پیام ویژه

آخرين مطالب

همه چیز در مورد آیفون تاشو اپل‌؛ امکانات، قیمت و تاریخ عرضه خواندنی ها

همه چیز در مورد آیفون تاشو اپل‌؛ امکانات، قیمت و تاریخ عرضه
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - گجت نیوز / مدت‌هاست در مورد آیفون تاشو اپل شنیده‌ایم. در این پست امکانات، تاریخ عرضه و قیمت احتمالی آیفون فولد/ فلیپ را در اختیار شما خواهیم گذاشت.
به دنبال محبوبیتی که گوشی‌های تاشو طی سالیان اخیر پیدا کرده‌اند و اکنون با گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فولد و زد فلیپ سامسونگ به یک جریان اصلی در بازار موبایل تبدیل شده‌اند، گفته می‌شود کمپانی اپل نیز مشغول کار روی یک آیفون تاشو است. و در حالی که اطلاعات بسیار ناچیزی از این گوشی که می‌تواند آیفون فولد یا آیفون فلیپ نام داشته باشد وجود دارد، ما در اینجا گزارش‌ها و مطالب به بیرون درز پیدا کرده اخیر را گردآوری کرده‌ایم که اطلاعات جالب توجهی برای طرفداران اپل دارد.
نام آیفون تاشو اپل
هنوز نام‌هایی که از آیفون تاشو اپل شنیده می‌شود در حد گمانه‌زنی است. مثل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ سامسونگ، نام آن می‌تواند آیفون فولد یا آیفون فلیپ باشد. با این حال اپل نشان داده که همیشه به دنبال یک نام منحصر به فرد است. پس نام این دیوایس می‌تواند حتی آیپد فون هم باشد.
تاریخ عرضه
بلومبرگ می‌گوید به حداقل چندین سال تا عرضه چنین محصولی از سوی اپل زمان نیاز است. اما مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی اپل انتظار دارد یک آیفون منعطف با نمایشگر 8 اینچی می‌تواند در سال 2023 وارد بازار شود. این افشاگر قابل اعتماد اخیراً گزارش داده است که حداقل یک سال تا عرضه این محصول فاصله داریم و این یعنی می‌تواند سال آینده به همراه گوشی‌های سری آیفون 14 معرفی شود.
طراحی
در حالی که ایده یک آیفون که به یک آیپد تبدیل شود خیلی جذاب و کاربردی به نظر می‌رسد، گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل به دنبال ارائه طرحی مثل گوشی‌های تاشو قدیمی است که از وسط به دو نیمه تا می‌شوند. مینگ چی کو نیز حدس می‌زند که اپل قصد ندارد با عرضه یک آیفون خیلی بزرگ، خودش باعث کاهش فروش تبلت‌های آیپد شود.

پیام ویژه

بنابراین این گوشی درست مثل گلکسی زد فلیپ سامسونگ هم اندازه یک گوشی معمولی است که می‌توانید وقتی به آن نیازی ندارید، از وسط تا کرده و داخل جیبتان قرار دهید. به عنوان مثال در زیر می‌توانید تصویری از گوشی زد فلیپ سامسونگ را در دو حالت تا شده و باز مشاهده کنید. آیفون تاشو هم از چنین طراحی بهره‌مند خواهد بود. و اگر این طرح عملی شود، باریک‌ترین آیفون اپل از زمان عرضه آیفون 6 اس تاکنون، تولید خواهد شد.

پیام ویژه

گلکسی زد فلیپ سامسونگ
البته هنوز هم ممکن است اپل بخواهد این گوشی تاشو را با ظاهری شبیه به گلکسی زد فولد که به یک نمایشگر تاشو بزرگ مجهز است یا حتی سرفیس دوئو مایکروسافت که دو نمایشگر جداگانه و در وسط آن یک لولا وجود دارد را روانه بازار کند. اگر هر یک از این طرح‌ها انتخاب شود، به معنای یک آیپد جیبی خواهد بود و این جذاب است.

