پیام ویژه

آخرين مطالب

جمهوریخواهان ترامپ را نمی خواهند؟ بين الملل

جمهوریخواهان ترامپ را نمی خواهند؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - جمهوریخواهان از ترس باخت در انتخابات میان دوره ای سال 2020 نمی خواهند ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام حضور کند.

به گزارش جماران، اغلب سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی نمی‌خواهند دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات 2024 اعلام حضور کند و می‌ترسند اعلام این موضوع به خصوص قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای 2022، به نامزدی آن‌ها برای حضور مجدد در سنا لطمه بزند.
جمهوری‌خواهان سنا به استثنای چند نفر امیدوارند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور قصد خود برای شرکت دوباره در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام نکند.
به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این سناتورهای جمهوری‌خواه قطعاً نمی‌خواهند ترامپ پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 اعلام حضور کند، زیرا می‌ترسند امید آن‌ها برای پیروزی مجدد در سنا را از بین ببرد.
طبق این گزارش، به طور کلی، آن‌ها عموماً مایل به حضور او در انتخابات سال 2024 به دلیل سابقه موفق وی در رابطه با رأی‌دهندگان مستقل و سرگردان نیستند.
چندین سناتور جمهوری‌خواه که خواهان ناشناس ماندن برای صراحت کلام در خصوص ترامپ شدند، گفتند که نمی‌خواهند وی به عنوان پرچمدار حزب بازگردد.
یک سناتور جمهوری‌خواه که معتقد است دیدگاه وی به طور گسترده در کنفرانس حزب جمهوری‌خواه عمومیت دارد، گفت: من فکر می‌کنم شرایط ما بهتر است وقتی او بخشی از هیچ داستانی نیست.
به نوشته هیل، این قانون‌گذار با اشاره به اولین اقدام ترامپ علیه بایدن که بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه آن را فاجعه تلقی کردند و تأثیر او بر مشارکت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در انتخابات دور دوم جورجیا، افزود: او خودشیفته بالینی است. او در مناظره با بایدن انتخابات را کنار گذاشت و از روی کینه سنا را کنار گذاشت.
طبق گزارش وبگاه هیل وابسته به کنگره آمریکا، یک چیز کاملاً واضح است و آن این است که اکثر سناتورهای جمهوری‌خواه معتقدند اعلام حضور ترامپ قبل از انتخابات میان دوره‌ای، به آن‌ها آسیب می‌رساند و جمهوری‌خواهان در خصوص شانس خود در انتخابات میان‌دوره‌ای اگر رقابت تنها بر دستورکار و سابقه بایدن با توجه به کاهش میزان رضایت از عملکرد وی متمرکز باشد، حس خوبی دارند.
برخی سناتورهای جمهوری‌خواه پیش‌بینی می‌کنند که ترامپ کاندیدا می‌شود زیرا او توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و شانس زیادی برای برنده شدن در نامزدی حزب در سال 2024 دارد. برخی دیگر فکر می‌‌کنند او نمی‌خواهد ریسک شکست مجدد در مقابل بایدن را داشته باشد یا ممکن است آنقدر سالم نباشد که بتواند یک کارزار انتخاباتی طاقت‌فرسای دیگر را پشت سر بگذارد.
به نوشته هیل، بسیاری از جمهوری‌خواهان سنا ترامپ را مسئول از دست دادن اکثریت خود می‌دانند. دموکرات‌ها در ماه ژانویه در هر دو رقابت سنا در جورجیا به شکلی غیرمنتظره پیروز شدند و این اتفاق پس از آن افتاد که ترامپ به طور علنی در خصوص تقلب در شیوه رای‌گیری این ایالت موضع گرفت که باعث کاهش شور و شوق رای‌دهندگان جمهوری خواه در آستانه دور دوم انتخابات شد.
در نتیجه، جمهوری‌خواهان سنا از خواندن گزارش هفته گذشته در واشنگتن پست مبنی بر این که ترامپ می‌خواهد کارزار انتخاباتی خود در سال 2024 را اعلام کند، خوشحال نشدند.
سناتور «لیندسی گراهام» نزدیکترین متحد ترامپ در سنا که چند هفته پیش با رئیس‌جمهور سابق گلف بازی کرد، به هیل گفت که وی بی‌صبرانه منتظر است تا وارد رقابت شود.
به گزارش العالم، گراهام اذعان داشت که ممکن است در اعلام زودهنگام نامزدی ریاست‌جمهوری از سوی وی یک نقطه ضعف باشد و توضیح داد: هرچه زودتر وارد شود، بیشتر می‌توانند به او حمله کنند، اما همچنین می‌تواند پول بیشتری جمع کند.
