پیام ویژه

آخرين مطالب

اروپا در آتش گزارش

اروپا در آتش
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اروپایی ها تلاش می کنند آتشی که به جان جنگل های کشورهای مختلف این قاره افتاده است را خاموش کنند.

به گزارش جماران، اتحادیه اروپا روز دوشنبه 9 اوت (18 مرداد) اعلام کرد به منظور مقابله با آتش‌سوزی‌های اخیر در یونان، آلبانی، مقدونیه شمالی و ترکیه کمک‌هایی شامل هواپیمای آب‌پاش، هلی‌کوپتر و همچنین نیروهای آتش‌نشان به این کشورها ارسال خواهد کرد.
در مجموع اتحادیه اروپا تا کنون 14 هواپیمای اطفاء حریق، 3 هلی‌کوپتر، 250 خودرو و 1300 آتش‌نشان را برای کمک به این کشورها بسیج کرده است.
تنها در یونان علاوه بر 9 هواپیمای تامین شده توسط فرانسه، سوئد، کرواسی، اسپانیا و قبرس؛ نزدیک به هزار آتش‌نشان و 200 خودروی اعزامی اتحادیه اروپا مستقر شده‌اند تا در مهار آتش به این کشور کمک کنند. این در حالی است که چندین کشور دیگر اروپایی از جمله آلمان و اتریش نیز برای اعزام امدادرسان اعلام آمادگی کرده‌اند.
بسته‌های کمک‌رسانی در چارچوب مکانیسم «امداد و نجات اتحادیه اروپا» ارائه می‌شود و کمیسیون اروپا حداقل 75 درصد از هزینه‌های آن را تقبل می‌کند.
در این طرح و با هدف پشتیبانی از آلبانی 2 هلیکپوتر توسط جمهوری چک و هلند به این کشور اعزام شده و آتش‌نشانانی از بلغارستان و اتریش نیز روانه مقدونیه شمالی شده‌اند. چندین هواپیمای آب‌پاش نیز از طرف اتحادیه اروپا به ترکیه ارسال شده است.
«یانز لنارچیچم کمیسر مدیریت بحران اروپا، با تشکر از کشورهای مشارکت کننده در طرح امدادرسانی گفت: «ما یکی از بزرگترین برنامه‌های اطفای حریق در سراسر اتحادیه را برای مقابله با آتش‌سوزی‌های متعدد در کشورهای عضو به مرحله اجرا گذاشته‌ایم. این نشان می‌دهد که لازم است واکنش به بحران در سطح کمیسیون اروپا در اولویت قرار گیرد.»
آتش‌سوزی در یونان طی روزهای اخیر تقریبا مهار شده است، با این حال دومین جزیره بزرگ یونان همچنان گرفتار آتش‌سوزی است. آتش‌نشانان در جزیره اویا در 200 کیلومتری شرق آتن تلاش می‌کنند آتش جنگل‌ها را مهار کنند. در آتش‌سوزی‌های یونان تا کنون بیش از 40 هزار هکتار جنگل طعمه حریق شده است.
گارد ساحلی این کشور تا کنون 2600 نفر را از منطقه جزیره اویا تخلیه کرده و در ناو‌های نظامی خود به طور موقت اسکان داده است. این در حالی است که مقامات یونان می‌گویند وضعیت در منطقه کرت کنترل شده و در پلوپونز نیز تثبیت شده است.
«کریستوس استایکوراس»وزیر دارایی یونان، اعلام کرده است که تا 6 هزار یورو به ازای هر خانواده‌ای که خانه‌شان آسیب دیده و همچنین مبلغ 4500 یورو به مجروحان آتش‌سوزی اخیر اختصاص می‌یابد.
به گزارش یورونیوز، آتش‌سوزی‌ها اخیر در یونان و ترکیه که عمدتا به دلیل خشکسالی و دمای سوزان رخ داده‌اند، در مجموع حدود ده کشته برجا گذاشته و ده‌ها نفر مجروح نیز در بیمارستان بستری شده‌اند. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، گفته است آتش‌سوزی‌ها در این کشور «اکنون تحت کنترل است».
در مقابل آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنوب ایتالیا، آلبانی، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو نیز ادامه داشته است. در مقدونیه شمالی هزاران هکتار جنگل کاج، راش و بلوط نابود شده است.
در همین حال آتش‌سوزی در جنگل‌های سیبری در روسیه نیز به صورت ویرانگری ادامه دارد. آژانس هواشناسی روسیه گفته است بیش از 3.4 میلیون هکتار از جنگل‌های این ناحیه در حال سوختن است و دود غلیظ حاصل از آن در مناطق وسیعی شمالی پخش شده است.
سازمان فضایی آمریکا، ناسا، گفته است حجم این دود مسیری به طول 3 هزار کیلومتر را طی کرده و به قطب شمال رسیده است که احتمالا اولین مورد ثبت‌شده در نوع خود در تاریخ است. این در حالی است که آتش‌نشانان و مقامات محلی در اواخر ماه ژوئیه گفته بودند فاقد افراد آتش‌نشان و تجهیزات کافی برای مقابله با آتش‌سوزی هستند.