پیام ویژه

سرفیس دوئو مایکروسافت
نمایشگر
اواسط ماه ژانویه بلومبرگ گزارش داد که اپل نمایشگرهای نمونه اولیه آیفون تاشو را با هدف آزمایش‌های داخلی توسعه داده است. غول کوپرتینویی اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی را برای این گوشی در نظر گرفته است، ولی تجربه کلی آن شبیه به گلکسی زد فلیپ سامسونگ خواهد بود.
اگر این انتخاب نهایی اپل باشد، می‌توانیم انتظار یک نمایشگر بلند (حدوداْ 6.7 اینچی) را داشته باشیم که مثل گوشی‌های تاشو قدیمی به طرف داخل تا می‌شود. احتمالاً روی قاب بیرونی این گوشی نیز مثل زد فلیپ یا موتو ریزر 2020 یک نمایشگر ثانویه تعبیه خواهد شد. اگر یک نمایشگر ثانویه استفاده شود، کاربران می‌توانند بدون نیاز به باز کردن نمایشگر اصلی از آن برای مشاهده اطلاعات اولیه‌ای همچون تاریخ، ساعت، نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات فرد تماس گیرنده استفاده کنند.
در اواسط فوریه، منابع نزدیک به اپل عنوان کردند که این شرکت در حال همکاری با ال جی برای کار روی یک نمایشگر تاشو است، در حالی که چندی بعد یک افشاگر به نام Ice Universe نام دیگری را به عنوان همکار اپل در تولید این نمایشگر (سامسونگ) اعلام کرد. ما هنوز مطمئن نیستیم که اپل کدام تولیدکننده نمایشگر را برای ساخت پنل‌های تاشو آیفون خود انتخاب کرده است، اما به نظر می‌رسد ال جی جزو آن‌ها باشد.

پیام ویژه

در اوایل ماه مارس نیز مینگ چی کو گزارش داد که این آیفون منعطف یک نمایشگر 7.5 تا 8 اینچی را در اختیار خواهد داشت و اپل می‌خواهد آن را به جای زد فلیپ، برای رقابت با گلکسی زد فولد 2 روانه بازار کند.
پشتیبانی نمایشگر آیفون تاشو اپل از قلم Apple Pencil
اگر اپل بخواهد آیفونی را طراحی کند که به یک آیپد تبدیل می‌شود، به احتمال خیلی زیاد آن از قلم هوشمند Apple Pencil پشتیبانی خواهد کرد. قلم هوشمندی که می‌تواند به صورت جداگانه فروخته شود و به کاربران اجازه دهد روی گوشی خود مثل یک آیپد، به نوت‌برداری، نقاشی و به طور کلی تعامل با گوشی بپردازند.

پیام ویژه

البته که پشتیبانی از اپل پنسل نیازمند ساخت یک نمایشگر منعطف است که بدون هرگونه آسیب دیدن بتواند فشار را از طریق نوک پلاستیکی مداد دریافت کند. اگر این آیفون منعطف مثل سرفیس دوئو مایکروسافت از دو نمایشگر در کنار هم استفاده کند، برخلاف یک پنل تاشو هیچ مشکلی برای استفاده از یک شیشه سفت و مقاوم برای محافظت هرچه بیشتر روی آن وجود ندارد. بدین صورت دیگر مشکلی برای افزودن پشتیبانی از اپل پنسل نیز وجود نخواهد داشت.
دوربین
گرچه هنوز قدم‌های اول توسعه این گوشی برداشته شده و هیچ اطلاعاتی در مورد دوربین‌های آن وجود ندارد، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن در کنار دوربین اصلی خود از یک دوربین اولترا واید و یک دوربین تله فوتو نیز استفاده کند. دوربین سلفی آن نیز به احتمال خیلی زیاد داخل یک بریدگی (ناچ) قرار بگیرد یا از آنجا که قرار است در سال 2022 عرضه شود، به فناوری به بلوغ یافته دوربین زیر نمایشگر مجهز شود.
نرم افزار و رابط کاربری آیفون تاشو اپل
اگر سامسونگ بخواهد یک آیفون تاشو مثل گلکسی زد فلیپ یا موتو ریزر 2020 بسازد، سیستم عامل iOS نیاز به تغییر زیادی نسبت به یک آیفون معمولی ندارد. تنها تفاوت قابل توجه آن، اضافه شدن یک بخش جدید برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها روی نمایشگر ثانویه پشت قاب گوشی است.

پیام ویژه

اما اگر قرار است این گوشی به گلکسی زد فولد 2 یا سرفیس دوئو شبیه باشد، این یعنی وقتی گوشی از حال تاشدگی باز شود به یک تبلت تبدیل می‌شود و اپل باید مدام رابط کاربری را بین دو پلتفرم iOS و iPadOS جابجا کند. اگرچه آی او اس و آیپد او اس تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند، اما دومی مناسب نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی شده و می‌تواند اسپلیت اسکرین و مالتی‌تسکینگ بهتری را در اختیار کاربران بگذارد.
و همانطور که انتظار می‌رود، یک آیفون تاشو تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های فوق‌العاده‌ای که کاربران آیپد و آیفون به آن دسترسی دارند را در اختیار خواهد داشت و شما می‌توانید از آن به عنوان یک وسیله کار قابل حمل یا یک کنسول بازی موبایل دستی استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/746974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

قیمت نفت اندکی بالا رفت

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه را به رفراندوم بگذارید

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

بازدارندگی متعارف ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

راحتی خیال از مرز شرقی؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

مردم کف خیابان می گویند می خواهیم ظریف وزیر خارجه باشد/کدام کابینه؟ تعدادی آدم مطیع و بله قربان گو دور هم جمع شده اند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها