پیام ویژه

آخرين مطالب

رئیسی: تحول در دولت جدید اجتناب‌ناپذیر است وزارت نفت

رئیسی: تحول در دولت جدید اجتناب‌ناپذیر است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رئیس‌جمهوری گفت: آنچه مردم از دولت جدید خواسته‌اند، تحول است. این تحول برای کشور اجتناب‌ناپذیر است، باید این تحول اتفاق بیافتد، برنامه دولت برنامه تحول است.

به گزارش شانا، سید ابراهیم رئیسی امروز (سه‌شنبه، 12 مردادماه) در آیین تنفیذ سیزدهمین رئیس‌جمهوری ایران گفت: دولتمردان و مسئولان در این 40 سال بسیار تلاش کردند و برای تحقق مردم‌سالاری گام برداشتند، آنجا که به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه شد، شاهد پیشرفت و ارتقا بودیم و آنجا که بی‌توجهی و کم‌توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست‌های نظام شد مشکلات و گله‌مندی به‌وجود آمد، به‌جاست نسبت به خدماتی که در این 40 ساله انجام شده و افرادی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگزاری کنم.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات 28 خرداد جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود، افزود: در این انتخابات مردم باجود همه دشمنی‌های دشمنان و شرایط بهداشتی، وضع کرونا و مشکلاتی که بود، حضوری باشکوه داشتند و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند، حماسه‌ای که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: پیام مردم در 28 خردادماه، پیام تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود. پیام مردم در 28 خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصای ارزشمند آنها بود.
رئیسی بیان کرد: پیام 28 خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام‌هایی بود که مردم با رای خود از دولت برخاسته از مردم خواستند. از دولت جدید می‌خواهند که عدالت را تحقق بخشد. با فساد مبارزه کند و به روابط ناسالم اداری، رانت‌خواری و هرگونه ضد ارزشی که هیچ‌گونه تناسبی با اساس انقلاب و ارزش‌های این کشور ندارد، پایان دهد.
وی گفت: در یک کلمه و جمله باید بگویم پیام مردم در 28 خرداد پیام تغییر وضع موجود بود و از دولت خواستند شرایط و وضع اقتصادی و تورم بیش از 44 درصدی و رشد نقدینگی 680 درصدی را پایان دهد.
رئیس‌جمهوری ادامه داد: بدهی‌های دولت از سال 94، سه برابر شده‌اند. افزون بر این علاج کردن وضع کسری بودجه 450 هزار میلیاردی از جمله مشکلاتی هستند که در زندگی مردم اثر گذاشته است و ما امروز وضع و شرایط اقتصادی مردم را هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضع مناسبی نمی‌بینیم.
رئیسی گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله بیکاری و مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله‌مند هستند، همه باید تغییر کند. آنچه که از همه بیشتر مشکل ایجاد کرده و علاوه بر اینکه آسیب دیدن سفره مردم و آسیب به کسب و کار مردم باید به آن اشاره کرد، آسیب دیدن اعتماد مردم است.
وی افزود: مردم دولتی خواستند که این آسیب را جبران کند و اعتماد را به مردم بازگرداند و فاصله میان ملت و دولت کاهش دهد، زیرا رابطه بین ملت و دولت برای همیشه می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد، این رابطه تاکنون بوده و از این پس هم باید باشد تا مشکلات حل شود و در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی و مقاومت شود.
رئیس‌جمهوری اعلام کرد: آنچه مردم از دولت جدید خواسته‌اند، تحول است. این تحول برای کشور اجتناب‌ناپذیر است، باید این تحول اتفاق بیافتد، برنامه دولت برنامه تحول است. این تحول مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
رئیسی تصریح کرد: در این تحول ضروری لازم است که همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان، دغدغه مندان و عزیزان نقش‌آفرینی کنند، همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند و این کار شدنی است. ما به‌طور حتم به‌دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود، اما حتما سفره مردم به اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد، به‌طور حتم مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنی، کسری بودجه، بازار سرمایه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، کنترل تورم و گرانی و کرونا را از مسائل فوری و ضروری می‌دانیم که دولت با آن روبه‌روست.
وی گفت: من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته‌ نباشید عرض می‌کنم، اما کارهای بسیاری از امروز پیش پای دولت است، ما با نگاه به مسائل پیش‌رو برنامه تحولی، آنی، فوری و کوتاه‌مدت تنظیم کردیم که حدود 10 مسئله محوری وجود دارد که از امروز دولت با آنها روبه‌رو خواهد بود.
رئیس‌جمهوری افزود: به مردم اطمینان می‌دهم که هم مسئله خوب شناخته شده و هم راهکارهای مسائل شناسایی شده است، از نگاه کارشناسان، خبرگان و صاحبنظران هم بهره‌مند شدیم، امیدواریم این مسائلی که امروز پیش پای دولت قرار دارد به صورت فوری و آنی و با قوت دنبال شود.
رئیسی با ابراز امیدواری از اینکه نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان باید بتواند وضع متفاوتی را در کشور سبب شود، تصریح کرد: امیدواریم وضع به نفع مردم و به نفع ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد توقع رهبری معظم انقلاب، مردم، خانواده‌ شهیدان و ایثارگران و فرهیختگان تغییر کند. همچنین ضمن پاسداشت همه خدماتی که تاکنون انجام شده است، ‌گام‌های ماندگاری با استفاده از همه تجربه‌ها برداشته شود.
وی عنوان کرد: پروردگارا تو خوب می‌دانی حضور من در این عرصه به‌عنوان طلبه‌ای خدمت‌گزار با چه انگیزه‌ای انجام شد، اگر خدمت به مردم نبود، اگر برای ایجاد گشایش نبود، اگر در یک کلمه برای اجرای عدالت نبود، ‌حضور بنده در این عرصه معنا نداشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/711218/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

علی آقامحمدی؛ چهره امنیتی- اقتصادی طرفدار استقلال/ ویدئو

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

ماجرای توییت یک فعال اقتصادی علیه اسرائیل و حمله مجری شبکه منوتو با دروغ پراکنی به او

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند/ ویدئو