پیام ویژه
فرحناز مینایی پور: دختران دانش‌آموز برای فعالیت‌های اجتماعی آماده می‌شوند
سه شنبه 11 آذر 1399 - 03:49:36
پیام ویژه -

فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش در سومین جلسه آموزشی و توجیهی طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی دختران که به‌صورت پخش زنده در کانال کشوری طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی در شبکه شاد برگزار شد، گفت: با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعدادها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقه‌مند در این حوزه خواهیم بود و این دانش آموزان از اکنون با موضوع مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های مختلف جامعه آشنا شده و به تمرین می‌پردازند.
وی گفت: این فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با مؤسسات مردم‌نهاد و NGO های مردمی است که از اکنون بتوانند با نحوه تشکیل این گروه‌ها و فعالیت‌های آنان در جامعه آشنا شده و درواقع آمادگی لازم را پیدا کنند تا در آینده نزدیک بتوانند به‌عنوان یکی از اعضا در این گروه‌ها به فعالیت‌های عام‌المنفعه بپردازند.
مینایی پور در این جلسه تأکید کرد: که میزان مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی در جامعه با آموزش دانش آموزان قطعاً افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد و ما باید اکنون دانش آموزان را برای فعالیت‌های اجتماعی آینده آماده‌سازیم.
وی همچنین از چگونگی انجام و اجرای این طرح و فرآیند آن در مدارس به نکات مهمی اشاره کرد و مراحل اجرایی این طرح از ابتدا تا پایان در مدارس را برای مربیان و مجریان حاضر در جلسه تشریح کرد.
وی در پایان صحبت‌های خود به سؤالات مهم ارسالی از طرف مجریان طرح در جلسه را پاسخ داد.
شایان‌ذکر است، این طرح در سه مرحله آموزش تسهیل گران و مدرسان کشوری، آموزش مربیان استانی و درنهایت اجرا در سطح مدارس در حال پیگیری است و بر اساس شیوه‌نامه ارسالی هر مدرسه می‌تواند 3 تا 5 گروه 8 الی 12 نفره از دانش آموزان را تشکیل دهد و این طرح شامل اولیای همان دانش آموزان نیز است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، درمجموع حدود 11 هزار نفر از تسهیل گران، مربیان، دانش آموزان و اولیای آنان در این طرح شرکت کرده و آموزش می‌بینند و محتوای آموزشی این طرح نیز در قالب دو کتاب تدوین و در اختیار استان‌ها قرارگرفته است.
منبع: ایسنا

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/511660/فرحناز-مینایی-پور--دختران-دانش‌آموز-برای-فعالیت‌های-اجتماعی-آماده-می‌شوند
بستن   چاپ