پیام ویژه

آخرين مطالب

یادداشت/

خصم ظالم و عون مظلوم سياسي

خصم ظالم و عون مظلوم
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - هویت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسلامی که امام خمینی مفسر آن بوده است شکل گرفت و تاسیس گردید. اسلامی که عقلانیت و عدالت جان مایه آن است و برای دفاع از شرافت انسانی مقاومت و مجاهدت و فداکاری را برنامه زندگی پیروان خود قرار می دهد. چنین اسلامی با افکار منحط و اعمال نفرت زای طالبان ساخته اذهان و دستان آلوده قدرت های شیطانی نه تنها تفاوت که ضدیت دارد.

پایگاه خبری جماران: ماهیت نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن، یعنی جمهوری اسلامی ایران، تعالیم و آموزه های مترقی و سعادت بخش اسلام بوده است. ولی اسلام ثقلین ( قرآن و عترت). این هویت و ماهیت به وضوح در بیانات و پیامها و مصاحبه های حضرت امام و بزرگانی چون مطهری و بهشتی موجود و در دسترس می باشد.
امام خمینی به نام اسلام و بر اساس تعالیم قرآن و به عنوان وظیفه اسلامی با استبداد و استعمار مبارزه کرد و همه اینها را راه و رسم و سنت و سیره نبوی و علوی معرفی می کرد.
یکی از آموزه های مهم و جاودانه این مکتب که در آخرین ساعات زندگی مثل اعلای انسانیت و «صوت العداله الانسانیه» امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار شد، وصیت و دستور به فرزندانش و پیروانش بود مبنی بر اینکه «کونا لظالم خصماً و للمظلوم عوناً»(نهج البلاغه، نامه 47) که نظام جمهوری اسلامی کوشیده تا به شکل های مناسب به این وظیفه اسلامی و انسانی وفادار و پایبند باشد و برای این یاری و همراهی با مظلومان و در افتادن با ظالمان و ستمگران و دشمنان انسانیت، هزینه ها داده است. یکی از مصادیق مخالفت امام خمینی و نظام جمهوری اسلامی با ظلم و ظالم، مخالفت علنی با تجاوز جنایتکارانه شوری به افغانستان بوده که با لشکرکشی جنایت بار خود ملت و کشوری را آواره و ویرانه ساخت. از همان زمان افغانستان و مسائل و تحولات آن ـ که در گذشته جزء ایران بزرگ بوده است ـ مورد اهتمام بوده و سعی بر ایجاد امنیت و اتحاد در آن دیار و بهروزی ملت نجیب آن بوده است.
از جمله تحولات مهم در سرزمین افغانستان «ساختن طالبان» به مثابه محصول مشترک قدرتهای توسعه طلب جهانی و پول و لجستیک بعضی دولتهای منطقه و همسایه افغانستان می باشد. فرقه ای که به نام اسلام و برخواسته از مدارس علوم دینی تحت مدیریت و هدایت مراکز امنیتی ـ نظامی ایجاد شد تا چهره اسلام زیبا و پرجاذبه معرفی شده توسط امام خمینی و انقلاب اسلامی را مخدوش سازد. چرا که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، همه ثمرات تمدن جدید خود را برپایه آزادی و به عنوان حقوق بشر می دانستند و با همین داشته و یا ادعا بر دیگران مباهات می کردند و تفاخر داشتند. اما امام خمینی که به نام دین و معنویت و خدا، چنان کارزار اجتماعی سیاسی به وجود آورده بود و نظام و مناسبات سلطنتی ـ استبدادی را نابود و نظام مردم سالار را بر اساس حق تعیین سرنوشت یکایک ملت به وجود آورده بود، همه این باورها و ارزشها را از اسلام و قرآن و پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) می دانست و معرفی میکرد. طبیعی است که چنین تصویری از دین و مکتب انبیاء در برابر تجربه کلیسائی غرب و یا یهودیت نژاد پرستانه محدود به یک نژاد، در فطرتهای سالم و در میان خردمندان و انسانهای شریف جاذبه ایجاد کند و موج آن رو به گستردگی گذارد. در این چشم انداز بود که آن همه مانع و دست انداز برای ایران پس از انقلاب اسلامی ایجاد شد، موج کور ترورها و ایجاد آشوب و تحمیل جنگی ویرانگر با حمایت جهانی بوقوع پیوست وقتی آن همه تیر بلا نتوانست این نهال غرس شده را براندازد، پرده تزویر برافراشته و «سکه تقلبی» روانه بازار مکاره سیاست کردند. پدیده طالبان و پیش از آنها القاعده که با پول و سلاح و تدارکات بلوک غرب برای زمینگیر کردن ابر قدرت شرق تجهیز می شدند در این چشم انداز معنای خود را می یابد.
اگر از جمله برجسته ترین مفاهیم ارزشی ـ اسلامی اندیشه و تفکر امام خمینی را آزادی و حق تعیین سرنوشت ملت و اکرام و احترام زنان و باور به شخصیت انسانی کامل و برابر با مردان آنها و اصرار بر حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی ـ سیاسی آنها بدانیم که چنین هست، اسلام طالبان در برابر جمهوری اسلامی امام خمینی، إمارت اسلامی را مطرح کرد چنانکه زنان را سرکوب کرد و همه حقوق انسانی ـ اسلامی آنها را سلب کرد و آنها را در خانه ها حبس بلکه دفن کرد؛ سلب حق تحصیل، حق کار و حق تعیین سرنوشت.
