پیام ویژه

آخرين مطالب

AMD پاسخ کری‌خوانی مدیرعامل اینتل را داد خواندنی ها

AMD پاسخ کری‌خوانی مدیرعامل اینتل را داد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مجله سخت افزار / پس از مصاحبه پت جلسینگر و کری خوانی سنگین برای AMD، میشد پیش بینی کرد که تیم قرمز ساکت ننشیند و صحبت‌های مدیرعامل اینتل را بی پاسخ نگذارد.
AMD در آستانه پنجمین سالگرد عرضه تراشه‌های مبتنی بر معماری Zen قرار دارد. اولین پردازنده‌های این خانواده در فوریه سال 2017 وارد بازار شدند و به همین سرعت نزدیک به پنج سال از عرضه این محصولات انقلابی می‌گذرد. معماری Zen ناجی AMD در بازار پردازنده ها شد و در طول مدت زمان کوتاهی توانست حتی از اینتل در برخی قسمت‌ها سبقت بگیرد. حال AMD به نحوی پاسخ اینتل را در مورد پیروزی با Alder Lakeها در نسل بعد داده و توضیح داده که چگونه می‌تواند با معماری Zen 4 پیروز نبرد پردازنده ها در نسل آتی شود.
رئیس بازاریابی AMD: با معماری Zen 4 پیروز نبرد پردازنده ها می‌شویم
به مناسبت پنجمین سالگرد معماری موفق Zen، آقایان Robert Hallock و John Taylor، مدیر فنی بازاریابی و رئیس اداره بازاریابی کمپانی AMD از برنامه های کمپانی برای نسل بعدی پردازنده‌ها و استراتژی که برای موفقیت پیاده سازی خواهد شد گفته‌اند و تا حدودی نقشه راه کمپانی برای آینده را روشن کرده‌اند.
اینطور که به نظر می‌رسد AMD به صورت بلند مدت بر روی معماری Zen حساب باز کرده و معتقد است که این معماری می‌تواند تا چندین سال آینده در بازار به رقابت بپردازد. این در حالیست که اینتل این بار با یک راهکار متفاوت قدم به میدان مبارزه خواهد گذاشت. سری Alder Lake به عنوان نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل از معماری هیبریدی برخوردارند و غول آبی به موفقیت محصولات جدید خود کاملا اطمینان دارد.
اگر چه گمانه زنی‌هایی در مورد اینکه AMD هم در نسل پنجم معماری Zen، از طراحی هیبریدی از پردازنده‌های خود استفاده کند و این موضوع در قسمتی از پتنت AMD که شبیه به معماری big.LITTLE مشاهده شده است. هر چند فعلا قطعیتی در مورد این موضوع وجود ندارد، از طرفی هم AMD معتقد است که زودتر از این صحبت‌ها و بدون اینکه به طراحی هیبریدی متوسل شود، نبرد پردازنده‌ها را در مقابل اینتل پیروز خواهد شد.
طراحی هیبریدی؟ AMD به فلسفه Zen پایبند می ماند
به عقیده Robert Hallock، استفاده از هسته‌های ترکیبی در یک پردازنده اتفاقیست که سال‌ها پیش در دستگاه‌های اندرویدی رخ داده است. اما روشی که AMD قصد دارد انجام دهد، بازگشت به مسیرهای اصلی کمپانی، یعنی فلسفه معماری Zen است.
هالاک توضیح داده است که AMD هسته‌ای طراحی کرده که از لحاظ فیزیکی بسیار کوچک تر از هسته‌هایی است که رقبای سازنده بر پایه معماری x86 توسعه داده اند. زمانی که این هسته با تکنولوژی ساخت پیشرفته و بسته بندی با چیپلت‌ها یا تکنولوژی 3D V-cache همراه شود، و با فریمورهای جدیدی که کمپانی در حال کار بر روی آنهاست می توانیم پردازنده‌هایی با مصرف بسیار بسیار کمتر از آنچه که امروز شاهد هستیم ارائه دهیم. AMD امروز در بحث مصرف بهینه پیشتاز است و به این پیشتازی ادامه خواهد داد.
به طور مشخصی مدیران AMD پاسخ مدیرعامل اینتل را داده‌اند. پت جلسینگر در مصاحبه خود گفته بود که دوران پیشتازی AMD به پایان رسیده اما تیم قرمز قصد ندارد متوقف شود. Hallock با اشاره به اینتل گفته است که AMD با هیچ یک از سازندگانی که بر روی پردازنده های x86 کار می کنند رقابت ندارد و معماری Zen با تکنولوژی‌های جدیدی مانند 3D V-Cache می‌تواند چه در حال حاضر و چه در آینده کار خود را با موفقیت به پایان برساند.
AMD معتقد است که با هسته‌های Zen به واسطه توانایی بالا در پردازشات سنگین و مصرف کم، فاکتورهای لازم برای رسیدن به موفقیت را در اختیار دارند. “Zen به عنوان فلسفه ما را راهنمایی می‌کند و به همین دلیل است که ما در حال پیشتازی هستیم و به همین شکل هم پیروز میدان خواهیم شد.”

