پیام ویژه

آخرين مطالب

وزیر نفت در نشست شورای اداری فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین خبر داد

تخصیص اعتبار 1150 میلیارد تومانی نفت به طرح‌های مسئولیت اجتماعی فارس وزارت نفت

تخصیص اعتبار 1150 میلیارد تومانی نفت به طرح‌های مسئولیت اجتماعی فارس
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - وزیر نفت اعلام کرد که وزارت نفت هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی از جمله پروژه‌های رفاهی، آموزشی، فرهنگی و راهسازی استان فارس اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، جواد اوجی بعدازظهر امروز (پنجشنبه، 22 مهرماه) در نشست شورای اداری شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکلات قشور مختلف مردم گفت: بخشی از مسائل و مشکلاتی که امروز مردم مطرح کردند، در حوزه نفت و بخشی نیز در حوزه‌های آب، تنش‌های آبی، کشاورزی و اجتماعی بود که تلاش می‌کنیم با طرح این مباحث در نشست شورای اداری استان که امشب در شیراز با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود، موارد را حل و فصل کنیم.
وی تأکید کرد: بخش زیادی از مصوبه‌ها و اعتبارهایی که برای استان فارس طی دو نشست در تهران در نظر گرفته شد، به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی این استان اختصاص می‌یابد، بخش اعظمی از این اعتبار به اصلاح و احداث جاده شیراز - کباد - فیروزآباد و نیز جاده عسلویه - جم (که گزارش‌های زیادی از ترافیک پر حجم و وقوع حوادث ناگوار در آن دریافت کرده‌ایم) اختصاص خواهد یافت.
وزیر نفت رقم سرمایه اختصاص یافته برای اصلاح جاده عسلویه به جم را 800 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار کرد: 300 میلیارد تومان این رقم به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود و 500 میلیارد تومان آن نیز از طریق طرح‌هایی تازه که وزارت نفت برای تأمین اعتبار پروژه‌های جدید پیش‌بینی کرده است، تخصیص داده خواهد شد.
اوجی با اشاره به این که استان فارس دومین ذخایر گازی کشور را در اختیار دارد و دارای ظرفیت تولید روزانه 114 میلیون مترمکعب گاز است، افزود: با توسعه میدان‌های جدید گازی جدید، روزانه 114 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید این استان افزوده می‌شود که این توسعه برکات جدیدی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.
وی با تأکید بر عزم وزارت نفت برای توسعه میدان‌های آغار و دالان و فاز دوم توسعه پالایشگاه فراشبند در آینده نزدیک بیان کرد: از محل اجرای این پروژه‌ها روزانه نزدیک به 240 میلیون مترمکعب گاز در استان فارس تولید می‌شود؛ پیمانکار این پروژه‌ها به‌زودی مشخص می‌شود و کار را آغاز خواهد کرد، اجرای این طرح‌ها زمینه توسعه در استان را فراهم و افزون بر اشتغالزایی، بخش زیادی از مشکلات استان را حل و فصل می‌کند.
اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای 250 پروژه رفاهی
وزیر نفت با اشاره به تعریف تعدادی پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در استان فارس با همکاری استانداری گفت: حدود 250 میلیارد تومن اعتبار به 250 پروژه رفاهی، آموزشی و فرهنگی این استان اختصاص می‌یابد که چنین اعتباری در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت بی‌سابقه بوده است.
اوجی با تأکید بر اینکه در طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت استان فارس، هر پروژه‌ای که تصویب شد، تا سقف چهار درصد از اعتبارات آن در زمینه مسئولیت اجتماعی این مناطق هزینه می‌شود، افزود: توسعه یک میدان گازی رقمی حدود 500 تا 600 میلیون دلار هزینه دارد که این اطمینان را می‌دهم در توسعه میدان‌های استان فارس تا سقف چهار درصد از این هزینه را همان‌طور که در ایلام اعلام کردیم، به این استان اختصاص خواهیم داد.
فارس استان سبز گازرسانی می‌شود
وزیر نفت با اشاره به گازرسانی به بیش از 100 روستا در استان فارس تا پایان سال جاری با اعتبارهای مصوب، اظهار کرد: ان‌شاءالله تا نیمه نخست سال آینده، استان فارس جزو استان‌های سبز گازرسانی کشور می‌شود و هیچ روستایی در این استان از نعمت گاز بی‌بهره نمی‌ماند.
وزارت نفت آماده تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تازه تأسیس
اوجی تکمیل و ساخت پتروشیمی‌های جدید از جمله پتروشیمی فیروزآباد را از دیگر مسائل طرح شده در این سفر برشمرد و افزود: وزارت نفت طبق قانون اجازه سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد، اما ما این آمادگی را داریم که در صورت استقبال سرمایه‌گذاران، هر گونه حمایت در زمینه تأمین خوراک و دریافت مجوزهای لازم را اجرایی کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) درباره تعیین تکلیف پتروشیمی فیروزآباد تصریح کرد: هلدینگ‌های بزرگی مانند شرمت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ پارسیان و ... در کشور ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند و با توجه به سودآوری محصولات پتروشیمی، ظرفیت خوبی برای تشویق سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز وجود دارد و بی‌شک استقبال هم می‌شود.
وزیر نفت بحث آب و تنش‌های آبی استان فارس را از دیگر چالش‌های مطرح شده در این سفر دانست و تأکید کرد: اعتقاد داریم مردم این منطقه نعمت هستند و با سعی و همت دولت سیزدهم و با تلاش شبانه‌روزی و پای کار آمدن همه مسئولان، مسائل و مشکلات ان‌شاءالله حل و فصل می‌شوند.
اوجی با اشاره به این که همه اعضای هیئت دولت برای حل دغدغه‌های مردم پای کار آمده‌اند، ادامه داد: پس از واکسن و کرونا، معیشت مردم یکی از مهمترین دغدغه‌ها برای رئیس‌جمهوری بود که امیدواریم با نشست‌های فشرده‌ای که برگزار می‌شود، بتوانیم این مسئله را که بحث بسیار مهمی است، در دولت حل و فصل کنیم.
وی گفت: با وجود تحریم‌ها، این مشکلات، مشکلات کمی نیست و لازم است مردم نیز در این باره اندکی صبر و تحمل کنند؛ اکنون حتی کشورهای توسعه‌یافته نیز با مشکل تأمین سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند، اما با وجود کمبودهایی که با آن روبه‌رو هستند، باز هم اجازه لغو تحریم‌های ایران را نمی‌دهند، اما به خواست خداوند، برکات نصیب مردم می‌شوند و مشکلات قابل حل است.
وزیر نفت یادآور شد: در بازدیدهایی که از قشرهای مختلف مردم از جمله عشایر و طوایف عشایری داشتیم، همه نکات و موارد مطرح شده را یادداشت کردیم و ان‌شاءالله پیگیری می‌کنیم و مسائل قابل حل است؛ این دولت و همه وزیران این اراده را دارند که با امکانات و ظرفیت‌های کشور، مشکلات را حل کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/760930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

طوفان شن در لیبی

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

پیدایش ابرقدرت اسلامی

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

هشدار باران شدید در 21 استان

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

سکه و طلا ارزان‌تر شد