طرفداران محیط زیست با زیر سوال بردن سیاست اطفاء حریق جنگل‌های روسیه، می‌گویند فرمان سال 2015 دولت یکی از عوامل تشدید کننده این وضعیت بوده است. این فرمان به مقامات محلی اجازه می‌دهد که اگر هزینه‌های اطفاء حریق بیش از خسارت تخمین زده شده باشد، آتش‌سوزی‌ها را نادیده بگیرند.
به گفته «الکسی یاروشنکو» کارشناس محیط زیست در سازمان صلح سبز روسیه، از ابتدای سال جاری تا به حال حدود 15 میلیون هکتار جنگل در روسیه بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است.
هشدار سازمان ملل
کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود در مورد شرایط اقلیمی کره زمین تاکید کرده‌اند که بشر «بدون هیچ حرف و حدیثی» مسئول تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود.
در این گزارش آمده است که انسان‌ها برای جلوگیری از تبعات مخرب تغییرات آب و هوایی راهی جز کاهش چشمگیر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارند. کارشناسان سازمان ملل همچنین هشدار داده‌اند که دمای کره زمین تا سال 2030 میلادی یک و نیم درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از انقلاب صنعتی افزایش خواهد یافت.
این در حالی است که پیش از این تصور می‌شد که بشر تا سال 2040 با افزایش یک و نیم درجه‌ای کره زمین روبرو خواهد شد. گزارش سه هزار صفحه‌ای جدید با همکاری 234 کارشناس و دانشمند تهیه شده است.
به گفته دانشمندان برخی از تبعات تغییرات آب و هوایی مانند افزایش سطح آب دریاها «غیرقابل بازگشت» است. از سوی دیگر افزایش پدیده‌های آب و هوایی نامتعارف «بی سابقه» توصیف شده است.
این در حالی است که بنا به گزارش کارشناسان سازمان ملل ظرفیت اقیانوس‌ها و جنگل‌ها برای جذب گازهای کربنی کاهش یافته است.
بریتانیا: این یک هشدار شدید درباره تاثیر فعالیت بشر بر کره زمین است
دولت بریتانیا که ماه نوامبر سال جاری میزبان کنفرانس سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی خواهد بود گزارش جدید کارشناسان این سازمان را «هشداری شدید» درباره تاثیر فعالیت بشر بر کره زمین خواند.
«بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که این گزارش «زنگ خطر» را برای کل جهان به صدا درآورده باشد.
«جان کری» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور اقلیمی نیز در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل گفت که جهانیان باید اکنون گردهم بیایند تا پیش از آنکه دیر شود تبعات گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی را به افزایش یک و نیم درجه ای دمای هوای کره زمین محدود کنند.
اتحادیه اروپا: برای تغییر روند امور دیر نیست
اتحادیه اروپا نیز ضمن تاکید بر لزوم واکنش فوری به تغییرات آب و هوایی اعلام کرد که هنوز برای «تغییر روند امور» در این زمینه دیر نیست. اتحادیه اروپا همچنین برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوایی ماه نوامبر در گلاسکو را فرصتی برای واکنش به گرمایش زمین و تبعات تغییرات آب و هوایی ارزیابی کرد.
دولت آلمان هم در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل تاکید کرد که زمان اندکی برای نجات کره زمین باقی مانده است.
گرتا تونبرگ: جای شگفتی ندارد
گرتا تونبرگ، فعال سرشناس در عرصه مقابله با تغییرات آب و هوایی گفت که بشر همچنان امکان پیشگیری از «بدترین تبعات» آن را دارد. او در عین حال اظهار داشت که گزارش کارشناسان سازمان ملل نکته «شگفت انگیزی» ندارد و تنها تائیدکننده نتیجه هزاران پژوهشی است که پیش از این منتشر شده بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/714574/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

نجات روسیه با اقتصاد موازی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!