پیام ویژه


پیشرفت Zen با تمرکز بر نیاز کاربران ادامه دارد
همچنین Hallock معتقد است که در معماری Zen، چیزی فردای دیگری نمی‌شود و در مورد اینکه چگونه این معماری در حال پیشرفت و بهینه سازی و دریافت ارتقاهای مهم و ضروری می‌باشد توضیح داده است و اعلام کرده AMD به ارائه هر آنچه که کاربران به آن اهمیت می‌دهند، از IPC بهتر گرفته تا عملکرد سریع‌تر در گیمینگ و مصرف کمتر و راندمان بالاتر ادامه خواهد داد.
هالاک با اشاره به طراحی هیبریدی پردازنده‌های اینتل گفته است که ضروری برای پیکربندی تراشه که باعث می‌شود آدرس دهی نرم افزاری سخت‌تر شود، وجود ندارد. هر چند باید دید در آینده، زمانی که AMD از طراحی هیبریدی در پردازنده‌های خود استفاده کند نیز چنین نظری خواهد داشت یا خیر.
طبق آنچه که از مدیران AMD در این مقاله خواندیم، تیم قرمز به این زودی قصد ندارد بیخیال Zen شود که کاملا هم طبیعی است. موفقیتی که کمپانی با این معماری به دست آورد در تاریخ AMD بی سابقه بوده پس منطقیست که با همین فرمان پیش برود.
توسعه Zen از طرفی و تغییر معماری در پردازنده‌های اینتل از طرفی دیگر باعث می‌شود نسل آینده، رقابتی دیدنی بین این دو در بازار CPU شکل بگیرد. هنوز هیچ پیش بینی دقیقی هم نمی توانیم از پیروز این رقابت داشته باشیم. اما تکلیف به زودی و با عرضه پردازنده‌های Alder Lake تا حدودی روشن خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/760604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موافقت با تعطیلی شنبه ها/ دولت چراغ سبز نشان داد

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

کمپانی TSMC از فرآیند تولید 1.6 نانومتری خود برای نیمه‌هادی‌ها رونمایی کرد

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

گجت عجیب سونی معرفی شد؛ عملکردی شبیه به آن چیزی که در فیلم Dune دیدید

تسلیحات، واجب تر از نان شب

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

سرنوشت قمه‌کش‌هایی که در ارومیه خیابان بستند چه شد؟

طلای جهانی جهش کرد

«جف بزوس» و مدیرعامل آمازون به حذف پیام‌های تجاری متهم شدند

گزیده‌های نفتی هفته

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

اجرای شگفت‌انگیز بازی Cyberpunk 2077 روی گوشی‌های قدیمی اندرویدی!

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

آمریکا می‌خواهد دار و ندار هواوی را تحریم کند!

غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

وضعیت جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

حضور دو بازی ایرانی در مراسم MENA Games Industry Awards 2024

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

عروس بزرگ امام: نمی خواستم ازدواج کنم اما.. / آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت/ علاقه امام به بچه‌هایم غیرقابل توصیف بود

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

اشک‌های سردار رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

رفتارهای رادیکال در برخورد با کم حجابی، مردم را به دین بدبین می‌کند / چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمی گیرید

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست