزی Spot و تغییر نام آن به "Digidog" شروع به استفاده از Spot کرد. تا زمانی که نیویورکی‌ها شروع به تشخیص آن در طبیعت و ارسال ویدیو‌ها در شبکه‌های اجتماعی نکردند، عمدتا به آن بی توجه بود. اما پس از آن به سرعت تبدیل به یک سوژه مهم شد و اعتراض عمومی را به دنبال داشت که باعث شد بخش پلیس ناگهان Digidog را به سازنده آن بازگرداند.

پیام ویژه

مارژولین اسمیت، مدیر واحد عملیات ویژه پلیس ملی هلند، در مورد ربات کنترل از راه دور گفت: "این نوع ربات به خودی خود فکر نمی‌کند. اگر به آن بگویید به چپ برو، به چپ می‌رود. اگر به او بگویید متوقف شود، متوقف می‌شود. " در اوایل سال جاری، پلیس هلند سگ رباتیک Spot را به محل انفجار مرگبار آزمایشگاه مواد مخدر در نزدیکی مرز بلژیک فرستاد تا مواد شیمیایی خطرناک و سایر خطرات را بررسی کند. پری گفت که دستورالعمل‌های قابل قبول استفاده از این شرکت سلاح گیری Spot یا هر چیزی که نقض حریم خصوصی یا حقوق شهروندی باشد را ممنوع کرده است، که به گفته وی پلیس هونولولو را در معرض اتهام قرار می‌دهد. همه این‌ها بخشی از تلاش یک ساله بوستون داینامیک است که دهه‌ها بر کمک‌های تحقیقاتی نظامی متکی بود تا ربات‌های خود را دوستانه‌تر نشان دهد و در نتیجه برای دولت‌های محلی و مشاغل مصرف کننده خوشایند‌تر باشد.
در مقابل، یک رقیب کمتر شناخته شده، Ghost Robotics مستقر در فیلادلفیا، هیچ تردیدی در مورد تسلیحات ندارد و روبات‌های سگ مانند خود را به چندین شاخه از ارتش ایالات متحده و متحدانش عرضه می‌کند.
پری افزود که شرکت او ربات‌های چهارپای خود را به بخش‌های پلیس عرضه نمی‌کند، هرچند گفت که استفاده از آن‌ها برای پلیس منطقی خواهد بود. او گفت: "این اساساً مانند یک دوربین بر روی دستگاه تلفن همراه است. "
در حال حاضر تقریبا 500 روبات Spot در جامعه وجود دارد. پری گفت که آن‌ها معمولاً توسط شرکت‌های تاسیساتی برای بازرسی مناطق فشار قوی و دیگر مناطق خطرناک استفاده می‌شوند. Spot همچنین برای نظارت بر سایت‌های ساختمانی، معادن و کارخانه‌ها و مجهز به هر حسگری که برای کار مورد نیاز است، استفاده می‌شود.
هنوز هم بیشتر رفتار‌های ربات، توسط انسان کنترل می‌شود، اگرچه تنها کاری که باید انجام دهند این است که به آن بگویند به کدام سمت برود و می‌تواند بصورت شهودی از پله‌ها بالا رفته یا از زمین‌های ناهموار عبور کند. همچنین می‌تواند به صورت خودکار عمل کند، اما تنها در صورتی که قبلاً یک مسیر اختصاصی را حفظ کرده باشد و موانع شگفت انگیز زیادی وجود نداشته باشد. پری گفت: "اولین ارزشی که اکثر مردم در ربات می‌بینند این است که یک فرد را از موقعیت خطرناک خارج کند. "
کیم، از ACLU در هاوایی، اذعان کرد که ممکن است استفاده‌های مشروع بسیاری از این ماشین‌ها وجود داشته باشد، اما گفت که باز کردن در برای روبات‌های پلیس که با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، احتمالاً ایده خوبی نیست. او اشاره کرد که چگونه پلیس دالاس در سال 2016 مواد منفجره را روی یک ربات چرخ دار چسباند تا تک تیرانداز را بکشد، و بحث دائمی در مورد "روبات‌های قاتل" در پلیس و نبرد جنگ را دامن زد.
کیم گفت: "این پتانسیل برای این ربات‌ها وجود دارد که نظامی شدن بخش‌های پلیس را افزایش داده و از آن به نحوی غیرقابل قبول استفاده کنند. شاید این چیزی نباشد که ما حتی بخواهیم مجریان قانون اجازه اش را داشته باشند. "

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/710883/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

نجات روسیه با اقتصاد موازی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

شیائومی نیامده رکورد زد!