همه این اشارات و کلیات مطرح شد تا به این پرسش برسیم که نظام جمهوری اسلامی ایران که همه هویت و ارزش خود را از نام و مرام امام خمینی دارد، در موج جدید طالبانیسم کجای ماجرا قرار دارد و او را چه شده است؟!
اولاً چرا ارکان و نهادهای این نظام، تحولات دوسال اخیر افغانستان و نشست و برخاست آمریکا و طالبان را درست پیگیری نکردند تا چنین سردرگم و غافلگیر نشوند و اگر غافلگیر نشده اند، چرا توان اقناع افکار عمومی و ملت ایران را ندارند و همه چیز در این ماجرا رنگ ابهام و توطئه به خود گرفته است؟!
ثانیاً چرا دهها شبکه رادیویی و تلویزیونی این نظام، نه تنها از ملت افغانستان و نیروهای واقعاً ملی و مردمی آن، حمایت نمی کنند که حتی اطلاع رسانی واقعی و بی طرفانه را هم از ملت ایران دریغ داشته و رسماً به سخنگویی طالبان و تطهیر ماهیت عقب مانده و واپسگرا و کارنامه جنایت بار آنها قیام کرده اند؟!
در این میان به تناقضات رفتار و عملکرد دهه اخیر در منطقه و در برابر جاهلیت وحشی داعش با این جاهلیت طالبانی را چه کسی باید پاسخ دهد؟!
چرا ارکان نظام به اغوای خود طالبان پنداری بعضی افراد و نشریات پاسخ نمی دهند که در تحریفی آشکار اندیشه امام را به مسلخ برده اند و امارت اسلامی متحدان خود را با هویت آزادی ستیزانه و ضد زن، جزء آرمان و رهنمود حضرت امام مطرح می کنند؟!
اگر امام خمینی در وصیت نام سیاسی ـ الهی خود همگان را در سراسر جهان اسلام دعوت کرده که:
«و شما ای مستضعفان جهان و ای کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان، به پاخیزید... و همه در زیر پرچم پرافتخار اسلام مجتمع و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع برخیزید، و به سوی یک دولت اسلامی با جمهوری های آزاد و مستقل به پیش روید.»(صحیفه امام، ج 21، ص 448)
طالبان با این هویت جاهلانه و برداشتهای سطحی و متحجرانه به نام اسلام و سلب حقوق اولیه شهروندان، به ویژه زنان و مخالفت و ضدیت با مظاهر تمدن به نام اسلام؛ در دایره شمول این اندیشه بلند و آرمان ارزشمند قرار می گیرد؟!
این نهایت ناجوانمردی است که بعضی از سر جهالت و یا جهات دیگر! با طالبان هم پیاله شده و رسانه های جمهوری اسلامی ایران را به قاتلین فرزندان شهید این ملت در مزار شریف، می دهند و با دشمنان عنود شیعه و شیعیان افغانستان هم داستان شده، و با وقاحت، چهره و سرمایه بی مانند حضرت امام را هم برای هم پیمانان خود خرج می کنند! به نظر میرسد گریم های این متحدان و همراهان از چهره کریه طالبان با خونهای به ناحق ریخته شده مظلومان آن دیار، رنگ باخته و جاهلیت و بدویت نفرت زای آنها هر روز عریان تر خود را نشان می دهد و معلوم شد ـ چنانکه معلوم بود ـ این فرقه قدرت ساخته بر همان بنیاد شیطانی اولیه خود می باشد و برای تقابل با اسلام رحمانی و عقلانی و انسانی مطرح و معرفی شده با افکار و اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی، دوباره سرپا شده تا با گفتمان مترقی اسلام امام خمینی به ضدیت و خصومت و تخریب برخیزد.
پس باید به هوش بود و همه ابعاد پیدا و پنهان پدیده را شناخت و البته با حفظ اسراری که وقت بیان آنها نمی باشد، اما به گونه ای عمل کرد و با منطقی آن را برای ملت خود و جهانیان بیان کرد که در تقابل و ناسازگاری با جمهوری اسلامی امام خمینی نباشد. باید با صدای رسا به همگان گفت که فرقه و فکری که با حقوق انسانها و از جمله حق تعیین سرنوشت مخالف است، اسلامی نیست. گروهی که با شخصیت و حقوق زن ستیز دارند، بویی از اسلام قرآن و رسول الله و اسلام امام خمینی نبرده اند و از بیان این ارزشها خجالت نکشید.
و ا لبته که همه این مواضع و اقدامات به معنای «اقدام نظامی» و «فرو رفتن در باتلاق افغانستان» نیست؛ بلکه بیان حقایق و بدون لکنت و خجالت «عون مظلوم» و «خصم ظالم» بودن است که وصیت جاودانه امیرالمؤمنین(ع) است که شهید همین گونه خصومت معاویه ای و جهالت و عقل ستیزی نهروانی شده است.
هویت و ارزش نظام جمهوری اسلامی به همین مفاهیم و تعالیم والای الهی و انسانی است و اگر با این ارزشها وداع شود پوسته و اسکلت بی روح نه ارزشی دارد و نه دوام می آورد!
امید که متصدیان و فعالان این عرصه ها هر چه زودتر ننگ خجالت آور همسویی و هم پیمانی با این فرقه استکبار ساخته ضد اسلامی را از دامن این نظام و ملک و ملت پاک کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/746862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به جای گوشی 5 میلیون تومانی می‌توانید شارژر 50 واتی جدید سامسونگ را بخرید!

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم