پیام ویژه
تداوم جدال بودجه‌ای دولت و مجلس
شنبه 4 بهمن 1399 - 1:45:57 PM
آخرین خبر تحلیل
پیام ویژه - دنیای اقتصاد /متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
جدال میان دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه، با توییت روز پنج‌شنبه محمدباقر قالیباف ادامه یافت. رئیس مجلس یک روز پس از آنکه حسن روحانی در جلسه هیات‌دولت، تغییرات اعمال شده در لایحه بودجه 1400 از سوی کمیسیون تلفیق مجلس را «چشم بندی» خواند، در صفحه شخصی خود در توییتر پاسخ این اظهارات رئیس‌جمهوری را داد. پاسخی که در آن تاکید کرد: «مردم هفت سال نتیجه بودجه به اصطلاح کارشناسی این دولت را دیده‌اند که منفعت را دلال‌ها و رانت‌خوارها برده‌اند و گرانی و بیکاری‌، سهم مردم شده است. ‌چرا عصبانی شده‌اید از اینکه مجلس می‌خواهد بودجه را به نفع مردم اصلاح کند و عواید نورچشمی‌هارا شفاف به بهبود معیشت مردم اختصاص دهد؟»
اظهارنظر واعظی درباره افزایش وابستگی بودجه به نفت در مجلس
این اما پایان ماجرای جدال میان دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه 1400 نیست. روز پنج‌شنبه، محمود واعظی در گفت‌وگو با «ایلنا» بار دیگر موضع مخالفت دولت با تغییراتی که مجلس در این لایحه اعمال می‌کند را اعلام کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: ما در بودجه، فروش روزانه نفت را 2 میلیون و 300 هزار بشکه قرار داده و برایش 190 هزار میلیارد تومان گذاشته بودیم اما مجلس این رقم را به یک میلیون و 500هزار بشکه رساند و 230 هزار میلیارد تومان برایش قرار داد که این امر وابستگی بودجه به نفت را افزایش می‌دهد.
واعظی درباره اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه قیمت ارز 17 هزار و 500 تومانی برای لایحه بودجه سال 1400 توسط دولت ارائه شده و مجلس چنین پیشنهادی نداشته گفت: روشن است که ما در دولت به‌دنبال آن هستیم که قیمت ارز به تعادل بازگردد. در بودجه هم قیمت ارز را حدود 12 هزار تومان عنوان کردیم و قصدمان هم این است که قیمت به این سمت و سو برود که روندی ثابت داشته باشد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: در لایحه بودجه هم ما اسمی از ارز نبردیم و همه چیز را ریالی عنوان کردیم. مشخص است این اعداد و ارقام را دست هرکسی برای حساب و کتاب بدهید از آن 17 هزار تومان در می‌آورد، که ما با این مخالف هستیم.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/555669/تداوم-جدال-بودجه‌ای-دولت-و-مجلس
بستن   چاپ