گراهام که از معدود سناتورهای جمهوری‌خواه است که علناً از حضور دوباره ترامپ در کاخ سفید حمایت می‌کند، افزود: فکر می‌کنم او رئیس‌جمهور خوبی در ارتباط با چیزهایی است که من به آن‌ها اهمیت می‌دهم. او باید در سال 2020 با مشکلات کنار بیاید اما بله، من فکر می‌کنم او در حال حاضر مناسب‌ترین نامزد خواهد بود.
این در حالی است که رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی از نوع انتخاباتی در ایالت «آیوا» به وضوح نشان داد که تمایل دارد برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور نامزد شود.
دونالد ترامپ که در جمع هزاران نفر از هواداران خود سخنرانی می کرد، شعار انتخاباتی اش برای آن سال را «عظمت را دوباره و دوباره به آمریکا بازمی گردانیم»، اعلام کرد.
وی اگرچه به طور رسمی از نامزدی اش برای انتخابات سال 2024 خبر نداد، اما با شوخی و خنده به نوعی شعار سیاسی انتخاباتی اش را نیز انتخاب کرد.
ترامپ گفت که شعار انتخاباتی جدید با شعار سال 2020 که «عظمت آمریکا را حفظ کنیم» بود، فرق دارد زیرا به اعتقاد وی آمریکا اکنون از جایگاه بالایی برخوردار نیست.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی در این خصوص نوشت: ترامپ در تجمع آیوا دست روی شکست های دولت جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا گذاشت و این موارد را شامل «تصاحب مرزهای ما از سوی بیگانگان غیرقانونی»، «گرفتن مشاغل ما از سوی چین»، تلاش های دموکرات ها برای پیش بردن لایحه هزینه های «سوسیالیستی» 3.5 تریلیون دلاری و موارد دیگر برشمرد.
رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: جمهوریخواهان باید قوی بمانند، مبارزه کنند و کشور را (به جایگاه قبل) بازگردانند. وی تاکید کرد که جمهوریخواهان باید قوی باشند و از بابت استیضاح شدن نگرانی نداشته باشند.
سنای آمریکا روز پنجشنبه به طرح افزایش موقت سقف بدهی ها به میزان 480 میلیارد دلار رای داد که به دولت امکان می دهد صورتحساب هایش را تا 3 دسامبر (12 آذر) پرداخت کند. این رای موجب انتقاد سیاستمداران جمهوریخواه شد.
ترامپ همچنین از هواداران خود خواست درانتخابات میان دوره ای 2022 آمریکا که نوامبر آینده برگزار می شود، به خروج دموکرات ها رای دهند.
ترامپ تاکید کرد که سیاست مالیاتی بایدن باعث شده است نرخ مالیاتی آمریکا یکی از بالاترین ارقام در جهان را تجربه کند.
قانونگذاران دموکرات پیش بینی کرده اند که مالیات شرکتی آمریکا از 21 درصد به بیش از 26 درصد افزایش یابد.
ترامپ همچنین از دموکرات ها به دلیل از بین بردن صنعت انرژی آمریکا به دلیل مالیات های بالای نفت و گاز انتقاد کرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به افزایش شدید بهای گاز و نرخ تورم در این کشور، گفت که تورم در بالاترین رقم طی 24 سال گذشته است و بیشتر نیز خواهد شد.
ترامپ در ادامه از بایدن به دلیل جا گذاشتن تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان پس از خارج کردن نظامیان آمریکایی از این کشور انتقاد کرد و گفت که تقصیر دموکرات ها بود که 13 نظامی آمریکایی به تازگی در جریان حمله ای در فرودگاه کابل کشته شدند.
ترامپ همچنین در مورد تخلیه افغانستان، مدعی شد تنها سه درصد از همه افرادی که با پروازهای آمریکا از افغانستان خارج شدند، واجد شرایط ورود به آمریکا بودند.
وی افزود: ما شبیه کشوری هستیم توسط احمق ها اداره می شود. نظامیان ما از آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، دل شکسته اند. آنها می خواستند به آنها احترام گذاشته شود، آنها می خواستند قدرت خود را نشان دهند و ژنرال های تلویزیونی ما به آنها اجازه نمی دهند. چین به ما می خندد.
ترامپ نتیجه گیری کرد که عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان، بدترین تحقیر در تاریخ آمریکا بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/758853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

رفتارهای رادیکال در برخورد با کم حجابی، مردم را به دین بدبین می‌کند / چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمی گیرید

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

ماجرای عجیب گم شدن حلقه ازدواج

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

علت گرانی شدید قیمت پیاز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد